Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-28, 19:39
  #1
Medlem
Jag inte är någon storsnusare, går väl kanske 2-4 dosor i månaden på sin höjd. Jag blandar friskt och tycker om att prova nya sorter, såväl riktigt snus som "nikotinpåsar", men ungefär varannan till var tredje dosa blir Göteborgs Rapé, så om något är "mitt märke" är det väl det. Jag har hittat många jag tycker om, t.ex så var Loop Jalapeno/Lime en trevlig överraskning.

Men Velo, vad är det i det egentligen? Jag har provat både deras mint och Royal Purple. Båda gjorde mig illamående, vad är det frågan om? Nu pratar vi inte nikotinillamåendet man fick när man provade tobak första gångerna, det här känns annorlunda. Nästan mer som åksjuka, eller baksmälla, ett illamående som liksom lägger sig på ett visst sätt i magen, samtidigt som man får något som liknar huvudvärk.

Jag behöver inte spela tuff utan kan erkänna att tar jag någon riktigt värstingstark sort och har den i för länge blir jag illamående av för mycket nikotin helt enkelt. Jag vet precis hur det känns. Men det här jag får av Velo är något annat. Då kan jag tillägga att Royal Purple är deras svagaste (tror jag). Jag snusar tillräckligt lite för att fortfarande känna en liten nikotinkick av t.ex vanlig rapé, och kicken från Velo var helt klart mindre, så kan inte vara fråga om för mycket nikotin.

Någon annan som fått samma? Är det någon särskild ingrediens de har? Vad kan det vara som gör det?
Citera
2023-02-14, 13:13
  #2
Medlem
Upplevt samma, det är nån onice känsla i halsen, upplevt liknande från vissa ”stark”-varianter på tobakssnus också
Citera
2023-04-16, 14:41
  #3
Medlem
SINENOMINEs avatar
Håller med, det är något skumt med det märket. Jag snusar rätt mycket och växlar mellan vanligt och dessa hel-vita sorter, blir ofta rätt illamående av just velo men aldrig av någon annan sort trots att det är samma mängd nikotin eller t o m starkare.
Citera
2023-04-16, 14:59
  #4
Medlem
Instämmer, testade velo ett par gånger och blev lite smått illamående av varje prilla. Köper aldrig mer velo.
Citera
2023-04-26, 09:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SINENOMINE
Håller med, det är något skumt med det märket. Jag snusar rätt mycket och växlar mellan vanligt och dessa hel-vita sorter, blir ofta rätt illamående av just velo men aldrig av någon annan sort trots att det är samma mängd nikotin eller t o m starkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Instämmer, testade velo ett par gånger och blev lite smått illamående av varje prilla. Köper aldrig mer velo.

Jag visste att jag inte kunde vara ensam! Undrar hur man skulle gå till väga för att försöka utesluta sig till vilken ingrediens det är? Kan man få ut kompletta ingredienslistor tro? Då skulle man kunna jämföra mot märkena man inte mår illa av.
Citera
2023-05-04, 12:10
  #6
Medlem
Jag har testat Cream Coffee strong mer än en gång. Märkte inga problem...

Smakmässigt inte så söt utan mer bara kaffe vilket vissa kanske gillar. Jag tröttnade dock på den... Använder ändå bara såna påsar när inget annat finns tillgängligt eller om jag vill ha variation.
Citera
2023-05-14, 21:20
  #7
Medlem
Har också märkt detta, bla hos velo och zyn. Inte alls samma känsla som nikotinruset av en cigarett eller andra märken vitt "snus", bla märket zonex har jag inte alls upplevt detta.
Citera
2023-05-15, 11:14
  #8
Medlem
På samma ämne blir jag regelbundet illamående o spyr av Swedsnus lös. SÅ BILLIG SÅ JAG SNUSAR DEN IAF. Om jag behövt spy byter jag till dyra grov lös till nästa prilla.
Citera
2023-05-18, 16:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
På samma ämne blir jag regelbundet illamående o spyr av Swedsnus lös. SÅ BILLIG SÅ JAG SNUSAR DEN IAF. Om jag behövt spy byter jag till dyra grov lös till nästa prilla.

Det används ju mycket gifter och kemikalier vid tobaksodling.

Kanske swedsnus köpt det absolut billigaste de kunde hitta och det är mer kemikalier i skiten.
Citera
2023-09-15, 20:47
  #10
Medlem
Du är inte ensam om det. Jag mådde dåligt av Velo idag som jag ville prova på. Började kallsvettas och fötterna började domna, kändes som jag skulle svimma. Har snusat i över 20år.
Citera
2023-10-23, 14:38
  #11
Medlem
pepsi haxs avatar
Nikotinen i vita snuser ger hela dosen i stort sätt samtidigt istället för att utsöndra det långsamt som vanligt snus, därav mår många illa av det.
Citera
2023-10-30, 19:06
  #12
Medlem
flashbacknunnas avatar
Borde förbjudas sån skit, sluta kalla det snus också.

Bara en Stockholms grej för fjortisar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback