2024-07-10, 10:02
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jag tycker minst lika illa om Hank som du gör skulle jag gissa. Försvarar verkligen inte honom o har förstått att hans intervju visade på ett narcissistiskt svin. Hundra procent. Men som jag skrev innan någonstans "they are beating a dead horse"- han ligger redan. Detta gynnar ingen. Som du säger, tänker man på hans anhöriga (vars fru ska bara vara glad att hon slipper honom för övrigt) - men det här gynnar inte dem. Deras helvete börjar om. Vad jag förstår så var väl Hank ganska tydlig med att de hade drabbats av hans beteende... ett förmildrande drag.. Tycker som du att det han gjort är förkastligt men får inte ut ngt av att fortsätta sparka på honom.

Jo, jag förstår vad du menar och eftersom det inte är jag som ringer telefonsamtalen så kan inte jag svara på vad syftet med dem är. Jag vet faktiskt inte. Det kanske faktiskt är så att man vill höra gäddans berättelse och hur de har det nu, det kanske inte enbart handlar om att "sparka på den som ligger". Jag vet inte.

Hursomhelst så är gäddorna vuxna människor som har eget ansvar för vad de gör och säger. Och till vem. Särskilt om de inte är efterblivna. Och det är #292 inte. Jag tycker att telefonsamtalet är bisarrt. 37 minuter av självförhärligande och en massa ovidkommande svammel. Noll självinsikt öht. Man kan ju tänka sig att den som "redan ligger" är lite ödmjuk och förstår att man själv satt sig i situationen men i telefonsamtalet visar han inga som helst tecken på introspektion och ånger.

På vilket sätt börjar hans helvete om för att han pratar på med nån han inte vet vem det är menar du? Det Hank var väldigt tydlig med var att anhöriga drabbats hårt p.g.a. Dumpen. Inte p.g.a. hans agerande. Tvärtom framställer han sig själv som en oskyldig hjälte. Nu borde den akuta chocken ha lagt sig och man hade ju kunnat hoppas på att han kommit till nån sorts insikt. Men icke. Jag själv skulle skämmas ihjäl om det vore jag som skrivit allt det där.

Intressant dock är att gängse sjukvård, framgår inte vilken men antagligen genom VC och kanske vidare remisser, kommit fram till att det inte är nåt fel på honom. Nä, ok, så är det kanske. Det kanske inte är nåt kliniskt fel på gubbar som till högstadiebarn skriver om matolja och nyskitna rövhål. Vad vet jag? Jag har andra kompetenser. Intressant här är att han lever i total förnekelse. I en parallell verklighet. Jag undrar om de vårdkontakter han har haft förstår hur det är ställt.
Citera
2024-07-10, 10:10
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hittade hans FB-sida (441) efter att ha löst rebusen. Tillgänglig men ser ut att vara stängd för kommentarer. Mest jobbigt för släkt, sambo, arbetsplats och vänner som finns länkade. Någon som vet om han jobbar kvar på företaget där han fritt kunde dra iväg och träffa barn att ha sex med?
Ja han outar alla möjliga i olika inlägg, verkar vara en riktig bror duktig med ett stort behov av att bli sedd på nätet.
Att han inte ens har vett att göra sin facebook privat säger ju en hel del om vilket pucko han är, jag scrollade snabbt igenom och kom omgående till anhöriga...
Citera
2024-07-10, 10:51
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du laddar ned appen Telegram och letar reda på Gruppen som heter Gräv. "Kim grävande journalist i vassen" heter sedan undergruppen i Gräv där samtalet finns

Lägg ut det på Youtube istället.
Citera
2024-07-10, 10:59
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Västeråsgäddan hittas lätt på FB. Google: namn yrke ort.

På Threads kommer han ut som särskrivare.
Han påstår där att han är konstnär och fin snickare.

Han ska tydligen ha en utställning 27-28 juli i Hälla kolonistugeföreningens lokal i Västerås. Undrar hur det blir med den utställningen egentligen... den får han nog ställa in.
Citera
2024-07-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jo, jag förstår vad du menar och eftersom det inte är jag som ringer telefonsamtalen så kan inte jag svara på vad syftet med dem är. Jag vet faktiskt inte. Det kanske faktiskt är så att man vill höra gäddans berättelse och hur de har det nu, det kanske inte enbart handlar om att "sparka på den som ligger". Jag vet inte.

Hursomhelst så är gäddorna vuxna människor som har eget ansvar för vad de gör och säger. Och till vem. Särskilt om de inte är efterblivna. Och det är #292 inte. Jag tycker att telefonsamtalet är bisarrt. 37 minuter av självförhärligande och en massa ovidkommande svammel. Noll självinsikt öht. Man kan ju tänka sig att den som "redan ligger" är lite ödmjuk och förstår att man själv satt sig i situationen men i telefonsamtalet visar han inga som helst tecken på introspektion och ånger.

På vilket sätt börjar hans helvete om för att han pratar på med nån han inte vet vem det är menar du? Det Hank var väldigt tydlig med var att anhöriga drabbats hårt p.g.a. Dumpen. Inte p.g.a. hans agerande. Tvärtom framställer han sig själv som en oskyldig hjälte. Nu borde den akuta chocken ha lagt sig och man hade ju kunnat hoppas på att han kommit till nån sorts insikt. Men icke. Jag själv skulle skämmas ihjäl om det vore jag som skrivit allt det där.

Intressant dock är att gängse sjukvård, framgår inte vilken men antagligen genom VC och kanske vidare remisser, kommit fram till att det inte är nåt fel på honom. Nä, ok, så är det kanske. Det kanske inte är nåt kliniskt fel på gubbar som till högstadiebarn skriver om matolja och nyskitna rövhål. Vad vet jag? Jag har andra kompetenser. Intressant här är att han lever i total förnekelse. I en parallell verklighet. Jag undrar om de vårdkontakter han har haft förstår hur det är ställt.

Profilic, jag tycker verkligen samma sak om Hank. Han verkar vara en fullständig idiot o det han säger o gör är förjävligt. Han kommer förmodligen inte heller bli någon bra människa vad man än gör. Känns som en personlighetsstörning utan att vara lekman.
Dock vet vi ju vad syftet m samtalen är. Att alla ska få sig ett nytt skratt åt honom o sänka honom ännu mer i skiten. Annars skulle man ju varit ärlig med intervjun; att den inte var anonym o att den skulle läggas ut i just det forumet där man innan skrattat som mest åt honom.
Det börjar ju om för familjen för att man får se ännu mer av hans smutsiga byk o det auktualiseras igen. Bara att vi sitter här o diskuterar honom nu. Han nämnde ju själv som du säger att hans familj drabbades hårt. Nu slits såren upp igen.
Han är ju som alla konstaterat en idiot o tar idiotbeslut och det drabbar hans stackarns familj.
Vad gäller barn var han ju redan avväpnad nu, i form av uthängning.
Om ngt gott med att han ytterligare en gång visat vem han är, så skulle det vara att exfrun får extra mycket incitament att aldrig ta tillbaka honom men han lär ju inte varit en toppenkille innan heller att leva med..
Senast redigerad av medea1 2024-07-10 kl. 11:26.
Citera
2024-07-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Hittade hans FB-sida (441) efter att ha löst rebusen. Tillgänglig men ser ut att vara stängd för kommentarer. Mest jobbigt för släkt, sambo, arbetsplats och vänner som finns länkade. Någon som vet om han jobbar kvar på företaget där han fritt kunde dra iväg och träffa barn att ha sex med?

Den face jag har hittat ser jag inte några länkar till dumpen eller kommentarer om.
Hinta gärna så jag hittar rätt om det finns fler
Citera
2024-07-10, 12:02
Medlem
#441 igår kväll hade våran Bror! Flera facebook konton, men vad jag kan se nu så har han bara 2st konton kvar, bara en tidsfråga innan dom 2 släcks ner.
Citera
2024-07-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
På Threads kommer han ut som särskrivare.
Han påstår där att han är konstnär och fin snickare.

Han ska tydligen ha en utställning 27-28 juli i Hälla kolonistugeföreningens lokal i Västerås. Undrar hur det blir med den utställningen egentligen... den får han nog ställa in.

"Looking for a Nice woman ho also living in sweden like me to be a friend"

"Where do you liv sweethart"

Så ser hans engelska ut när han raggar på Facebook.

Citera
2024-07-10, 12:16
Medlem
StigEngstroms avatar
441:

Han pratar alltså om sig själv, gud vad matt man blir på såna här människor, det är väl sambon som ska komma med en reaktion och inte han med en åt henne Sååå duktig, knasig och finurlig så gubben.

När man ser att våra tomatplantor är så ynkliga i år då tar gubben en bordslampa hänger den upponer med en blomkruka som man gjort hål i för att den ska passa lampan, hmmm något att förlänga lampan ned från taket, axelrem från en väska skit bra idé tycker montören/uppfinnaren och sen en glödlampa som ger bra med värme mot plantorna! Sambon kommer att garva, ruska på huvudet och utstöna en suck om att : Nu har han haft en lysande idé gubben
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-07-10 kl. 12:22.
Citera
2024-07-10, 12:35
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Den face jag har hittat ser jag inte några länkar till dumpen eller kommentarer om.
Hinta gärna så jag hittar rätt om det finns fler

Söker man på sambons namn kommer hennes Facebook upp, där kommenterar han bla en tavla med en blomma hon gjort. Han har nog, eller har haft, separata konton för att ragga på andra med.
Citera
2024-07-10, 12:52
Medlem
Är det bara jag som är smått sugen på att äga en äkta gädd-tavla signerad Vägkonen?
Citera
2024-07-10, 13:06
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
441:

Han pratar alltså om sig själv, gud vad matt man blir på såna här människor, det är väl sambon som ska komma med en reaktion och inte han med en åt henne Sååå duktig, knasig och finurlig så gubben.

När man ser att våra tomatplantor är så ynkliga i år då tar gubben en bordslampa hänger den upponer med en blomkruka som man gjort hål i för att den ska passa lampan, hmmm något att förlänga lampan ned från taket, axelrem från en väska skit bra idé tycker montören/uppfinnaren och sen en glödlampa som ger bra med värme mot plantorna! Sambon kommer att garva, ruska på huvudet och utstöna en suck om att : Nu har han haft en lysande idé gubben

Ser inte det som står på bordet till vänster om plantorna ut som en vägkon? Röd nedtill och gul upptill. Väldigt passande med tanke på hans dumpen-namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in