2023-01-20, 10:22
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Nu är måttet rågat. Överallt på gatan och i stan slänger folk sina äckliga fimpar och tuggummin. Jag ser ingen poäng med att tillåta något av detta att fortsätta. Som liberal anser jag att ett totalförbud är rätta vägen. Några synpunkter, eller kan vi klubba beslutet?

De som vill förgifta sin kropp med nikontin kan använda andra metoder. Folk som smaskar på tuggummin är bara äckliga. Det enda undantag ska vara av medicinska skäl.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2023-01-20 kl. 10:25.
Citera
2023-01-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Nu är måttet rågat. Överallt på gatan och i stan slänger folk sina äckliga fimpar och tuggummin. Jag ser ingen poäng med att tillåta något av detta att fortsätta. Som liberal anser jag att ett totalförbud är rätta vägen. Några synpunkter, eller kan vi klubba beslutet?

De som vill förgifta sin kropp med nikontin kan använda andra metoder. Folk som smaskar på tuggummin är bara äckliga. Det enda undantag ska vara av medicinska skäl.
Denna form av nedskräpning är redan förbjuden.
Citat:
Från den 1 januari 2022 kan den som slänger en fimp eller prilla på marken få en bot på 800 kr. Tidigare har fimpar och annat småskräp varit undantagna i lagstiftningen.
https://hsr.se/farval-fimpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in