Citat:
Ursprungligen postat av
Storanglaren
Under tiden jag var på "semester" härifrån fick jag ett svar från någon som kallade sig för Therese och som hade titeln informationsansvarig eller något liknande. Jag copy-paestar in svaret. "Hej xxx. Tack för att du hörde av dig. Vi är medvetna om vad som skett. Eftersom det bara rör sig om ett påhittat barn och han inte begått något brott i lagens mening, har vi inte valt att gå vidare med det rent juridiskt. Efter samtal med institutionen har vi dessutom bedömt att hans forskning är viktig för institutionen och därför har vi heller inte valt att inte vidta några ytterligare åtgärder. Jag önskar därmed frågan vara besvarad och avslutad. Vänligen/Therese.
Skickade därefter ytterligare ett mail, där jag frågade om jag ska se det som att KTH är en fristad för pedofiler men det har jag ännu inte fått svar på.
Bra! Heder åt KTH att de inte faller för Flashbackmobbens hetsande. Den här cancelkulturen ni sysslar med handlar inte om att skydda barn utan om att dreva och straffa. Den här gäddan har ingen kontakt med barn i sitt yrkesliv men har uppenbart lagt ner stor möda i sin yrkesroll. Därför vill ni fördärva detta som kompensation för att ni inte kommer åt honom på andra sätt.
Att du direkt återkommer med ett surt mail om att du ”hädanefter ska se KTH som en fristad för pedofiler” bevisar din agenda. KTH gör rätt i att ignorera dig.
Skönt att mobben förlorar ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
anwe8
Herregud! Detta är en omfattande skandal. Jag tror dessvärre att den enda chansen ngt händer är att t.ex Uppdrag Granskning, Aschbergs Granskning Sverige eller Swish-journalister i stil med Joakim Lamotte, Janouch & co uppmärksammar ärendet och sätter ljus på vederbörandes patologiska förehavanden samt KTH:s handlingsförlamade förhållningssätt. Lamotte kan kontaktas på joakim.lamotte@gmail.com och Katerina Janouch på katjanouch@gmail.com. KTH:s rykte som lärosäte kommer dräneras fullständigt utifall det uppdagas rent offentligt att man ser mellan fingrarna på pedofili.
Du kan ju glömma att Aschberg springer Flashbackmobbens ärenden. Bedragaren Lamotte och konspirationsdåren Janousch går möjligen att locka med Swishdonationer men ingen av dem har en publik att tala om.