Citat:
Ursprungligen postat av
Blandadajente
Väldigt knepiga bortförklaringar han krånglar in sig i.
Nu finns förhöret på Youtube också, Rättegångsappens kanal
Citat:
Ursprungligen postat av
Jonsson99
Eftersom han blev dömd kan man knappast säga att han kom undan med ”förklaringarna”.
Det går ju verkligen att dra detta i långbänk, att få ett straff och bli dömd utifrån det som motsvaras av gärningarna, tveksamt i detta fall.
Den som läst FUP och domen skulle nog inte hålla med om att domstolen på något sätt dömt rätt utan att straffet borde blivit betydligt strängare. (Som bekant finns ju snippamålet som ganska tydlig referens på hur rättssystemet fungerar vad gäller gärningar mot just barn).
I aktuell FUP (länkad nedan) kan man läsa en bit ur ett förhör där gärningarna beskrivs tydligt av GM. Men i domstolen verkar GM oförstående och förstår inte hur bilderna/filmerna hamnat hos honom, han nekar till tekniskt kunnande, hur man flyttar filer hit och dit, som han säger i ett av förhören "jag skulle bara prova om det gick att flytta filer". Ett av många exempel och är ungefär lika patetiskt som när Toni Alldén blev utfrågad om mordet på Carolin Stenvall... "Jag vet inte", svarade Toni ganska ofta. Nog fan visste Toni vad han gjorde och det gjorde även "Robinsongäddan".
Lite saxat från förhör FUP sid 90 nedan.
"Hur länge har du tittat och använt dig av övergreppsmaterial?
Jag tror att det är sedan 90-talet men sen har jag haft en paus i många år, jag slutade när allt stängdes ner på internet det var väl på slutet av 90-talet.
Men nu har jag hållit på i några år, jag kan inte säga exakt hur många år.
Vad är det då för material?
Det är både bilder och filmer
Vad förekommer på bilderna?
Samlag och där vuxna personer har penetrerande sex med barn. Jag har även sett sånt med våldsinslag men det tycker jag inte om. Det är barn i olika åldrar som blir utsatt för detta.
Vad är det som gör att du gör detta, konsumerar övergreppsmaterial?
Jag är uttråkad, när jag inte har något annat att göra så kollar jag på det."
Läser man även chatloggarna i aktuell FUP från sid 39 och framåt där GM kallar sig för "pervers_herre" och "kinky_caligula" så förstår man ganska snart att det inte är på "skoj" han skriver sina sjuka inlägg om vad han vill göra med barnen. Men som vanligt är vår svenska domstol ett rent skithus när det gäller övergrepp mot barn, man slätar över och dömer fördelaktigt för GM istället för att tänka på barnen som utsätts och dömer efter/utifrån barnens perspektiv. Så egentligen kan vi vara tacksamma för att Patrik och Sara finns därute och engagerar sig i Dumpen. Dumpen finns/existerar ju utifrån faktum att det svenska rättssystemet gång på gång sviker våra barn.
https://dumpen.se/wp-content/uploads...songaddan-.pdf