Citat:
Ursprungligen postat av
Inasgbg
Jag har varit med i rollspelsklubben och det gav ju mersmak! Särskilt till att låsa in sig någonstans och spela "på riktigt". Bra idé med Gothcon! Har varit sugen på att gå i flera år. Vet du på rak arm något rollspel som har vissa likheter med brädspel eller på andra sätt är bra för någon som kommer från den sidan in i rollspelsvärlden?
Tyvärr så har jag inte så bra koll på vilka rollspel som påminner om brädspel. Jag vet att det finns ett Root rollspel som jag har hört att ska vara bra, men jag har ej skälv spelat det. Någon av Warhammer rollspelen ska ha känts som ett brädspel sa en vän till mig för länge sedan, men jag har inte erfarenhet av det häller.
Om du känner för att överösa dig med roll/figur/brädspel i tre dagar så är Gothcon ett bra besök. Jag minns ett tillfällen när jag var där för massa år sedan då det kändes som att man inte kunde gå någon stans utan att springa in i ett bord där de satt folk och spelade Twilight Imperium. Så fort ett spel slutade började ett nytt.
Ta en sväng dit vet jag, i bästa fall har du askul, i värsta fall träffar du alla svettiga Magicspelare.. och blir de så jävligt att du inte vill stanna så går ju 7 från hållplatsen utanför hela vägen till Red Lion.