2024-10-14, 02:55
Medlem
N0IItoleranss avatar
Wow! Det här måste vara en särskilt vällagad gädda för flashback o TG6. Fisförnäm och med ett uppblåst ego till journalist. Journalist på en bidragsfylld medlemstidning för funktionsnedsatta. Hann inte förkovra mig i hans LinkedIn men hans kollega på tidningen kommer jag ihåg från TV4. Hon måste varit där i mer än tio år. Bland annat på nyhetsmorgon. Så undrar hur fröken Edwards tar denna nyhet då hon jobbat på bris och även på UR med program för unga syn och hörselskadade.
Citera
2024-10-14, 04:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Nu verkar han ha plockat ned sin privata FB. Klockan är väl snart 02:30 i Sverige (?) (jag är själv utomlands) och han sitter uppe och raderar för fullt nu...
Ja det gick inte riktigt som fjanten hade hoppats på, som väntat.
Fy fan säger jag, en av dom mest obehagliga konfrontationerna jag sett.
Just för att han är så äckligt bra på att försöka använda sitt självgoda pissyrke till sin fördel.
Han är säkert en mästare på att köra över folk.
Citera
2024-10-14, 05:18
Medlem
Riktigt obehaglig gädda 494.

Hoppas det blir gräv om hans tid på Barnens ö.

Det känns riktigt illa om gäddan rört sig bland ungdomar med funktionsnedsättning.

Det här kan växa.

Chansen finns nu när den här fula fisken hamnar i strålkastarljuset.
Citera
2024-10-14, 05:29
Medlem
hennepins avatar
494 klarade P&S inte av på ett bra sätt. Det märks att de inte är så duktiga på att argumentera när blir attackerade och ifrågasätta. Att stå i en gatukorsning och ropa "stick härifrån!" och "du är vidrig!" i affekt var inte så imponerande. De blev nästan hysteriska och pratade mest i munnen på varandra.

Hal gädda som verkligen helgarderat sig. Kändes som en person är slipad och van att snacka och manipulera. De egenskaperna ihop med ett sexuellt intresse för minderåriga kan sluta riktigt jävla illa.
Senast redigerad av hennepin 2024-10-14 kl. 05:47.
Citera
2024-10-14, 06:09
Medlem
Otäck djävel 494, bra att Dumpen lagt så mycket tid på att hala in denne. Mäktade bara med att läsa delar av chatten men där framträder en bild av ett slipat skärpt homo som antagligen utvecklat sin groomingteknik under lång tid. Komplett slav under sina egna vidriga drifter. Misstänksam hela vägen men klarar ändå inte att hålla sig undan ännu en potentiell pojkstjärt. Fiskaren (rimligen Sara själv) avleder honom ganska skickligt, upprepade gånger.

Den här har säkert drabbat många trasiga pojkar under årens lopp. Synskadad? Det bidrar ju bara positivt till den här fasaden han verkar odlat som någon som genuint bryr sig om unga. Unga killar. På sikt hade denne kunnat bli något av en makthavare i den... riktiga bögmaffian i sthlm, kan väl fortfarande nå dit med tanke på hur socialt accepterat detta med minderåriga killar ändå verkar vara i bögkretsar..men nu får han allt gå en lång omväg. Att han återkommande varit kolloledare och besitter en viss duperingsförmåga får det att krypa i mig. Mängder av skelett i garderoben.
Senast redigerad av Uff99 2024-10-14 kl. 06:38.
Citera
2024-10-14, 06:42
Medlem
#494 rensar sin FB. Han har iaf ännu kvar sin profilbild
Citera
2024-10-14, 07:07
Medlem
Fy fan vilken äcklig jävel han är #494, på så många sätt. Och det här jävla sättet att argumentera som woke-hens kör med borde i sig ge straffarbete i någon avlägsen gruva.

Sen vuxna som pratar om barn som har "rätt till sin sexualitet" är en red flag och kod för att hen röstar på Centern.
Citera
2024-10-14, 07:13
Medlem
StigEngstroms avatar
Jag tror att 494 kommer lämna landet.
Det finns inte en sportmössa att kollegor eller arbetsgivare kommer hålla honom om ryggen efter den där konfrontationen.
Hans närmsta skara vänner däremot kommer säkert stå vid hans sida.
Möjligtvis att han hade klarat sig någorlunda om han bara cyklade därifrån för att sedan använda sina slipade härskartekniker på sin omgivning för att vifta bort det. Vi vet tyvärr att det är allt för normaliserat med en stor nypa salt gällande byxmyndigålder i homosexuella kretsar sålänge båda är "med på det".
Men nu är vänstermuppen körd.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-10-14 kl. 07:35.
Citera
2024-10-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
#494 En unik konfrontation. Bara en sådan sak som spelöppningen: ”Jag visste att det var du!” Som flera har noterat, lyckas 494:an att få Sara och Patrik närmast stumma. Det sker via ett rappt tal, som spelar på kvicka retoriska manövrer och argumentationsvändningar: Så snart Dumpenduon yttrar något till Gäddans nackdel, gör han helt om och levererar en replik skenbart i hans favör.

Denne journalist är van vid att prata och argumentera för sin sak och han är hugad att spela om potten. Gäddan ställer kontinuerligt motfrågor, bygger försvar i stil med ”Projicera inte det på mig” och tar tillfället i akt att föreläsa (”Så här är det när man fiskar”). Han spelar också ut ett tämligen brett språkregister (”Du, Patrik Sjöberg, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade så högt?” / ”De delikatesser man har på sin tallrik”).

Retoriken syns även kroppsligt: Spelande ögon som till och med tittar rakt in i kameran en gång, leende mun när han menar sig ha yttrat en självklarhet, höjda ögonbryn vid betoning, pekfinger i luften mot Sara vid förment tillrättavisning.

Allt detta i ett spelat försök att verka viktig och vettig, att i hög tonart dämpa den uppenbara stressen och pressen. Det måste stå klart för alla och envar att han var ute på sexjakt med barn på siktkornet. Det av honom citerade meddelandet i chatten om att ”Med det sagt är jag beredd att prata med personer som skulle kunna hitta på att de är du”, framträder i skenet av den övriga textdialogen som en patetisk helgardering:

Gäddan räknar med att Dumpen kan ha en roll i spelet, men vill ändå inte sumpa chansen att träffa ett verkligt barn. Tja, #494, hur lågt har du sjunkit sedan du hoppade ner från dina höga hästar?
Haha tycker ändå gäddan förlorar direkt, se hur han blir totalt överrumplad de 1-2 första sekunderna
Citera
2024-10-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Haha tycker ändå gäddan förlorar direkt, se hur han blir totalt överrumplad de 1-2 första sekunderna

Exakt så! Hans första instinkt är flykt men han hinner inte iväg. Därefter drar han genast igång det inövade försvarstalet.
Citera
2024-10-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennepin
494 klarade P&S inte av på ett bra sätt. Det märks att de inte är så duktiga på att argumentera när blir attackerade och ifrågasätta. Att stå i en gatukorsning och ropa "stick härifrån!" och "du är vidrig!" i affekt var inte så imponerande. De blev nästan hysteriska och pratade mest i munnen på varandra.

Hal gädda som verkligen helgarderat sig. Kändes som en person är slipad och van att snacka och manipulera. De egenskaperna ihop med ett sexuellt intresse för minderåriga kan sluta riktigt jävla illa.
Håller med, speciellt när det kan tyckas att det blir PS som lämnar först

Det är därför jag tycker de borde avsluta med "Kom nu följer du med, preventell/psykakuten/terapeuten väntar på dig"
Citera
2024-10-14, 07:56
Medlem
hennepins avatar
"Barn har också en sexualitet de har rätt till".

"Personer som är på väg att bli vuxna och funderar kring sin sexualitet behöver också någon att prata med".

Typiskt HBTQ lobby-snack. De lindar i det rent olagliga i rätten till sin sexuella läggning osv. 494.
Du ska inte prata med småungar överhuvudtaget. Slutdiskuterat.
Senast redigerad av hennepin 2024-10-14 kl. 08:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in