Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-03, 16:10
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Darling.
Klart hon är. Det är väl hon av alla vi ska minnas. Gm och Martina Montelius som borde bli utsuddade ur historien.

Vad söt Hilda är i den här videon: 😍

https://youtu.be/KVPH15CAnBk?si=-CYo_UVS-xZHm7we

Tyvärr verkar det vara den enda, finns inga mer djupa-tankar-videos. Hon verkade smart och lite lillgammal.
Citera
2024-05-03, 20:36
  #482
Medlem
Jag känner en av Leonas bästa vänner och jag kan konfirmera att Leona dog av en drogöverdos, troligtvis Oxycontin. Och hon var fortsatt tvångsplacerad i Socialtjänstens händer även efter hon fyllde 18. Hon led av ett allvarligt drogmissbruk och var placerad enligt tvångslagen LVM (Lag om Vård av Missbrukare) på olika SiS och HVB hem tiden innan hon avled. Hon hade även tagit ett 20-tal Iktorivil tabletter (benzo) tillsammans med den här bästa vännen bara några dagar innan hon dog.
Citera
2024-05-03, 23:45
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Jag känner en av Leonas bästa vänner och jag kan konfirmera att Leona dog av en drogöverdos, troligtvis Oxycontin. Och hon var fortsatt tvångsplacerad i Socialtjänstens händer även efter hon fyllde 18. Hon led av ett allvarligt drogmissbruk och var placerad enligt tvångslagen LVM (Lag om Vård av Missbrukare) på olika SiS och HVB hem tiden innan hon avled. Hon hade även tagit ett 20-tal Iktorivil tabletter (benzo) tillsammans med den här bästa vännen bara några dagar innan hon dog.

Tack - och sorgligt. Dödsfallet sammanföll med hovrättsförhandlingar i mål där Leona var brottsoffer. I hovrätt behöver man väl inte infinna sig mot vite som är vanligt i tingsrätt. Tror vännen att samband finns mellan rättegång och överdos?
Citera
2024-05-04, 09:02
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Jag känner en av Leonas bästa vänner och jag kan konfirmera att Leona dog av en drogöverdos, troligtvis Oxycontin. Och hon var fortsatt tvångsplacerad i Socialtjänstens händer även efter hon fyllde 18. Hon led av ett allvarligt drogmissbruk och var placerad enligt tvångslagen LVM (Lag om Vård av Missbrukare) på olika SiS och HVB hem tiden innan hon avled. Hon hade även tagit ett 20-tal Iktorivil tabletter (benzo) tillsammans med den här bästa vännen bara några dagar innan hon dog.

Hur började hennes drogmissbruk?

Benzo tar man väl för att det är ångestdämpande?
Citera
2024-05-04, 11:18
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tack - och sorgligt. Dödsfallet sammanföll med hovrättsförhandlingar i mål där Leona var brottsoffer. I hovrätt behöver man väl inte infinna sig mot vite som är vanligt i tingsrätt. Tror vännen att samband finns mellan rättegång och överdos?
Jag har inte pratat med kompisen om just det, mer än att hon berättade att Leona överdoserade pga att hon mådde såpass dåligt att hon helt enkelt inte klarade kämpa mer. Men jag tror absolut att det finns ett samband! Jag tror att rättegången tärde extremt på Leona så därför kan hon ha tagit sitt liv pga det.
Citera
2024-05-04, 11:20
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteBra
Hur började hennes drogmissbruk?

Benzo tar man väl för att det är ångestdämpande?
Vet inte riktigt hur drogmissbruket började, men det har nog med föräldrarna att göra. Hon mådde iaf extremt dåligt och hon började med droger för att "komma undan" från allt jobbiga, men sen gick det bara överstyr och hon hamnade i ett djupt och allvarligt missbruk.

Ja, Benzo är lugnande och ångestdämpande!
Citera
2024-05-04, 11:24
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Vet inte riktigt hur drogmissbruket började, men det har nog med föräldrarna att göra. Hon mådde iaf extremt dåligt och hon började med droger för att "komma undan" från allt jobbiga, men sen gick det bara överstyr och hon hamnade i ett djupt och allvarligt missbruk.

Ja, Benzo är lugnande och ångestdämpande!

Oxy är ju också bra på att göra att man inte bryr sig så mycket om det som smärtar en psykiskt.
Citera
2024-05-04, 16:49
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Vet inte riktigt hur drogmissbruket började, men det har nog med föräldrarna att göra. Hon mådde iaf extremt dåligt och hon började med droger för att "komma undan" från allt jobbiga, men sen gick det bara överstyr och hon hamnade i ett djupt och allvarligt missbruk.

Ja, Benzo är lugnande och ångestdämpande!

Vad tråkigt! 😔 Måste vara fruktansvärt stressande, hemskt och vidrigt att vara i en rättegång mot sina egna föräldrar. Efter allt som tidigare hänt dessutom!
Citera
2024-05-04, 21:22
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteBra
Fast hon skriver fortfarande i Expressen, såg jag. Det mesta ligger dock inom betalvägg, och jag är inte betalande plusmedlem.

Har hon själv kommenterat makens våld mot barn i någon text? Direkt eller indirekt?

Såg också det. Medieeliten är såna hycklare. En maktlös underklassmamma som Esmeraldas mamma ska det hetsas mot, Paolo Roberto och Dogge förlorar jobb till höger och vänster, Fredrik Virtanen fick sparken för obevisat förtal men MM får behålla sitt jobb som dömd barnmisshandlare.
Citera
Igår, 08:42
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteBra
Hur började hennes drogmissbruk?

Benzo tar man väl för att det är ångestdämpande?

Hon kom in till psykiatrin när hon var tolv år... Sen har det fortsatt med inläggningar på BUP, akut barnpsykiatri osv... fick recept med lyrica och temesta mot ångest och depression. Hennes föräldrar är vad som orsakat allt lidande. från början till slut...
Citera
Igår, 11:50
  #491
Medlem
Tragiskt. Säger också något om hur lätt det är att ta in droger på SiS. 20 benso och Oxy, liksom? Hur får man tag på detta som inlåst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback