Citat:
Ursprungligen postat av
Brolaren
Det finns ju Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter. Men folk är så jävla allvarliga där. Det är väl därför det inte är lika kul. En annan bidragande faktor är väl att man är äldre också. Man pallar väl inte sitta och skriva en massa skit på nätet längre. Fast vänta lite nu... här sitter ju jag och skriver en massa dynga på Flashback. Det finns nog en marknad trots allt.
TS - starta upp en sajt på en gång. Två kriterier behövs; anonymitet och fria grupper.
Folk skriver också ännu mycket kommentarer på Youtube. Det är dock inte en chatt heller. Facebook har Messenger men det är knappast ett öppet chattrum för flera. Twitter är inte en chatt heller så det blir inte lika spontant. Dessutom kan folk ställas till svars för vad de skriver där. Speciellt kändisar och makthavare men vanliga människor har fått besök av polisen för att ha delat en olämplig länk eller liknande.
Ska man vara konspiratorisk kan man ana att detta är anledningen att chattrum inte finns. Typ att på sociala nätverk kan folk lätt spåras och ställas till svars för hmf och annat. På chattar är det inte lika lätt att koppla vad någon skrivit till en viss person.
Att jag skulle starta det? Jag kan inte koda PHP, Java lärde jag mig inte även om det liknar C++ utan pekare. I för sig finns kanske någon färdig plattform redan som kan modifieras men att få den populär på svenska internet?
Jag är dock villig att bidra ekonomiskt till en startup. Svenska chattrum - Återkomsten.