2024-01-11, 03:17
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det borde finnas en rebus också, ja. Framför allt då det är osäkert hur länge Devglan kommer finnas kvar eller hur länge krypteringarna sparas.

Dock borde det vara en barnlek att avkryptera för alla som klarar av att knyta sina skor. Här kommer annars den ultimata guiden till avkryptering med Devglan:

Steg 1: Gå in på hemsidan: https://www.devglan.com/online-tools...ion-decryption

Steg 2: Scrolla ner tills du ser rutan som heter "Text Decryption". Jag har ringat in den rutan med en röd ring i bilden:

https://postimg.cc/Hrs2P8YV

Steg 3: Klicka på den blåa knappen där det står "Decrypt" med vita bokstäver. Jag har ringat in den knappen med en grön ring i samma bild.

Om det inte fungerar beror det högst sannolikt på att det har smugit sig in en radbrytning eller ett mellanslag i den krypterade texten som du har kopierat här från Flashback. I följande inlägg finns den ultimata guiden till hur man får bort dessa radbrott:

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Du tar alltså bort luften genom att ställa muspekaren längst till vänster på raden nedanför den raden som innehåller luft och klickar sedan på sudda-knappen (backspace).

Om det fortfarande inte fungerar beror det sannolikt på att du inte har kopierat hela texten. Dubbelkolla att du har fått med första och sista symbolen utan mellanslag före den första eller efter den sista.

Då så.

Här kommer en Rebus på #345 "Vad tar du för ett sug?"

Förnamn: Samma som Persbrandt, men stavas likadant som för skådisen Douglas (bl.a. Falling Down), dvs med ch och inte med k.

Andranamn: Samma som förnamnet på B-skådisen, TV-kocken och förre jurymedlemmen i Sveriges Mästerkock vid namn Morberg.

Andranamn 2: Samma som Sveriges nuvarande Riksbankschefs förnamn.

Efternamn första halvan: Ordet för trevlig på tyska som låter likadant som svenskans "skön" men stavas med ch istället för k.

Efternamn andra halvan: Man vill inte ha det här genom kroppen. Man bör stänga av den när man ska byta propp. Den mäts i ampere.

Född: Samma månad och år som Tom Cruise.
Jag är mållös över att den ens ska behövas en guide för avkryptering med Devglan.

Det finns väl endast två fält/rutor att välja på? En för kryptering och en för avkryptering?

Känns som det borde bli rätt bara man ger det ett fåtal försök.

Hur som helst, du är en riktig stjärna som har tagit dig tid att göra den där guiden, Hassan!

Bra rebus, förresten!
Citera
2024-01-11, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Nu kan inte jag dessa appar alls, jag är född på 70-talet, så inte ens Facebook är intressant.
Men uppenbarligen så tror ju de att det hänger 14 åringar där, annars skulle de väl aldrig hamna i den situationen?
Tydligen så verkar det ju vara en hel del som hamnar i nätet. Inte fan vill man ha en korkad göteborgare med kamera frivilligt i nyllet?

Dumpens fiktiva barn..
Citera
2024-01-11, 03:21
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Jag är mållös över att den ens ska behövas en guide för avkryptering med Devglan.

Det finns väl endast två fält/rutor att välja på? En för kryptering och en för avkryptering?

Hur som helst, du är en riktig stjärna som har tagit dig tid att göra den där guiden, Hassan!

Bra rebus, förresten!

Sorry ifall mitt lilla skämt skapade förvirring.
Jag ville bara muntra upp lite.
Citera
2024-01-11, 03:24
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassebraun
Dumpens fiktiva barn..

Men de som fastnar i nätet är ju inte barn, de är ju gubbar som tror de chattar med barn, och bestämmer träff för att göra....blä....vill inte ens tänka på det.
Visste ärligt inte att det sprang runt så många... vidriga...
Citera
2024-01-11, 03:52
Avstängd
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad

Bra rebus, förresten!
Tack kompis! Alltid trevligt med en guide om man inte är med på noterna. Förhoppningsvis blev det lite tydligare.

Satt för övrigt och tänkte på #345. Hur tänkte han att barnet skulle tycka att det var "roligt" när han skrev att han skulle våldta henne? Snacka om att slinta i hjärnan. Hade man sagt så till en vuxen person man dejtade? Ens på skoj? Kanske efter tio år som gifta om man hade en lite svart jargong sinsemellan ibland, men knappast till en dejt. Det borde vara maximalt avtändande för den som får höra det.

Och vad blir nästa steg? Ska man kanske fila på en kontaktannons där man är brutalt ärlig redan från början? "Hej jag heter Wolfgang och söker barn att våldta".
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-11 kl. 04:02.
Citera
2024-01-11, 05:12
Avstängd
HassanVonEssens avatar
Här kommer en Devglan på #337 Sprutaren i Kista:

Devglan

Och en Rebus på #337 Sprutaren i Kista:

Förnamn: Samma som han använder i chatten.

Andranamn: Samma som Astrids grabb i Lönneberga.

Andranamn 2: Samma som efternamnet på den tidiga Robinson-deltagaren Jan som då hette Johansson i efternamn och som är en rik sosse med hus i Norrtälje och som samlar på ostskivor.

Efternamn: Svaret på frågan "kan man göra med en sax"? Även ordet för något som är gjort av berg och som man hoppar i vattnet från när man badar i havet på sommaren. Om jag inte minns fel är det också namnet på en stadsdel i Göteborg, men utan den sista bokstaven n. Ibland behöver man också gå till frisören för att ****** håret.

Född: Exakt samma dag som den amerikanska basketspelaren Russell Westbrook.

Verifierad via Facebook.

Edit: Nu har vi för övrigt 9 gäddor med detta tilltalsnamn. Det är nästan 3 % av alla identifierade gäddor. Mycket överrepresenterat!
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-11 kl. 06:00.
Citera
2024-01-11, 05:31
Medlem
patajavels avatar
Ni som har koll. Vad hände med #309?
Vapengäddan?

Hans tråd är stendöd här på fb, han var ju ändå spekulativ.
Citera
2024-01-11, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Ni som har koll. Vad hände med #309?
Vapengäddan?

Hans tråd är stendöd här på fb, han var ju ändå spekulativ.

Lär väl vänta på rättegång?
Citera
2024-01-11, 05:45
Avstängd
whataboutisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Fyfan vad ont i magen jag får av att kolla frugans Fejja…
”My best friend and love ❤️” från en semesterbild förra året när dom håller om varandra.
Samma reaktion här för min del. Så jävla ruttet av peddoaset att rasera äktenskapet. Frun är både extremt cool och vacker. Så hon kommer lätt att hitta en man mer värdig henne. Med den verksamhet hon driver håller hon sig vig och ung länge till!

Citera
2024-01-11, 05:59
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Lär väl vänta på rättegång?

Jo.
Men fup eller omhäkning brukar ju dyka upp.
Borde kanske börja bli tid för rättegång snart?
Citera
2024-01-11, 06:15
Avstängd
HassanVonEssens avatar
Bonusinfo efter att #337 är identifierad:

Nu har vi alltså 9 gäddor med detta tilltalsnamn. Det är 2,8 % av alla identifierade gäddor. Av Sveriges 5,2 milj. män är 4 milj. över 18 år. Av dessa har 25 % utländsk bakgrund. Det innebär att det finns ca 3 milj. etniskt svenska män över 18 år. 22 000 av dessa har gäddans förnamn som tilltalsnamn. Det motsvarar 0,7 % av svenskarna. Då inser man hur överrepresenterat detta namn är bland gäddorna. Det är alltså fyra gånger så många med detta namn bland gäddorna än vad det borde vara sett till hur många som bär namnet som tilltalsnamn i Sverige. Och då har jag ändå räknat snällt eftersom det finns invandrare på Dumpen. Det är alltså 4-5 gånger så vanligt på Dumpen som i Sverige.
Citera
2024-01-11, 06:16
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Tack kompis! Alltid trevligt med en guide om man inte är med på noterna. Förhoppningsvis blev det lite tydligare.

Satt för övrigt och tänkte på #345. Hur tänkte han att barnet skulle tycka att det var "roligt" när han skrev att han skulle våldta henne? Snacka om att slinta i hjärnan. Hade man sagt så till en vuxen person man dejtade? Ens på skoj? Kanske efter tio år som gifta om man hade en lite svart jargong sinsemellan ibland, men knappast till en dejt. Det borde vara maximalt avtändande för den som får höra det.

Och vad blir nästa steg? Ska man kanske fila på en kontaktannons där man är brutalt ärlig redan från början? "Hej jag heter Wolfgang och söker barn att våldta".

Ja, men exakt. Återigen, översätter man det till en konversation mellan två vuxna så fattar man hur muppigt det är. Tänk att två stycken har träffats på Tinder och i chatten föreslår mannen att de ska ses vid en grind till en park där det är "mörkt och bra" så att han kan våldta kvinnan. Ehhh...? Charmigt och roligt? Knappast. Det hade renderat i blockning och avstängning från Tinder. Vilka jävla idioter det finns alltså.

Han skriver ju annars helt ok, bättre än de flesta gäddorna och jag fattar att man inte är så noga på Kik och Snap. Men han bjuder på en liten godsak han med "Landat i sängkammaren nu"... "Lite naken ensamtiden med paddan."

Den här är också spännande. Han pratar om att känna i barnets trosor. "Oj, varmt, ångade och blöt". Låter som att han beskriver en termisk källa på Island, inte ett barns underliv.

Senast redigerad av PROLIFIC 2024-01-11 kl. 06:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in