Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-03, 22:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad tänker du att lägre handelsvolym innebär?
Högre pris? Handeln sker på andra ställen än där du mäter?

Citat:
Adresser har mycket lite med individer som handlar att göra, så det är märkligt att du hakar upp dig på detta.
Antalet adresser med Bitcoin på sig har väldigt mycket att göra med hur många som använder Bitcoin.

Är mäta användandet av Bitcoin genom att titta på handlesvolymer på börser är som att mäta användandet av SEK genom att titta på volymerna på Unibet…
Senast redigerad av Leaston 2024-04-03 kl. 22:12.
Citera
2024-04-03, 22:07
Medlem
Citat:
Nu var det ditt påstående om att fler och fler individer handlar bitcoin än tidigare som diskuterades. Du hade alltså inga relevanta argument för varför du tror att detta är fallet. Tack för dina inlägg.

Så du ignorerar alltså 3 av 4 frågor eftersom att du inte gillar den 4e frågan. Det känns just nu ganska uppenbart att du ignorerar att svara eftersom att du kommer behöva ge svar du inte vill ge.
Citera
2024-04-03, 22:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Så du ignorerar alltså 3 av 4 frågor eftersom att du inte gillar den 4e frågan. Det känns just nu ganska uppenbart att du ignorerar att svara eftersom att du kommer behöva ge svar du inte vill ge.
Du ställer frågor i stil med ”vad tror du att det blir för väder den 23 augusti?”. Sådant är helt ointressant att gissa.

Vi har nu avhandlat ditt påstående om att allt fler personer handlar bitcoin och kom fram till att detta inte alls verkar vara fallet.
Citera
2024-04-03, 22:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Högre pris? Handeln sker på andra ställen än där du mäter?
Lägre volym medför alltså högre priser? Okej

Det är inte jag som mäter volymen, lika lite som att det är du som mäter priset.

Citat:
Antalet adresser med Bitcoin på sig har väldigt mycket att göra med hur många som använder Bitcoin.
Så en individ eller entitet kan alltså inte inneha flera adresser?
Citera
2024-04-03, 22:22
Medlem
Citat:
Du ställer frågor i stil med ”vad tror du att det blir för väder den 23 augusti?”. Sådant är helt ointressant att gissa.

Vi har nu avhandlat ditt påstående om att allt fler personer handlar bitcoin och kom fram till att detta inte alls verkar vara fallet.

Nej, mina frågor var helt rimliga och borde inte vara några problem för någon som ägnar sitt liv åt bitcoin att svara på. Tror inte vi kommer längre här.
Citera
2024-04-03, 22:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Lägre volym medför alltså högre priser? Okej

Tvärtom Sherlock…
Fråga dig själv varför handelsvolymerna 2010, när priset på en Bitcoin var under en dollar, var mycket större än volymerna nu när priset är 66 tusen dollar per Bitcoin…

Och hur var det nu med volymerna bakom ETFerna? Du vet dom som slog alla tidigare rekord med råge? Hade du räknat med det?

Citat:
Det är inte jag som mäter volymen, lika lite som att det är du som mäter priset.
Jo det är DU och bara DU som försöker göra en felaktig poäng genom att cherrypicka ett datum och jämföra handelsvolymer då med nu.

Citat:
Så en individ eller entitet kan alltså inte inneha flera adresser?
Jo?
Har du belägg för att färre äger Bitcoin nu så är det dags att lägga fram bevis för det, eller så kniper du innan du gör bort dig än mer.
Senast redigerad av Leaston 2024-04-03 kl. 22:34.
Citera
2024-04-03, 22:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tvärtom Sherlock…
Fråga dig själv varför handelsvolymerna 2010, när priset på en Bitcoin var under en dollar, var mycket större än volymerna nu när priset är 66 tusen dollar…
Du tittar på antalet bitcointransaktioner. Jag menar alltså volymen BTCUSD (i första hand).

Du vet nog mycket väl om detta men försöker blanda bort korten som vanligt.

Citat:
Har du belägg för att färre äger Bitcoin nu så är det dags att lägga fram bevis för det, eller så kniper du innan du gör bort dig än mer.
Du som är mån om bevisbördan förstår nog att den inte ligger på mig när det är någon annan som påstått att det är fler än någonsin som köper bitcoin nu.

Jag föreslår att du istället för att bete dig ohyfsat och försöka tysta ner andra skribenter tar och ber om ursäkt och skriver inlägg med mer substans och faktiska argument istället för logiska felslut.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2024-04-03 kl. 22:37.
Citera
2024-04-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
1. Priset ökar
2. Antalet adresser ökar
3. Undersökningar som denna säger det,
https://www.fool.com/the-ascent/rese...ryptocurrency/

Varför svarade du inte på frågorna?

Kebabclowns problem är inte att han inte fattar, det är att han inte vill förstå.

Han förstår t.ex. inte intåget av USA's ETF:er, och hur handelsflödena ändras. Han vet inte vad en OTC desk är, eller vad deras flöden är.

Stackarn har varit short, och priset går bara upp. Klart han är bitter.
Citera
2024-04-03, 22:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du tittar på antalet bitcointransaktioner. Jag menar alltså volymen BTCUSD (i första hand).

Du vet nog mycket väl om detta men försöker blanda bort korten som vanligt.
Nej jag pratar inte om transaktioner.

Du sitter och kollar på TradingView va? Ett köp 2010 på 1000 dollar, då Bitcoin kostade en 6.6 dollar, ger 10000 gånger högre volym än ett köp på 1000 dollar nu när Bitcoin kostar 66 000 dollar.

Men det är fortfarande helt irrelevant, för det som diskuterades var användandet av Bitcoin, och det mäts inte i hur många som handlar Bitcoin, lika lite som användandet av SEK inte mäts genom att titta på hur många som spelar på Unibet.
Citera
2024-04-04, 06:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej jag pratar inte om transaktioner.

Du sitter och kollar på TradingView va? Ett köp 2010 på 1000 dollar, då Bitcoin kostade en 6.6 dollar, ger 10000 gånger högre volym än ett köp på 1000 dollar nu när Bitcoin kostar 66 000 dollar.
Nej. Det är enkelt att hitta volymen i dollar. Den är avsevärt lägre än under 2021.

Citat:
Men det är fortfarande helt irrelevant, för det som diskuterades var användandet av Bitcoin, och det mäts inte i hur många som handlar Bitcoin, lika lite som användandet av SEK inte mäts genom att titta på hur många som spelar på Unibet.
Det är inte alls irrelevant, och vi diskuterade inte heller om bitcoin ”används” utan om det är ”fler och fler som köper” som en viss skribent hävdade bestämt.

Att i praktiken ingen använder bitcoin till något annat än att just köpa bitcoin vet vi sedan länge.
Citera
2024-04-04, 07:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nej. Det är enkelt att hitta volymen i dollar. Den är avsevärt lägre än under 2021.

Men du vågar inte backa upp det påståendet för då blir cherrypicking problemet jag talade om uppenbart vilket blir pinsamt för dig när du anmärkte på andras relevans i deras argument… 😁

Citat:

Det är inte alls irrelevant, och vi diskuterade inte heller om bitcoin ”används” utan om det är ”fler och fler som köper” som en viss skribent hävdade bestämt.
Fler och fler äger Bitcoin, det är vad som är relevant.

Citat:
Att i praktiken ingen använder bitcoin till något annat än att just köpa bitcoin vet vi sedan länge.
Ingen skillnad mot att köpa fonder, räntepapper, pappers guld, konserverad konst och mycket annat man INVESTERAR i…

Kom med något nytt eller så blir det ignore på ditt trams nu.
Citera
2024-04-04, 07:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Men du vågar inte backa upp det påståendet för då blir cherrypicking problemet jag talade om uppenbart vilket blir pinsamt för dig när du anmärkte på andras relevans i deras argument… 😁
??

https://www.blockchain.com/explorer/charts/trade-volume

Citat:
Fler och fler äger Bitcoin, det är vad som är relevant.
Det här får du "backa upp" så som du brukar säga. Antal adresser är naturligtvis irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in