Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Ja, det är möjligt. Hur än dessa gäddors nervbarnor är sammankopplade så finns det alltid en psykologisk förklaring till många av de snevridna val de gör. Jag tycker det var bra att de lät 376 snacka på. Alla vill inte bara ha blod, en del vill faktiskt lyssna på förklaringarna även om en del är lögn så finns det en sanning också.
Jag vill gärna höra pedofilernas förklaringar. Men "förklaringarna" är så erbarmligt torftiga.
Det som gör mig deprimerad är att pedofilerna alltid ljuger. Varenda en av dem. Och att det alltid bottnar i att de vill knulla barn - helt utan tanke på sin egen eventuella familj, sin sociala ställning, givetvis helt utan tanke på barnet - de vill knulla barn. De är beredda att riskera allt för att få knulla barn.
Jag tänker mer på - hur ska samhället hantera pedofiler? Ska vi avliva dem? Ska vi kastrera dem? Eller låsa in dem på livstid? Låta dem hänga sig? Eller vad?
Hur ska ett samhälle hantera pedofiler? De är ju uppenbarligen beredda att riskera allt för att få knulla ett barn. Man kan inte ha dem i politiska sammanhang, inte i militära sammanhang, de kan inte jobba på dagis/skolor, de kan inte jobba någonstans där det finns barn. Och barn finns överallt.
Så vad ska samhället göra med pedofilerna?