Citat:
Jag tycker minst lika illa om Hank som du gör skulle jag gissa. Försvarar verkligen inte honom o har förstått att hans intervju visade på ett narcissistiskt svin. Hundra procent. Men som jag skrev innan någonstans "they are beating a dead horse"- han ligger redan. Detta gynnar ingen. Som du säger, tänker man på hans anhöriga (vars fru ska bara vara glad att hon slipper honom för övrigt) - men det här gynnar inte dem. Deras helvete börjar om. Vad jag förstår så var väl Hank ganska tydlig med att de hade drabbats av hans beteende... ett förmildrande drag.. Tycker som du att det han gjort är förkastligt men får inte ut ngt av att fortsätta sparka på honom.
Jo, jag förstår vad du menar och eftersom det inte är jag som ringer telefonsamtalen så kan inte jag svara på vad syftet med dem är. Jag vet faktiskt inte. Det kanske faktiskt är så att man vill höra gäddans berättelse och hur de har det nu, det kanske inte enbart handlar om att "sparka på den som ligger". Jag vet inte.
Hursomhelst så är gäddorna vuxna människor som har eget ansvar för vad de gör och säger. Och till vem. Särskilt om de inte är efterblivna. Och det är #292 inte. Jag tycker att telefonsamtalet är bisarrt. 37 minuter av självförhärligande och en massa ovidkommande svammel. Noll självinsikt öht. Man kan ju tänka sig att den som "redan ligger" är lite ödmjuk och förstår att man själv satt sig i situationen men i telefonsamtalet visar han inga som helst tecken på introspektion och ånger.
På vilket sätt börjar hans helvete om för att han pratar på med nån han inte vet vem det är menar du? Det Hank var väldigt tydlig med var att anhöriga drabbats hårt p.g.a. Dumpen. Inte p.g.a. hans agerande. Tvärtom framställer han sig själv som en oskyldig hjälte. Nu borde den akuta chocken ha lagt sig och man hade ju kunnat hoppas på att han kommit till nån sorts insikt. Men icke. Jag själv skulle skämmas ihjäl om det vore jag som skrivit allt det där.
Intressant dock är att gängse sjukvård, framgår inte vilken men antagligen genom VC och kanske vidare remisser, kommit fram till att det inte är nåt fel på honom. Nä, ok, så är det kanske. Det kanske inte är nåt kliniskt fel på gubbar som till högstadiebarn skriver om matolja och nyskitna rövhål. Vad vet jag? Jag har andra kompetenser. Intressant här är att han lever i total förnekelse. I en parallell verklighet. Jag undrar om de vårdkontakter han har haft förstår hur det är ställt.