Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
383 ska det vara va? Problemet med texterna är att gäddorna har chans att väga sina ord på guldvåg och vem är ens texten riktad till? Gissningsvis familj, vänner, arbetskamrater samt arbetsgivare. Föregående gädda hade knappast förmågan att uttrycka sig i skrift. Det har denna. Han jobbar på universitetet där skrift är kutym och utnyttjar det (då han vet att många på uni läser) och för att skyla över de facto att han ville utnyttja någon. Manipulation och inte ett dugg självrannsakan är min analys.
Ja du har så rätt så. Redigerat rätt nummer nu.
Klart att intelligens är en klart avgörande faktor. Vissa kommer alltid ha lättare att "försvara sig" än andra och det går inte att göra så mycket mot. #383 och 382 är som natt och dag. Nu tror jag inte eller kräver att varje gädda ska ge ut en skriftlig förklaring för det kommer såklart inte ske. Däremot så bör man tagga ner lite i konfrontationerna. Upplever det som att de få gäddorna som är redo att öppna upp sig blir avbrytna allt för ofta. Vi vet vad de tänkt göra och dömer dem för det. Men, alltid intressant att höra vad som får dem att sätta sig i den situationen de satt sig i.
Edit: Sara tycker jag blir bättre o bättre på detta. Så där ska hon ha en eloge.