Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Patriks sätt att gå in i diskussioner gör att de börjar sakta av, gäddan kommer av sig eller blir arg och tappar vad han tänkte förklara. Det låter som om många gäddor tänker säga något riktigt kring deras handlande och då kom Patrik in och börjar bete sig som en alltljus-på mig-person, eller så kör han det gula kortet så allt samtal avbryts eller så ska han börjar prata om skeva tändningsmönster eller så säger han något som avbryter ett samtal som är under utveckling och det blir mer och mer intressant, men så kan vi inte ha det tänker Patrik och hittar på nåt sattyg.
Önskar han kunde sitt och titta på konfrontationerna och det flera flera gånger och analysera och försöka förstå varför han gör som han gör. För det är ju något psykologiskt fel.
Särskilt de lågmälda gäddorna som är på gång att utveckla varför de gör som de gör och hur de ser på det, man hinner aldrig få veta om de vill ha hjälp att sluta. Och då vara aggressiv som intervjuare mot dessa är ju inte produktivt.
De måste kunna snabbt lära sig att se vad det är med den här gäddan och hantera den på det rätta sättet för dem. De behöver en bättre analysperson som kan ta reda på mer om dem innan konfontrationen så att de har en bättre ingång i samtalet. Ja, det ska vara ett samtal.
Jag har nästan tappat hoppet om samtal. Ta förskolepedagogen exempelvis, står kvar duktigt och samtalar, men det som kommer ur munnen är bara lögner "jag trodde att hon var 15", "skulle bara äta glass/godis/whatever med henne, "skulle ALDRIG våldta någon, nej,nej,nej"
Gäddorna har svårt för att föra ett seriöst samtal kring hur de resonerat, för de hamnar i försvarsställning.
Tycker dock att Patrik betett sig bättre på sistone, inte lika snabb med kortet.