Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Åh fan, är det första gången? Har inte alla arbetsgivare lagt sig platt direkt hittills?

Väldigt märklig hänvisning till att vikten av gäddans forskning, att det påverkar och att man inte har nån praxis för sånt här.

Professor Potatis var ju en tung lirare inom sitt område och fick foten omedelbart.

Är det en normalisering vi ser början på?

Tror också att det kan vara upptakten av en normaliseringsprocess som vi ser prov på här. Handlar förmodligen en del om makt och att man helt sonika vägrar låta den folkliga opinionen diktera eller styra och ställa över deras beslut. Patetiskt. Jag kan se hur de resonerar i styrelserummen på KTH: "Kom igen nu, vi ska inte vika oss för ngn pöbel" då det kan ge folket vind i seglen och momentum inför kommande övertramp. Låt oss säga att X blir avskedad för sexuella kontakter med minderåriga nu under sommaren, då måste man vara konsekventa och låta Y bli avskedad om denne begår samma gärning senare i höst, även om Y inte blir uthängd inför öppen ridå av dumpen.

Gissar att man avser lösa frågan genom att enbart låta gäddan doktorera tillsammans med utlänningar på skolan eller ngt i den stilen, och de har ju ingen aning om vad Dumpen är för ngt. I så fall kommer det gå att genomföra undervisningen utan nämnvärd friktion.
Senast redigerad av anwe8 2024-08-22 kl. 10:26.
Citera
2024-08-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det allmänna har i flera fall på senare år tagit på sig att driva förtalsmål i domstol så han kan ju pröva polisanmälan och avvakta åklagarens beslut innan han själv behöver bestämma sig för enskilt åtal.

Ja, alltså förtal hör ju inte under allmänt åtal egentligen men om de känner för att göra undantag i hans fall så kan han ju prova, absolut.
Citera
2024-08-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Åh fan, är det första gången? Har inte alla arbetsgivare lagt sig platt direkt hittills?

Väldigt märklig hänvisning till att vikten av gäddans forskning, att det påverkar och att man inte har nån praxis för sånt här.

Professor Potatis var ju en tung lirare inom sitt område och fick foten omedelbart.

Är det en normalisering vi ser början på?

Potatisen var verksam i Danmark och över sundet så är grooming ett brott man ser allvarligt på. Så har det aldrig varit här
Citera
2024-08-22, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den där snubben som försökte med grovt förtal. Tror ni han kommer gå vidare till domstol med den anklagelsen och blir han i så fall den första "gäddan" som försöker få Dumpen dömda för förtal?
Det finns redan en enskild stämningsansökan mot Dumpen från en gädda, så den första är redan under behandling. Fast förhandlingarna blir inte förrän i slutet av september om jag minns rätt.

Finns mer info här:
(FB) Uthängd stämmer Dumpen – första fallet
Citera
2024-08-22, 11:41
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Under tiden jag var på "semester" härifrån fick jag ett svar från någon som kallade sig för Therese och som hade titeln informationsansvarig eller något liknande. Jag copy-paestar in svaret. "Hej xxx. Tack för att du hörde av dig. Vi är medvetna om vad som skett. Eftersom det bara rör sig om ett påhittat barn och han inte begått något brott i lagens mening, har vi inte valt att gå vidare med det rent juridiskt. Efter samtal med institutionen har vi dessutom bedömt att hans forskning är viktig för institutionen och därför har vi heller inte valt att inte vidta några ytterligare åtgärder. Jag önskar därmed frågan vara besvarad och avslutad. Vänligen/Therese.

Skickade därefter ytterligare ett mail, där jag frågade om jag ska se det som att KTH är en fristad för pedofiler men det har jag ännu inte fått svar på.

Det måste löna sig att arbeta.
Och har man har ett viktigt arbete ska man naturligtvis få rätt att våldta barn.

Eller?
Citera
2024-08-22, 11:55
Medlem
Berraperra1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Potatisen var verksam i Danmark och över sundet så är grooming ett brott man ser allvarligt på. Så har det aldrig varit här
Det fanns ju en annan professor på Södertörns högskola #202 som fick sluta.
https://dumpen.se/2023/03/22/gadda-i...-faltoversten/
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-08-22 kl. 11:57.
Citera
2024-08-22, 12:06
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Under tiden jag var på "semester" härifrån fick jag ett svar från någon som kallade sig för Therese och som hade titeln informationsansvarig eller något liknande. Jag copy-paestar in svaret. "Hej xxx. Tack för att du hörde av dig. Vi är medvetna om vad som skett. Eftersom det bara rör sig om ett påhittat barn och han inte begått något brott i lagens mening, har vi inte valt att gå vidare med det rent juridiskt. Efter samtal med institutionen har vi dessutom bedömt att hans forskning är viktig för institutionen och därför har vi heller inte valt att inte vidta några ytterligare åtgärder. Jag önskar därmed frågan vara besvarad och avslutad. Vänligen/Therese.

Skickade därefter ytterligare ett mail, där jag frågade om jag ska se det som att KTH är en fristad för pedofiler men det har jag ännu inte fått svar på.
Bra! Heder åt KTH att de inte faller för Flashbackmobbens hetsande. Den här cancelkulturen ni sysslar med handlar inte om att skydda barn utan om att dreva och straffa. Den här gäddan har ingen kontakt med barn i sitt yrkesliv men har uppenbart lagt ner stor möda i sin yrkesroll. Därför vill ni fördärva detta som kompensation för att ni inte kommer åt honom på andra sätt.

Att du direkt återkommer med ett surt mail om att du ”hädanefter ska se KTH som en fristad för pedofiler” bevisar din agenda. KTH gör rätt i att ignorera dig.

Skönt att mobben förlorar ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Herregud! Detta är en omfattande skandal. Jag tror dessvärre att den enda chansen ngt händer är att t.ex Uppdrag Granskning, Aschbergs Granskning Sverige eller Swish-journalister i stil med Joakim Lamotte, Janouch & co uppmärksammar ärendet och sätter ljus på vederbörandes patologiska förehavanden samt KTH:s handlingsförlamade förhållningssätt. Lamotte kan kontaktas på joakim.lamotte@gmail.com och Katerina Janouch på katjanouch@gmail.com. KTH:s rykte som lärosäte kommer dräneras fullständigt utifall det uppdagas rent offentligt att man ser mellan fingrarna på pedofili.
Du kan ju glömma att Aschberg springer Flashbackmobbens ärenden. Bedragaren Lamotte och konspirationsdåren Janousch går möjligen att locka med Swishdonationer men ingen av dem har en publik att tala om.
Senast redigerad av Galejan 2024-08-22 kl. 12:09.
Citera
2024-08-22, 12:09
Medlem
Någon som sett ett klipp från pga när bobo blir slagen? Har hittat ett där de är en man med röd keps och solglasögon som är lik Bobo, men lite osäker verkar dessutom som ålder diffar.
Citera
2024-08-22, 12:34
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Någon som sett ett klipp från pga när bobo blir slagen? Har hittat ett där de är en man med röd keps och solglasögon som är lik Bobo, men lite osäker verkar dessutom som ålder diffar.

vem är bobo?
Citera
2024-08-22, 12:47
Medlem
Ubskylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory

Skickar länk i pm.

Edit: gick inte att skicka men klippet börjar vid en trappa till en röd byggnad, snö ute och med texten "Tried to meet a 13 year old"
Senast redigerad av Ubskyld 2024-08-22 kl. 12:52.
Citera
2024-08-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det fanns ju en annan professor på Södertörns högskola #202 som fick sluta.
https://dumpen.se/2023/03/22/gadda-i...-faltoversten/

Nej, han fick ju jobba kvar?!
Citera
2024-08-22, 14:11
Medlem
Köper kräkrödströjan och frugan underkläder tillsammans med tanke på att båda har bröst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in