Citat:
Ursprungligen postat av
Ond.hicka
Vet inte om du skojar nu men herregud vad trött jag är på detta diagnostiserandet med personlighetsstörningar och empati och narcissism och fan och hans moster. Omgiven av ditten, mitt ex är datten och det märks tydligt att den och den influenserna är psykopat. Sånt jävla trött gammalt grepp. Det är sannolikt inget fel på honom, han bara bryr sig inte.
Men om man inte bryr sig om en trettonåring som utnyttjas av sin farbror och runkar på badhuset inför småkids, vad mer bryr man sig inte om och när blir obryddheten patologisk?
Jag kan tänka mig att denne man är obrydd i fler sammanhang. Säkert en man som kan dricka en pava rödvin och sedan sätta sig bakom ratten, för han skiter i om han kör ihjäl någon.
Kan säkert även göra saker som att lämna katten ensam hemma i en vecka, för han struntar i om det är dåligt för den. Köper nog sex, för han är obrydd om motpartens känslor inför det.
Men inte vet jag var gränsen för en störning går. Spontant vid att visa upp kuken inför barn säger hobbypsykiatern i mig. Sånt gör man bara inte oavsett mängden av obryddhet.