2024-06-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerkanin
Är ju barnporr så länge det är under 18. Nu har jag såklart inte sett videon men nog kan jag anta att en 12åring inte kan se ut som en 18åring.

Har inte heller sett någon video. Jag utgår från vad jag läst om detta bara. Att tjejen nog bara är jävligt trög, och att det inte var en medveten handling. Förtjänar hon skit? Absolut! Förtjänar hon ettt straff? Absolut! Men förtjänar hon att bli satt med de andra gäddorna på dumpen?? Nja. Det är där jag tvekar men här blir man attackerad direkt
Citera
2024-06-01, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tuttfjun
Det är du som inte förstår vad jag menar och sluta lägg ord i min mun
Du har uppenbarligen väldigt svårt för att förklara dig också vilket gör det ännu svårare att förstå dig. Kanske detta inte var din grej ändå
Citera
2024-06-01, 11:17
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttfjun
Har inte heller sett någon video. Jag utgår från vad jag läst om detta bara. Att tjejen nog bara är jävligt trög, och att det inte var en medveten handling. Förtjänar hon skit? Absolut! Förtjänar hon ettt straff? Absolut! Men förtjänar hon att bli satt med de andra gäddorna på dumpen?? Nja. Det är där jag tvekar men här blir man attackerad direkt

Varför ska hon inte bli uthängd av dumpen? Sprider våldtäktsfilm på en ung person och har ju dömts till fängelse för massa grejer. Varför skyddar du henne?
Citera
2024-06-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Varför ska hon inte bli uthängd av dumpen? Sprider våldtäktsfilm på en ung person och har ju dömts till fängelse för massa grejer. Varför skyddar du henne?

Jag skyddar inte henne, skrev ju hon var dum i huvudet mer eller mindre. Jag menar mest att omständigheterna här är väldigt olika från de som ska och bör publiceras på dumpen. Jag är en dumpensupporter av rang men här blir man attackerad för minsta ifrågasättande. Men det är okej, jag lämnar er här igen
Citera
2024-06-01, 11:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Nu är sommaren officiellt här.
Det betyder inte bara sol och bad utan också årstiden när dom bästa konfrontationerna brukar komma!

"Jag firar med lite rose...skål! Nu kommer det nån här"
Citera
2024-06-01, 12:06
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Glöm inte handduken.
Som dessutom matchar gardinen!

Vi kan ju slänga in en länk för att fira sommarens ankomst om det nu har kommit dumpenfärskingar i tråden, 246 är i särklass en av dom bästa konfrontationerna, helt magiskt bra.

https://dumpen.se/2023/06/27/coachja...ckholm-varmdo/
Citera
2024-06-01, 12:21
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Glöm inte handduken.

Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Som dessutom matchar gardinen!

Vi kan ju slänga in en länk för att fira sommarens ankomst om det nu har kommit dumpenfärskingar i tråden, 246 är i särklass en av dom bästa konfrontationerna, helt magiskt bra.

https://dumpen.se/2023/06/27/coachja...ckholm-varmdo/
Videon blev mycket roligare att titta på nu.
Han gick bokstavligen talat och letade efter en handduk.
Citera
2024-06-01, 13:52
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Videon blev mycket roligare att titta på nu.
Han gick bokstavligen talat och letade efter en handduk.
Minns tiden när han var aktiv på tiktok.
Hans lives gick i stort sett alltid ut på att han var ensam och dömd att vara singel för alltid.

Vill minnas att folk i hans närhet har skrivit att detta inte är så konstigt då han har haft fullständigt absurt höga krav på en partner.
Citera
2024-06-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Patrik har aldrig råkat ut för någon våldsam
gubbe då han konfronterat dem?.
De verkar på något vis vara sävliga och ofarliga. Hade det varit farliga män hade det
slutat blodigt. Synd att de ska ta kontakt med
barn, men det är väl något slags maniskt beteende

Nej det har han inte, dom flesta peddos skiter istället i byxan av att bli påkomna försöka våldta barn.
Men det gör dom inte mindre farliga, dom är livsfarliga för barn.
Citera
2024-06-01, 14:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Varför kallas dom just Gäddor?
Rovdjur vettu ...
Citera
2024-06-01, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Rovdjur vettu ...
Tror du rovdjur är synonymt med pedofil? Nej. Vill man hårdra det så är människan ett rovdjur men inte för att man är pedofil….
Citera
2024-06-01, 15:39
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Rovdjur vettu ...

Mnja....i amerika säger benämner man ju de här typerna som "predators" (rovdjur) men gädda är en kraftig försvenskning.
Dumpen "trålar ju vattnen" och "fiskar" efter de här på nätet, och eftersom det är ganska fula och slemmiga typer för det mesta så passar "gädda" bra som svensk benämning. Gäddor är förvisso rovdjur de också så det funkar ju på det också...men gädda känns som en bra försvenskning. "Rovdjur" känns inte lika passande på det svenska språket på något sätt.
Varför vet jag inte, innebörden och tolkningen av betydelsen skulle ju i teorin fungera här också. Men svenska rovdjur är ju för det allra mesta ganska så harmlösa och söta djur (med några undantag) för människor så ordet har nog inte lika negativ klang.
Tänker man på rovdjur i sverige tänker man oftast på typ...katter, lodjur och räv....kanske björn och varg i värsta fall. Bortsett från vargen som har en hel del motståndare i landet så är de alla ganska så älskade djur. Gäddan är en ful och slemmig jäkel och inte speciellt beundrad...utom som matfisk av vissa.

Så som jag ser det så passar inte direktöversättning så bra eftersom rovdjur generellt sett inte är så farliga för människor här i sverige, ordet har inte en speciellt negativ klang. Gädda vill ingen vara....ingen beundrar gäddor särskilt mycket och sättet de fångar gäddor på med nätfiske samtidigt som de är stora, fula och slemmiga gör att gädda passar fint som benämning.
Senast redigerad av KaninHitler 2024-06-01 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in