• 1
  • 2
2023-01-13, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag tolkar det inte alls så. Förstår inte hur du kan känna så på gymmet av den texten, men du får kanske byta gym.

Kommer inte byta gym pga text. Tyckte bara att slogan var "intressant "
Eftersom den var så motsägelsefull på ett gym. Stod den i en mataffär är det ju det en helt annan sak tycker jag eller byggbutik. Gymmet kändes den slogan malplacerad.
Citera
2023-01-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Kommer inte byta gym pga text. Tyckte bara att slogan var "intressant "
Eftersom den var så motsägelsefull på ett gym. Stod den i en mataffär är det ju det en helt annan sak tycker jag eller byggbutik. Gymmet kändes den slogan malplacerad.

Jag tror den texten menar att man inte ska känna press från sin omgivning. Tror texten bla yttrar sig från den psykiska ohälsa som sprider idag då allt fler känner dig fula. Att man vill förändra sig till det positiva och att träna tycker ingen är negativt. Så tror du bara missförstått deras budskap bara.
Jag tycker det var ett trevligt budskap att ha i gymmet.
Senast redigerad av JohnWicks 2023-01-13 kl. 12:31.
Citera
2023-01-13, 12:29
Medlem
Idumeas avatar
Ska man snacka ren marknadsföringstaktik så tänker jag att friskis och svettis inte hade gynnats av att ha sloganen ”spring snabbare din feta fitta” eftersom friskis image är sossig folkhälsa och hurtighet. Eller ja, det är väl inte bara en image, deras uttalade syfte har väl alltid varit att främja folkhälsan? Klart att man kan gå dit för att bli snygg och smal, men det låter som att du har en lite enkelspårig bild av träning om du inte alls kan se hur man kan motionera samtidigt som man inte hatar sin kropp.
Citera
2023-01-13, 13:07
Medlem
vadsadusadus avatar
Fast man kan vara nöjd som man är samtidigt som man jobbar framåt och vill bli ännu bättre. Det ena utesluter inte det andra. Tycker det är en sund inställning att man alltid strävar efter en ännu bättre version av sig själv, även om man inte nödvändigtvis är en dålig version just nu.
Citera
2023-01-13, 13:26
Medlem
De bästa medlemmar ett gym kan ha är de passiva.
Inte de som lyfter tunga vikter, tränar varje dag, sliter på utrustningen och i viss mån skrämmer bort otränade motionärer.
Citera
2023-01-13, 13:27
Medlem
proMoras avatar
Citat:
Det är min poäng då behöver du ju inte gå till gymmet, då är du redan nöjd med dig själv. Gymmet går ju folk till för att förändra sig. Därför är slogan så motsägelsefull.

Fast jo träning är ju bevisat nyttigt för kropp och sinne.( men annan diskussion i ett annan tråd)
Gymma ska man göra för att det är roligt och ger lust - när eller om det gör det. Ett gym får aldrig bli en psykisk börda likt ett anställningskontrakt, ett arbete, man är tvingad att utföra. Då är det inte längre nyttigt.
När man tecknar gymkort så är det inte ett krav att gå dit. Friheten är viktigare än ett sexpack rutor.
Citera
2023-01-13, 13:53
Medlem
Ser inga större problem med budskapet. Men hade nog personligen skippat hashtaggen. Tänker mig att det går att vara nöjd med sig själv samtidigt som man vill nå förändring.

Är väl kanske extra viktigt denna tiden på året då många nyårslöften skall infrias och en stor andel nya utövare kommer till gymmen. Även om min erfarenhet är att de flesta veteraner på gym är väldigt positiva till nykomlingar vet jag att det finns en ansenlig mängd gymbros som är av motsatt inställning. Är väl trevligt att känna sig välkommen, oavsett kroppsform/utseende.
Citera
2023-01-13, 14:23
Medlem
Citat:
Återigen tagit tag i träningen och går till Friskis och Svettis då det ligger bäst till. I en av deras speglar är det fastklistrat " du duger som du är #0kroppsskam"

Är det inte den mest motsägelsefulla "motivation " ett gym kan ha?

Man går ju till ett gym för att förändra sin livsstil. Om man är för fet eller för smal/stel/tanig etc.

Om folk redan skulle duga som de är skulle de inte behöva gå till gym. Man tycker ju att ett gym ska motivera de som går dit. Inte ge dem en falsk förhoppning/trygghet att " egentligen behöver du inte komma till gymmet , men om du är här behöver du inte ens anstränga dig. Så länge du är nöjd med dig själv".

Bättre slogans borde ju varit " du är ett jävla fetto rör på fläsket " eller " du är en jävla tanig planka dags att skaffa lite muskler för fan"

Vad tycker ni ?

Känner ni att ni blir mer förstärkta /motiverade av Friskis och Svettis slogan ?

Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Ett gyms bästa kund är innehavare av årskort men kommer högst sporadiskt till gymmet och kör korta pass.

Edit: Men nej, jag blir inte motiverad av kroppspositivitet.

De vill nog bara välkomna tjockisar. Och det är väl bra? De behöver ju träna. Sen tror jag som ovan att deras bästa kund är årskort i julklapp eller nyårslöftet som rinner ut i sanden om några veckor.
Citera
2023-01-13, 14:54
Medlem
Träningsnarkomaner blir inte sporrade av denna typ av motivation. F&S har dock insett att anledningen till att tjockisar inte vill gå till gymmet är för att alla andra skrattar åt en. Eftersom tjockisar börjar bli en majoritet i samhället behöver man rikta sin reklam mot majoriteten och inte mot en minoritet som träningsnarkomaner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in