Citat:
Ursprungligen postat av
superduktig
Men det finns många länder där de skulle ha svårt att hindra folk att köpa/sälja med monero.
Det är redan i dag väldigt få som använder Monero.
Om den är värd $160 idag, vad tror du den är värd om det blir olagligt att befatta sig med Monero? $16? $1.6? $0.16?
Citat:
Ursprungligen postat av
superduktig
Men jag tror att folk hellre riskerar straff för att ha användit monero än att låta hela världen se alla dina bitcoin transaktioner.
Det tror inte jag. Vad lever du i för fantasi?
Citat:
Ursprungligen postat av
superduktig
Ingen kommer vilja använda bitcoin. Lightning var den enda hoppet för bitcoin men om mixers är olagliga blir lightning också olagligt.
Lighting är inte olagligt och oavsett vad du fått för dig så finns det väldigt lite som tyder på att det någonsin skulle bli olagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
superduktig
Folket vill ha kryptovaluta som inte går att kontrolleras av någon.
Du vet att "folket" alltid använd valutor som kontrollerats av någon central utgivare va?
Citat:
Ursprungligen postat av
superduktig
Monero är den enda som uppfyller detta. Så antingen får alla människor ge upp på kryptovalutor och börja med cbdc vilket alla hatar, eller så kommer revolutionen genom monero.
Dash, Zcash, Rose, Worldcoin, NYM och massor av fler privacy coins. Monero gör inget unikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
superduktig
Men bitcoin ger ändå inte folket något sätt att stå emot myndigheter. Lätt att spåra igenom mixers. Jag kan spåra folk genom mixers om jag spenderar en del tid till det så jag behöver bara vara motiverad. Och det kommer byggas mer avancerade verktyg och AI som gör spårandet ännu enklare. Så monero kommer alltid ha sin plats. Svårt att säga med säkerhet hur allt med kryptos ser ut 10 eller 20 år frammåt.
De som vill stå emot myndigheter är någon promille. Resten är ointresserad av din aspekt på samhället.