2023-01-07, 20:17
Medlem
Skall ha brutit mot föreningens värdegrund.

Rätt att sparka fotbollsspelaren?

https://www.gp.se/sport/abbas-mohama...eon-1.89456893
Citera
2023-01-07, 20:33
Medlem
nedboys avatar
HAHAHAHAH... så oerhört korkat. Bara för att han har delat videos med en person som just nu är en av världens kändaste och delas av miljoner efter miljoner av människor.

Men om man är som andra miljontals människor så är man inte fin nog att spela i tramslaget Gais ...hahahaha

Så oerhört dumt att jag garvar ihjäl mig. Vad är det för kärringar som har med det laget att göra? Visst, Tate är ju en idiot av rang, men nån motta på idiotin borde det väl ändå vara kunde man tänka.

Skulle vara kul att se vad för video han delat som fick kärringarna i Gais att se rött. Någon som vet?
Citera
2023-01-07, 20:35
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
”Värdegrund”. Såklart han åker på det hos pk-Gais då man tydligen inte får ha ett privatliv längre. Detta är dessutom olagligt så det skriker om det. Arbetsgivaren ska ge fan i vad du gör på fritiden. Hoppas Gais stäms rejält nu. Detta är sånt man gör i Nordkorea inte sånt man ska göra i Sverige.
Citera
2023-01-07, 20:38
Medlem
Klubben uppger att de har valt att gå skilda vägar, vilket skiljer sig lite från att sparka.
Det som har hänt är följande.
När Andrew Tate blev häktad i december 2022 delade Mohamad en bild på Tate:

Citat:
Det var i svallvågorna av detta som Mohamad på sin Instagram delade en bild på Tate tillsammans med texten ”oskyldig tills motsatsen är bevisad”.
https://www.gp.se/sport/fotboll/gais...ate-1.89261469

Att Mohamad ansåg att en människa kan vara oskyldig tills motsatsen bevisats blev för mycket för de snöflingefascistiska GAYS-supportrarna vars människosyn bygger på att människor ska kunna dömas utan bevis:
Citat:
Valet har fått flera Gaissupportrar att rasa, därför gick Gais på nyårsafton ut med ett uttalande på sin Twitter.

”I går blev vi uppmärksammade på att en av våra spelare, via sociala medier, uttryckt stöd för en offentlig person som nyligen häktats misstänkt för våldsbrott mot kvinnor. Det här är givetvis något som är helt i strid med GAIS värdegrund”, skrev klubben och fortsatte:

”Vi har förtydligat detta i ett enskilt samtal med spelaren, och kommer att följa ärendet vidare”.

Trots uttalandet och samtalet har Mohamad nu åter använt Instagram för att dela videos på Tate. Under onsdagen lade Mohamad ut fyra händelser på Instagram där han fortsätter sprida amerikanens åsikter.

Idag 7/1 meddelar GAYS-klubben att:
Citat:
Abbas Mohamad lämnar GAIS

GAIS och den nyligen kontrakterade backen Abbas Mohamad har valt att gå skilda vägar.
https://www.gais.se/nyheter/abbas-mohamad-lamnar-gais
Citera
2023-01-07, 20:38
Medlem
Det låter bra. Tate och hans stans är ju riktiga undermänniskor, man skäms ju för honom och alla idioter som följer efter. "The blind leading the blind"
Citera
2023-01-07, 20:41
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Det svåra är förmodligen juridiken kring kotrakt i föreningar. Det är ju inte som vanliga anställningsavtal. Det hade inte gått att göra på samma sätt utan en ganska krånglig process om han erbetat t.ex för Partille kommun.
Hade behövt se kontraktet och dessutom veta vad som koms överens om mellan spelaren och klubben.
Citera
2023-01-07, 20:45
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Så att dela videos eller ha andra åsikter om Andrew Tate är nu på samma nivå som Hitler.
Citera
2023-01-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Det låter bra. Tate och hans stans är ju riktiga undermänniskor, man skäms ju för honom och alla idioter som följer efter. "The blind leading the blind"

Jag förstår av din kommentar att du är fascist, men snälla förklara varför du tycker det är bra att människor döms till straff utan bevis? Förstår du inte vilka risker det innebär om alla medborgare i ett land om vem om helst kan dömas till straff utan att ha begått något brott?

Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Det svåra är förmodligen juridiken kring kotrakt i föreningar. Det är ju inte som vanliga anställningsavtal. Det hade inte gått att göra på samma sätt utan en ganska krånglig process om han erbetat t.ex för Partille kommun.
Hade behövt se kontraktet och dessutom veta vad som koms överens om mellan spelaren och klubben.
Vad är svårt i juridiken om klubben och spelaren valt att gå skilda vägar?
Citera
2023-01-07, 20:48
Medlem
Jätteroligt att se hur alla flashbackrasister helt plötsligt blev ideologisk broder med "Mohammad Abbas". Hatet mot kvinnor är tydligen mycket starkare än hatet mot Muhammeds. Incels är ni, hela bunten Hahahaha
Citera
2023-01-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Så att dela videos eller ha andra åsikter om Andrew Tate är nu på samma nivå som Hitler.

Det spelar ingen roll vem personen är, alla människor är på samma nivå. Det som provocerade snöflingefascistiska GAYS-supportrarna är att Mohamad ansåg att ingen människa ska kunna dömas utan bevis. Hade Mohamad delat en bild på Tate med texten "Döm den här mannen till dödsstraff utan rättegång" så hade det gillats och han hade blivit poppis i den nya klubben.
Nu delade han en bild med ett budskap som klubbens fans inte gillade, och då klagade de hos ledningen.
Citera
2023-01-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
”Värdegrund”. Såklart han åker på det hos pk-Gais då man tydligen inte får ha ett privatliv längre. Detta är dessutom olagligt så det skriker om det. Arbetsgivaren ska ge fan i vad du gör på fritiden. Hoppas Gais stäms rejält nu. Detta är sånt man gör i Nordkorea inte sånt man ska göra i Sverige.

Det hoppas jag också, oavsett om Tate är en idiot. Arbetsgivaren har fan inget med detta att göra.
Hade han baktalat klubben han spelade för, då hade det varit en annan sak. Detta är fan bara patetiskt.

Inte fan sitter jag och kollar upp vad mina anställda skriver på sociala medier. Jag skiter i om de är höger eller vänster, Trump-supporters eller BLM-dyrkare. Gör ert jobb och sen vad ni gör utanför jobbet är inte min ensak.
Citera
2023-01-07, 20:52
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
HAHAHAHAH... så oerhört korkat. Bara för att han har delat videos med en person som just nu är en av världens kändaste och delas av miljoner efter miljoner av människor.

Men om man är som andra miljontals människor så är man inte fin nog att spela i tramslaget Gais ...hahahaha

Så oerhört dumt att jag garvar ihjäl mig. Vad är det för kärringar som har med det laget att göra? Visst, Tate är ju en idiot av rang, men nån motta på idiotin borde det väl ändå vara kunde man tänka.

Skulle vara kul att se vad för video han delat som fick kärringarna i Gais att se rött. Någon som vet?
Hitler var jävligt känd. På sin tid var Saddam en av världens mest kända. Förstår du vad jag antyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in