Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Jag har aldrig gått på gym då jag ändå alltid haft mkt fysiskt jobb på gården. Men nu när jag lagt gården på is så börjar jag få ryggproblem, och ont i leder. Och funderar på att börja gå på gym för att stärka upp kroppen. Huruvida jag får en snyggare kropp eller inte skiter jag högaktningsfullt i.
Tror inte "0 kroppsskam" betyder att man ska skita i om man mår fysiskt dåligt, utan snarare att man ska skita i vad andra anser om ens kropp och istället sikta på att må bra.ä, vad fan än andra säger
Många går till gymmet för att få en snyggare kropp andra för att få /stärka sin hälsa.
Min poäng är att en sådan slogan ger ju falska förhoppningar / snedvridna bekräftelser . Som de här "fat positive " reklamerna man ser.
Kan säkert vara en lycklig bra människa på bilden , men kroppen /hälsan blir fortfarande inte automatiskt bra för det. Samma sak för tunna stilla sittande typer rör man sig inte trots man är smal är inte hälsan bra.
Så en sådan slogan tycker jag mer skadar än hjälper. Istället för att pusha så säger den" det är lugnt ta det lugnt bara så länge du mår bra" alltså inget driv eller direkt förstärkande.