Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 11:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du menar saklighet som när du känner för att ljuga ihop en historia om banköverföringar för att ”köpa en resa”? Allt för att kunna dra till med ”bitcoin fixes this” som inte ens är en logisk slutsats i sammanhanget.
Från Skandiabanken skulle det föras över till SEB och igår på skärtorsdagen (28:e) det gick inte att välja något annat datum för överförningen än tidigast tisdag (2:a) nästa vecka.

Du kan förstås fortsätta förneka fakta som vanligt med "du ljuger" så fort någon berättar om egen upplevda krångel med banksystemet, men det tar dig ingen vart.

Resan fick betalas på annat sätt vilket gör att man går miste om reseförsäkringen som SEB hade om betalningen gjorts med dem.
Citera
2024-03-29, 12:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Från Skandiabanken skulle det föras över till SEB och igår på skärtorsdagen (28:e) det gick inte att välja något annat datum för överförningen än tidigast tisdag (2:a) nästa vecka.

Du kan förstås fortsätta förneka fakta som vanligt med "du ljuger" så fort någon berättar om egen upplevda krångel med banksystemet, men det tar dig ingen vart.

Resan fick betalas på annat sätt vilket gör att man går miste om reseförsäkringen som SEB hade om betalningen gjorts med dem.
Ja du. Vi kollar vad Skandiabanken själva har att säga:

https://www.skandia.se/vardagstjanst...ar/overforing/
Citat:
Överföringar till konton i Skandia utförs direkt. Om du gör en överföringen till ett konto i annan bank en vardag före kl. 13:45 når den mottagarens konto samma dag senast 17:00. Om överföringen utförs en vardag efter 13:45 eller under en helgdag når den mottagarens konto nästkommande vardag senast kl. 17:00.

Man kan fråga sig vem som ljuger, du eller Skandiabanken?

Du glömde också berätta hur du hade köpt en resa med bitcoin, som du ju hävdar "fixes this".
Citera
2024-03-29, 14:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja du. Vi kollar vad Skandiabanken själva har att säga:
https://www.skandia.se/vardagstjanst...ar/overforing/
Man kan fråga sig vem som ljuger, du eller Skandiabanken?

Precis. Så fort det är helgdagar så står det still. Nu råkar det vara 4 helgdagar på raken och gissningsvis så jobbar dom halvdag på skärtorsdagen då informationen inte stämde med upplevlsen. Därför får man tålmodigt vänta till tisdag nästa vecka då bankfolket är tillbaka på plats.
Läs själv vad du länkar till så slipper man förtydliga.

Citat:
Du glömde också berätta hur du hade köpt en resa med bitcoin, som du ju hävdar "fixes this".
Idag kan jag inte köpa den resan jag var ute efter. Men i framtiden så skulle det lösas med tex Lightning betalningar som är vansinnigt snabba, billiga och smidiga.
Citera
2024-03-29, 14:44
Medlem
Citat:
Var det en bankdag igår? Ja/nej?

Kan man skicka pengar via bitcoin nätverk och se till att de kommer fram samma dag, alla dagar om året? Ja/nej?
Citera
2024-03-29, 14:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Var det en bankdag igår? Ja/nej?
Det var halvdag och iom att jag fick beskedet jag fick så var det INTE normal bankdag för Skandia och/eller SEB. Så nej, inte i detta fall.
Citera
2024-03-29, 14:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Precis. Så fort det är helgdagar så står det still. Nu råkar det vara 4 helgdagar på raken och gissningsvis så jobbar dom halvdag på skärtorsdagen då informationen inte stämde med upplevlsen. Därför får man tålmodigt vänta till tisdag nästa vecka då bankfolket är tillbaka på plats.
Läs själv vad du länkar till så slipper man förtydliga.
Skärtorsdagen är en vanlig bankdag. Tror du att någon handläggare måste sitta och manuellt trycka igenom din betalning?

Citat:
Idag kan jag inte köpa den resan jag var ute efter. Men i framtiden så skulle det lösas med tex Lightning betalningar som är vansinnigt snabba, billiga och smidiga.
Haha, ja visst! Och när din lightning-plånbok inte har tillräckligt med pengar för att täcka din resa? Och när miljoner eller miljarder människor behöver göra samma saker dagligen? Funkar bitcoin och lightning jättebra då?
Citera
2024-03-29, 14:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Kan man skicka pengar via bitcoin nätverk och se till att de kommer fram samma dag, alla dagar om året? Ja/nej?
Det beror på om nätverket är belastat och om du vill lägga jättemycket på transaktionskostnader.

Du vägrar svara på frågor och trollar enbart, så jag föreslår att du går tillbaka och svarar på alla frågor du har "missat" igår och idag innan du fortsätter skriva strunt.
Citera
2024-03-29, 15:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Skärtorsdagen är en vanlig bankdag. Tror du att någon handläggare måste sitta och manuellt trycka igenom din betalning?
Uppenbarligen inte i detta fall

Citat:
Haha, ja visst! Och när din lightning-plånbok inte har tillräckligt med pengar för att täcka din resa? Och när miljoner eller miljarder människor behöver göra samma saker dagligen? Funkar bitcoin och lightning jättebra då?
Om jag inte har pengar på mitt bankkonto kan jag inte heller täcka min resa. Det problemet är irrelevant för vilken teknik man betalar för.

Den dagen miljoner människor har behov att köpa saker för Bitcoin så får vi se vilket teknik som är lämpligast för det. Problem löses när dom uppstår, och detta är inte ett problem idag.
Ser dock verkligen fram tills när det scenariot är en verklighet.
Citera
2024-03-29, 15:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Uppenbarligen inte i detta fall
Eller så ljög du helt enkelt ihop en historia (igen). Det finns ingenting som heter "halv bankdag" i Sverige

Citat:
Den dagen miljoner människor har behov att köpa saker för Bitcoin så får vi se vilket teknik som är lämpligast för det. Problem löses när dom uppstår, och detta är inte ett problem idag.
Ser dock verkligen fram tills när det scenariot är en verklighet.
Det är kul att du är så religiös att du helt enkelt tror på bitcoin även när verkligheten och naturvetenskapens lagar visar på att scenariot du beskriver ovan inte är möjligt.
Citera
2024-03-29, 15:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Eller så ljög du helt enkelt ihop en historia (igen). Det finns ingenting som heter "halv bankdag" i Sverige
Det är kul att du är så religiös att du helt enkelt tror på bitcoin även när verkligheten och naturvetenskapens lagar visar på att scenariot du beskriver ovan inte är möjligt.

"Du ljuger" och "naturlagarna är på min sida" -är de enda argumenten du har att ta till. Då är diskussionen i mål känns det som.

När skall du kommentera faktumet att du för ett drygt år sedan rekommenderade alla att sälja sina Bitcoin nere på 20k och att Bitcoin aldrig skulle nå ATH igen?
Eller att ingen skulle vara intresserad att handla med ETF:erna?
Citera
2024-03-29, 15:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
"Du ljuger" och "naturlagarna är på min sida" -är de enda argumenten du har att ta till. Då är diskussionen i mål känns det som.
Ja, vi har ju bevis på att du ljuger om din "banköverföring".

Vad gäller naturlagarna är det enkelt att räkna ut att bitcoin (och lightning) är helt oanvändbara vid större volymer av användare. Vi kan gå igenom detta igen om du har glömt. Det måste vara trist när matematiken sätter käppar i hjulet på din religion.
Citera
2024-03-29, 15:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
trams trams
Jag frågar igen:
När skall du kommentera faktumet att du för ett drygt år sedan rekommenderade alla att sälja sina Bitcoin nere på 20k och att Bitcoin aldrig skulle nå ATH igen?
Eller att ingen skulle vara intresserad att handla med ETF:erna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in