Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-06, 12:12
  #37
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Ja så jädra konstigt. Man kan ju undra om de gör så också i andra tjänstesammanhang? Ber om speciella undantag och dealar och lockar med att de ska bli stammisar? Det som också är knäppt med att locka med att bli stammis (om jag gillar dig så ses vi garanterat igen!!! ) redan innan man ens har träffats är ju att man utgår från att JAG kommer att vilja ses igen...

Ja, och hur kan de veta att DE vill ses återkommande, innan man ens har träffats?

Det har hänt mig flera gånger att kunder skrivit i sitt första mejl att de vill ses återkommande och ibland till och med hur ofta de vill träffas. Men hur kan de ens veta det innan träffen? 🧐

Min upplevelse är att de som vill bli stammis bara blir det, alltså att de kontaktar en igen när de vill ses och inte håller på att tjata om att de kan bli en stammis.
Citera
2023-02-06, 12:16
  #38
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Precis! Håller helt med dig. Det är sjukt störigt att de antar en massa saker om oss och dessutom tror att de stämmer. Samtidigt som de antar att vi gillar vissa saker i sängen som jag inte tror någon skulle gilla . "Min fru vill inte ha sex med mig", nej vad konstigt? Kanske för att du inte ens kan klippa dina naglar när du ska pulla henne. LOL!

Lol! Den har man fått höra många gånger. Att frun inte vill ha sex. Kanske för att du är sämst på det? Slickar 5 cm från klittan och när du faktiskt lyckas hitta den så verkar du tro att den är en skraplott och sen stoppar du in ett finger och petar lite random och ryckigt.
Citera
2023-02-06, 12:25
  #39
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Ja, och hur kan de veta att DE vill ses återkommande, innan man ens har träffats?

Det har hänt mig flera gånger att kunder skrivit i sitt första mejl att de vill ses återkommande och ibland till och med hur ofta de vill träffas. Men hur kan de ens veta det innan träffen? 🧐

Min upplevelse är att de som vill bli stammis bara blir det, alltså att de kontaktar en igen när de vill ses och inte håller på att tjata om att de kan bli en stammis.

Ja verkligen! Jag kan ju exvis inte veta att jag vill gå tillbaka till en ny frisör förrän jag har testat en gång liksom.

Jag tycker inte att sexarbete är så annorlunda från andra träffar egentligen. Med en del personer har man kemi med andra inte och det kan man ju inte veta innan man har setts.
Citera
2023-02-06, 12:28
  #40
Medlem
Sexcorts avatar
Underbar tråd! Det har verkligen saknats en sån på det här forumet! Har sexarbetat i mer än 10 år vid det här laget så "några" kunder har man ju träffat...

Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Jag har haft ett flertal kunder som tror att jag träffar flera kunder varje dag, men i själva verket är det 1, kanske 2 som mest, i veckan. Jag är extremt introvert och träffarna tar ganska mycket energi av mig, så jag behöver återhämta mig socialt mellan träffarna. Sedan så har jag inte tid att träffa fler p.g.a. att jag jobbar på ett vanligt jobb 8-17 måndag-fredag och vill gärna vara helt ledig på helgerna. När jag fortfarande pluggade så hade jag fler träffar, men nu har jag varken tid eller ork till fler.

Sedan kan jag bli lite irriterad att om jag säger nej till en träff så kan kunden då fråga ”jaha, du ska väl träffa en annan kund då?”. Mest troligt tackar jag nej för att förfrågan kom med för kort varsel och att jag redan har planerat att ligga i soffan och pilla navelludd. 😆

Just detta är så typiskt! De antar att man träffar kunder på löpande band och tror att man ljuger när man säger att det inte är så. Att man inte heller kan träffas precis när som helst tar de som ett bevis på att man redan har en träff inbokad. De verkar inte fatta att man faktiskt har ett liv utöver sexarbetet. Men de utgår väl från sig själva och tänker att om de var i samma situation så skulle de inte göra annat än knulla hela dagarna.
Citera
2023-02-06, 12:37
  #41
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
En ekonomisk fråga. Har aldrig själv sexarbetat men haft några partners genom åren mest för mig egna nöjes skull. Jag gissar på att ni använder er av swisch när det gäller transaktioner. Men kan inte bankerna spåra dessa? Skulle inte vara kul att få restskatt papper från skatteverket eller nåt liknande. Eller är det jag som har en släng av paranoia?
Lite OT som någon annan skrev.

Tar bara kontant betalning och ja det är svårt att tvätta. Därför är det även svårt att göra detta på heltid då det ej går att skatta på ett bra och smidigt sätt. Vem vill riskera att bli dömd för ekobrott eller bli avstängd från banker. Det blir ett jäkla helvete.
Citera
2023-02-06, 12:38
  #42
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexcort
Underbar tråd! Det har verkligen saknats en sån på det här forumet! Har sexarbetat i mer än 10 år vid det här laget så "några" kunder har man ju träffat...



Just detta är så typiskt! De antar att man träffar kunder på löpande band och tror att man ljuger när man säger att det inte är så. Att man inte heller kan träffas precis när som helst tar de som ett bevis på att man redan har en träff inbokad. De verkar inte fatta att man faktiskt har ett liv utöver sexarbetet. Men de utgår väl från sig själva och tänker att om de var i samma situation så skulle de inte göra annat än knulla hela dagarna.

Precis! Om man säger nej till träff så är det många som tror att man har en annan bokning. Att man kan vara uppbokad på privata saker är det ingen som verkar tänka på. Eller att man är trött och har mensvärk och skitigt hår och bara vill ligga hemma i soffan och dricka folköl med sin kille.
Citera
2023-02-06, 13:01
  #43
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybae
Lite OT, men de flesta jobbar med anonyma betalsätt så som kontanter och krypto. Ja visst är det lite knöligt men det är helt klart värt det ist för att riskera att bli skönstaxerad.
Varför inte ta allting vitt då? Visst skulle en del försvinna i skatter, men å andra sidan skulle det vara en pensionsgrundande inkomst, du skulle kunna göra avdrag för dina utgifter etc.
Citera
2023-02-06, 14:26
  #44
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Man skulle kanske berätta om sin värsta träff?

Jag träffade en kund som har svåra alkoholproblem men det visste jag inte då. Vi drack lite vin hemma hos honom och han drack väl mer än jag men det var inga stora mängder. Nu så här efteråt så fattar jag ju att han måste ha druckit en hel del innan men jag kunde tydligen inte läsa av det. Det var första gången vi träffades. Sexet var så klart värdelöst eftersom han hade druckit så mycket. Liten snopp som dessutom var halvslak (egentligen helslak faktiskt, som en liten daggmask som gled omkring i en Profil) av alkohol -- riktig vinballe.

Vi gav upp och jag borde ju så klart ha dragit så fort som möjligt men jag var dum i huvudet och tackade ja till att följa med honom till hans närmaste pizzeria (sunkställe) och äta. Jag var så jädra hungrig så jag följde med. Gick åt helvete så klart. Jag beställde pizza och läsk och kunden tog en öl och ett järn av nåt skumt. Han ville att jag skulle ta en öl jag med så jag gjorde det.

Sen vete fan vad som hände egentligen, kunden blev totalt nitad, kunde typ inte gå. Han vinglade in på toan och spydde (tror jag). Det hela slutade med att pizzeriaägaren stängde en halvtimme tidigare (fyllot verkade vara stammis där) och skjutsade hem mig och kunden. I bilen var jag tvungen att säga att jag inte alls skulle med kunden hem och när vi kom fram till hans adress så var jag och pizzakillen tvungna att typ bära in kunden i hans lägenhet. Inga problem för pizzakillen var bitig.

Sen blev det så klart trassel när pizzakillen absolut ville skjutsa mig hem men jag hade så klart ingen lust att outa var jag bor. Det slutade med att jag hamnade nån helt annanstans.

Jämfört med alla som råkar ut för brott och övergrepp så är det här så klart ingenting. Men det är min obekvämaste träff.
__________________
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2023-02-06 kl. 14:38.
Citera
2023-02-06, 15:22
  #45
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Varför inte ta allting vitt då? Visst skulle en del försvinna i skatter, men å andra sidan skulle det vara en pensionsgrundande inkomst, du skulle kunna göra avdrag för dina utgifter etc.
Problemet är att skatteverket inte godkänner en verksamhet som går ut på att kunder begår brott. Isåfall måste man skriva sin verksamhet som annat och ljuga om det. Dessutom kan man ej driva företaget anonymt vilket gör att man måste delvis outa sig för kunder om man ej tar kontant.

Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Man skulle kanske berätta om sin värsta träff?

Jag träffade en kund som har svåra alkoholproblem men det visste jag inte då. Vi drack lite vin hemma hos honom och han drack väl mer än jag men det var inga stora mängder. Nu så här efteråt så fattar jag ju att han måste ha druckit en hel del innan men jag kunde tydligen inte läsa av det. Det var första gången vi träffades. Sexet var så klart värdelöst eftersom han hade druckit så mycket. Liten snopp som dessutom var halvslak (egentligen helslak faktiskt, som en liten daggmask som gled omkring i en Profil) av alkohol -- riktig vinballe.

Vi gav upp och jag borde ju så klart ha dragit så fort som möjligt men jag var dum i huvudet och tackade ja till att följa med honom till hans närmaste pizzeria (sunkställe) och äta. Jag var så jädra hungrig så jag följde med. Gick åt helvete så klart. Jag beställde pizza och läsk och kunden tog en öl och ett järn av nåt skumt. Han ville att jag skulle ta en öl jag med så jag gjorde det.

Sen vete fan vad som hände egentligen, kunden blev totalt nitad, kunde typ inte gå. Han vinglade in på toan och spydde (tror jag). Det hela slutade med att pizzeriaägaren stängde en halvtimme tidigare (fyllot verkade vara stammis där) och skjutsade hem mig och kunden. I bilen var jag tvungen att säga att jag inte alls skulle med kunden hem och när vi kom fram till hans adress så var jag och pizzakillen tvungna att typ bära in kunden i hans lägenhet. Inga problem för pizzakillen var bitig.

Sen blev det så klart trassel när pizzakillen absolut ville skjutsa mig hem men jag hade så klart ingen lust att outa var jag bor. Det slutade med att jag hamnade nån helt annanstans.

Jämfört med alla som råkar ut för brott och övergrepp så är det här så klart ingenting. Men det är min obekvämaste träff.
Men fy. Låter som en riktigt dålig komedi haha. Hoppas han är på en bättre plats i livet nu!
Citera
2023-02-06, 15:28
  #46
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Men fy. Låter som en riktigt dålig komedi haha. Hoppas han är på en bättre plats i livet nu!

Han skrev och bad om ursäkt ett par dar senare och berättade om sina alkoholproblem. Jag fick inga dåliga vibes från honom men det blev så jädra fel när vi träffades. Jag hoppas också att han har det bättre nu!
__________________
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2023-02-06 kl. 15:30.
Citera
2023-02-06, 15:38
  #47
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Problemet är att skatteverket inte godkänner en verksamhet som går ut på att kunder begår brott. Isåfall måste man skriva sin verksamhet som annat och ljuga om det. Dessutom kan man ej driva företaget anonymt vilket gör att man måste delvis outa sig för kunder om man ej tar kontant.
Innan jag frågade så googlade jag lite på det och enligt Lawline ska skatteverket numera acceptera försäljning av sexuella tjänster som grund för en vit inkomst.

https://lawline.se/answers/hur-kan-m...uella-tjanster

"Hur ska man rent praktiskt kunna betala skatt på sina inkomster som förvärvats genom försäljning av sexuella tjänster?

Av informationen jag fått fram beviljar Skatteverket numera F-skattsedel även till näringsidkare som vill sälja sex. Detta gör det alltså möjligt för en person att ha en enskild näringsverksamhet med F-skattsedel och således också skatta på sina inkomster som uppstått på grund av försäljning av sexuella tjänster."
Citera
2023-02-06, 15:51
  #48
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Innan jag frågade så googlade jag lite på det och enligt Lawline ska skatteverket numera acceptera försäljning av sexuella tjänster som grund för en vit inkomst.

https://lawline.se/answers/hur-kan-m...uella-tjanster

"Hur ska man rent praktiskt kunna betala skatt på sina inkomster som förvärvats genom försäljning av sexuella tjänster?

Av informationen jag fått fram beviljar Skatteverket numera F-skattsedel även till näringsidkare som vill sälja sex. Detta gör det alltså möjligt för en person att ha en enskild näringsverksamhet med F-skattsedel och således också skatta på sina inkomster som uppstått på grund av försäljning av sexuella tjänster."
Och så här säger skatteverket som är den myndighet som bör veta svar på det. Inte lawline.

https://twitter.com/Skatteverket/sta...39343870382081
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback