2024-02-18, 12:42
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
#373 kan va den mest odiskreta gäddan hittills om man ska komma med nåt som sticker ut. Går direkt ut med namn, vart han bor, ålder och bild innan man ens skrollat ned till sida 2.

Har tanken ens slagit honom att "vänta här nu, är det verkligen en 14-åring som vill suga min kuk helt plötsligt eller kan det inte va nån annan?"
Han finns dessutom på Lexbase. Hans föräldrar måtte spricka av stolthet.
Citera
2024-02-18, 12:43
Medlem
Rekas avatar
289,
Riktiga svin de som skriver "lustiga" kommentarer på minnessidan. Tydligen känner de att det är viktigt att ge sig på de sörjande.
Troligen är det ungdomar som inte förstår bättre, men är det vuxna kan jag bara beklaga att deras uppfostran har grundligt misslyckats.
Citera
2024-02-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Att #352 inte skulle vara i livet fortfarande tror jag inte mycket på. Vi såg ju i fallet PappaStor #289 att Ratsit uppdaterade till avliden på bara ett par dagar. Han dog 5/2, och det skrevs om här i tråden redan den 7/2.
Det betyder i princip att #352 skulle ha kontaktat en mäklare tidigare i veckan om att sälja bostaden, och sedan hoppat i sjön. Låter inte särskilt sannolikt. Han kontaktar nog INGEN i onödan, efter vad som hänt.

Han bjöd på den bästa konfrontationen av alla, i mitt tycke. I synnerhet givet det som är känt före konfrontationen, d v s material han har skickat som tar ordet pervers till en helt ny nivå. Han tror på fullt allvar att tre stycken fjortisar är intresserade av honom helt plötsligt. Han är över 50 och kör runt i en mopedbil. Han är sambo, men säger att de inte bor ihop! Han har jobbat på ICA i många år, men verkar utfattig trots att han bor i billiga Norberg.
Han tar sin tillflykt till jobbet, trots att han är ledig och bjuder in Dumpen till fikarummet inför kollegornas åsyn. Han kan vara bland det fulaste man sett, bilderna kan få vem som helst att stöta upp den senaste måltiden. Bilden jag har som avatar t ex skickades med syftet att göra en 14-åring upphetsad. WTF? Kan han vara på riktigt?

Sedan kommer konfrontationen! Vaaaa? Näääää. Ja, det är jag på bilden, men vem har skickat den?
Nu förstår jag ingenting?
När polisen kommer på tal så säger han "ok, jag erkänner", precis som om han redan satt i ett polisförhör. Han ombeds lämna in telefonen till polisen, men säger att han inte har råd att köpa en ny att ha under tiden.
Hela situationen är verkligen kortslutning deluxe, och kommer gå till historien!
Den kan endast toppas av Coachjanne #246, men där blev det ju inte någon dialog. Det var mer situationen som blev oslagbar.

"Ja, det är jag på bilden, men vem har tagit den?", sa han till och med. Låtsades inte förstå hur man tar en selfie. Mycket underhållande!

Nej, han lever nog och mår hyfsat. Men städa orkar han inte, så något fel är det.
Citera
2024-02-18, 12:45
Medlem
StigEngstroms avatar
Ja nu ballar det ur med Pappastor.
Han är död, ge fan i minnessidorna, det är inte som att det är han som tar skada av det.
Han blev busted med att snacka vidrigt snusk med en flicka som aldrig fanns, det är illa men det är fan inte så illa att folk ska börja ge sig efter hans anhöriga.
Det var rätt att lägga ut hans beteende på dumpen men ge er nu, flickan fanns aldrig och han är borta.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-02-18 kl. 12:49.
Citera
2024-02-18, 13:20
Medlem
ElementarSturgeons avatar
Gädda 373

Verkar som att han både knarkar och jagar
Kanske något för polisen att göra drogkontroll på och av ?

Sådana människor skall ej jaga eller inneha vapenlicens
Citera
2024-02-18, 13:55
Medlem
Livmedikusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Gädda 373

Verkar som att han både knarkar och jagar
Kanske något för polisen att göra drogkontroll på och av ?

Sådana människor skall ej jaga eller inneha vapenlicens

Tyckte att jag läste i tråden att han (373) förekommer på Lexbase. Troligtvis är det inget allvarligare brott han har blivit dömd för, t.ex. de jag listar nedan, för då hade de beslagtagit hans vapen.
Polisen kan ju återkalla licensen om vederbörande dömds för vissa typer av brott och i övrigt anses ha ett olämpligt, hänsynslöst eller opålitligt beteende.
Det finns inga klara direktiv i vapenlagen om vilka brott som omfattas, men generellt så vet jag fall där de har dragit tillbaka licenserna vid rattfylleri, narkotikabrott, brott mot knivlagen, misshandel, dokumenterade hot, våldtäkter (även sexuellt utnyttjande eller ofredande) och självfallet vid dråp och mord. Även i övriga fall där inget reellt brott har begåtts har de tagit jaktvapen, då har det rört sig om individer som har haft kopplingar till olika typer av våldsbejakande rörelser, såsom t.ex. NMR, där polisen har ansett att det finns en risk för att gevären används i annat syfte än licensen är utfärdat för.

Det man skulle kunna göra är att ringa och tipsa polisen om att vederbörande brukar narkotika (om det nu finns belägg för det) och innehar vapenlicenser, så får polisen göra en bedömning.
Det vore kul om det kunde straffa sig mer än på ett socialt plan att ragga barn, innan en laginskränkning är på plats.

Rent spontant kan jag ju säga att jag passar mig extremt mycket för vad jag säger, skriver eller gör under mitt rätta namn, dels p.g.a. vad jag utbildar mig till, men även för att jag är rädd om mina licenser. x)

Rimligen borde Robinsongäddan (#144) ha fått sina puffror beslagtagna. Man kan i varje fall hoppas, en rätt bra konsekvens för hans beteende som gör att han inte kan ägna sig åt ett stort intresse, när han nu bor ute i obygden där det inte finns så mycket annat att pyssla med.
Senast redigerad av Livmedikusen 2024-02-18 kl. 13:59.
Citera
2024-02-18, 13:58
Medlem
Livmedikusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
#352 Men tror ni verkligen att han når upp till det intellektet att han känner skam till den graden att han suicida ? Jag håller honom svagare begåvad.

Absolut, jag tror inte att han har trillat av pinn ännu.
Citera
2024-02-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
289,
Riktiga svin de som skriver "lustiga" kommentarer på minnessidan. Tydligen känner de att det är viktigt att ge sig på de sörjande.
Troligen är det ungdomar som inte förstår bättre, men är det vuxna kan jag bara beklaga att deras uppfostran har grundligt misslyckats.
Troligen även gäddor som vill svartmåla Dumpen och Dumpens verksamhet maximalt och tycker de är smarta. Är det personer som vill ha kvar Dumpen och stöttar dem så är det fan ofattbart korkat, förutom empati- och omdömeslöst, gjort.
Citera
2024-02-18, 14:31
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Det sade knak sedan kunde du inte ta barnen där bak!

// Vännerna på pedofilstugan.

Ditt frö fortsätter att växa inom mig!

// Ida 11år.

Flera fina hälsningar till Pappa Stor, begravningsbyrån går nu skiftgång med att ta bort det som de anser inte passar sig!

Tramsigt och så jävla onödigt.

Det slår bara mot hans efterlevande i deras sorg!

Skitsamma om hans mor/hustru/barn trodde på hans usla lögner osv, oavsett så är det en tragedi för dom.
Citera
2024-02-18, 14:44
Medlem
Raymond-Chows avatar
Vilka fångster Dumpen dragit upp på sistone!

Sälenresan (Napp #367) Sälen/Stockholm

Denna gädda som titulerar sig “Engineer Commander” är ett fint napp. Han visar hur samvetslös han är när han bjuder upp en fjortis från Stockholm till Sälen mitt i smällkalla vintern, som han sedan lämnar i sticket på stationen för att åka skidor istället. “Eivor” är en riktigt surmulen skitgubbe som tiger sig genom hela konfrontationen. Som fin avslutning kastar Patrik in kortet i kupén.

Gäddans krishantering är lika roande som obegriplig. Lärde han sig inget om sånt här på försvarshögskolan? Till synes obrydd och med högt mentalt stridsvärde matar han ut analyser om kriget i Ukraina som ingen vill läsa, varvat med tips om “modern musik” vilket tydligen är 40 år gamla låtar. Vilket CP!

Hallickgäddan (Napp #371) Göteborg/Helsingborg/Halmstad

En annan favorit av de senare gäddorna är “Ilmarin”, kostymnissen med pissgula tänder och välsmord käft. Vi har till leda fått höra “jag vet inte”, eller “det är första gången”, samt liknande lama ursäkter från gäddorna men den här stollen har faktiskt klurat ut en lögn på förhand. Han snärjer in sig i dumheterna vilket jag finner väldigt roligt!

I chatten dröjer det inte länge innan han föreslår avancerade sexlekar som piss, rövknull, trekant, tjejen ska trycka in tungan i hans rövhål, hon ska vara “en duktig liten hora”, kuken ska långt ner i halsen, det hela ska filmas… Det är ingen dålig önskelista att komma med innan man ens har träffats.

“Mm du får knulla någon viktig”
Vilken självbelåten jävla fjant.
Han har blivit kändis i alla fall, med nästan 1700 sökningar på mrkoll. Ohotad etta på kommuntoppen med hans stackars sambo som tvåa.

I ett tidigare inlägg gjorde jag en lista över vad som gör mig mest modfälld med Dumpen och denna tråd, känner att den behöver uppdateras.

- Dumpen klåpar till numreringen
- Folk frågar efter vilka som begått självmord, trots att det besvarats otaliga gånger
- Sinnesslöa mongon som inte förstår dekryptering på Devglan
- Folk frågar varför en viss gädda tagits bort från Dumpens sida, när publiceringen finns kvar men orsaken är att “hall of shame” fungerar undermåligt.

Bubblare:
- Ibland kommer något inlägg som anmärker på att vi kan skita i rebusar och istället maska namnet med *. Som om ingen skulle tänkt på det innan i den här 2000+ sidor långa tråden samt den andra pedo-tråden.
- Efterblivna människor som gör livet än mer surt för PappaStors anhöriga via begravningsbyråns minnessida.
Citera
2024-02-18, 15:35
Medlem
ElementarSturgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livmedikusen
Tyckte att jag läste i tråden att han (373) förekommer på Lexbase. Troligtvis är det inget allvarligare brott han har blivit dömd för, t.ex. de jag listar nedan, för då hade de beslagtagit hans vapen.
Polisen kan ju återkalla licensen om vederbörande dömds för vissa typer av brott och i övrigt anses ha ett olämpligt, hänsynslöst eller opålitligt beteende.
Det finns inga klara direktiv i vapenlagen om vilka brott som omfattas, men generellt så vet jag fall där de har dragit tillbaka licenserna vid rattfylleri, narkotikabrott, brott mot knivlagen, misshandel, dokumenterade hot, våldtäkter (även sexuellt utnyttjande eller ofredande) och självfallet vid dråp och mord. Även i övriga fall där inget reellt brott har begåtts har de tagit jaktvapen, då har det rört sig om individer som har haft kopplingar till olika typer av våldsbejakande rörelser, såsom t.ex. NMR, där polisen har ansett att det finns en risk för att gevären används i annat syfte än licensen är utfärdat för.

Det man skulle kunna göra är att ringa och tipsa polisen om att vederbörande brukar narkotika (om det nu finns belägg för det) och innehar vapenlicenser, så får polisen göra en bedömning.
Det vore kul om det kunde straffa sig mer än på ett socialt plan att ragga barn, innan en laginskränkning är på plats.

Rent spontant kan jag ju säga att jag passar mig extremt mycket för vad jag säger, skriver eller gör under mitt rätta namn, dels p.g.a. vad jag utbildar mig till, men även för att jag är rädd om mina licenser. x)

Rimligen borde Robinsongäddan (#144) ha fått sina puffror beslagtagna. Man kan i varje fall hoppas, en rätt bra konsekvens för hans beteende som gör att han inte kan ägna sig åt ett stort intresse, när han nu bor ute i obygden där det inte finns så mycket annat att pyssla med.

Tack för ditt inlägg, och helt rätt.
Vapenlicenser och dess eventuella indragning av de har enklast att göra med "lämplighet"

Därav kanske "alla" de gäddor med vapenlicens faktiskt tipsas till Polisen - detta eftersom det även kam föreligga förhöjd risk för självmord efter en uthängning, och sådant vill polis förhindra.

Mvh

#373 och andra Jaktande gäddor
Citera
2024-02-18, 15:44
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
289,

Ja, ge fan i minnessidan.
Snubben är död, han betalade det ultimata priset för sina handlingar. Att gå efter och skada de oskyldiga anhöriga är lika lodigt som att ge sig på barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in