2023-01-06, 20:22
Medlem
LostinDarknesss avatar
Hej

Skulle hjälpa en att installera sin nya surfplatta. Android.
Men fastnade totalt.

Personen har Google account på sin dator, mobil och nu även på surfplattan.
Wifi installerat också på plattan. Allt är privat bruk.

Därefter vill plattan att man ska "finna den nya enheten på den gamla enheten" för synkronisera antar jag. Men där hittar vi ingenting i google account förutom datorn och mobilen (via datorn) och visserligen någonting annat som vi inte kan utläsa vad exakt vad det är för något och det "nickname" som uppges på plattan stämmer inte alls överens med det vi ser?

Personen ändrade sitt google lösenord igår via datorn så därav tänker jag att "den gamla enheten" bör vara datorn?

Som sagt så har personen loggat in på sin google account på surfplattan redan ändå ser vi den inte?

Vad har vi missat?
Senast redigerad av LostinDarkness 2023-01-06 kl. 20:26.
Citera
2023-01-06, 22:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Hej

Skulle hjälpa en att installera sin nya surfplatta. Android.
Men fastnade totalt.

Personen har Google account på sin dator, mobil och nu även på surfplattan.
Wifi installerat också på plattan. Allt är privat bruk.

Därefter vill plattan att man ska "finna den nya enheten på den gamla enheten" för synkronisera antar jag. Men där hittar vi ingenting i google account förutom datorn och mobilen (via datorn) och visserligen någonting annat som vi inte kan utläsa vad exakt vad det är för något och det "nickname" som uppges på plattan stämmer inte alls överens med det vi ser?

Personen ändrade sitt google lösenord igår via datorn så därav tänker jag att "den gamla enheten" bör vara datorn?

Som sagt så har personen loggat in på sin google account på surfplattan redan ändå ser vi den inte?

Vad har vi missat?
Om den är inloggad på Google och WiFi fungerar så behövs väl inget mer?
Bara att ladda ner önskvärda appar, och börja använda surfplattan.
Citera
2023-01-06, 22:30
Medlem
Men de ska väll inte vara såååå svårt
Citera
2023-01-07, 00:09
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren

Citat:
Ursprungligen postat av bankvarmare
Nej jag trodde inte det med.. Menar så här ska det ju inte fungera överhuvudtaget. Allt borde vara klart. Men vi kommer inte förbi rutan på läsplattan om att "hitta den nya enheten på den gamla enheten"???

Har aldrig funnits någon läsplatta eller ipads där tidigare.

Vad är det för bugg egentligen?? Ska se om jag kan fixa ett kort ifrån personen imorgon..
Citera
2023-01-07, 00:34
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Nej jag trodde inte det med.. Menar så här ska det ju inte fungera överhuvudtaget. Allt borde vara klart. Men vi kommer inte förbi rutan på läsplattan om att "hitta den nya enheten på den gamla enheten"???

Vad är det för bugg egentligen?? Ska se om jag kan fixa ett kort ifrån personen imorgon..

Det är ingen bug. Funktionen används för att kopiera data från en annan enhet. Den ska man skippa ifall det inte finns någon gammal enhet.
Citera
2023-01-07, 00:46
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Det är ingen bug. Funktionen används för att kopiera data från en annan enhet. Den ska man skippa ifall det inte finns någon gammal enhet.
Tack.
Vi gick alla stegen bakåt igen och gjorde om inloggningarna men den riktade inte kameran på bra sätt precis då, men frågade om det fanns en skipp knapp vilket den sa att det inte gjorde. Ska försöka imorgon igen.
Citera
2023-01-07, 09:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Det kanske är 2FA, alltså att google-inloggningen på nya surfplattan måste godkännas på mobilen?
Citera
2023-01-07, 12:39
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bankvarmare

Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren

Citat:
Det kanske är 2FA, alltså att google-inloggningen på nya surfplattan måste godkännas på mobilen?
Nu är det löst. Visade sig att det var på engelska, inget som jag tänkte på o personen är jättegammal och förstår inte engelska så bra och är inte världens bästa kamera filmare heller (försöker hjälpa över videosamtal).

Allt löste sig, iallafall förutom att Spotify nu buggar vid nedladdning och stannar vid 74% från playstore. Suck* Har kollat klockslag, datum och tidszon vilket allt stämde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in