Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-02, 16:38
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Oj, sjukt tolkade som att han va ifrån Malmö. Är han född i Helsingborg eller?

Varför bodde han hos sina föräldrar? Har han bott i annat land tills nu och kanske därför inte har så bra koll på dumpen? Såg även ut som dom filmade med sk glasögon och inte mobilerna i denna konfrontation. Så han kanske inte riktigt fattade vad som skulle hända. Alt så tyckte han inte att han gjort något fel.

Lite kluven till denna uthängning av 542. Man ska såklart inte snacka sex eller samlag med en 14 åring och man ska heller inte ta en random tonåring ut på en shoppingtur (bara för va snäll för de händer inte) men ja vet inte. Känns som dom va lite väl drivande här i denna chatt.

Kan mycket väl vara från Falsterbo från början, men hålla på HIF i Fotboll. Överklassen här nere gillar inte arbetarklass-laget MFF, så även om de är geografiskt närmre Malmö så kan de mycket väl hålla på Helsingborg. Hans far har åtm haft företag i Malmö i "evigheter", så känns som här nerifrån.
Citera
2025-01-02, 18:23
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Kombination av låg intelligens och anti social personlighet, dvs flackt känsloliv och klen mentaliseringsförmåga, vilket går åt två håll, kan inte känna empati men heller inte tolka av förakt och liknande från andra.
Vet inte om du skojar nu men herregud vad trött jag är på detta diagnostiserandet med personlighetsstörningar och empati och narcissism och fan och hans moster. Omgiven av ditten, mitt ex är datten och det märks tydligt att den och den influenserna är psykopat. Sånt jävla trött gammalt grepp. Det är sannolikt inget fel på honom, han bara bryr sig inte.
Citera
2025-01-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Vet inte om du skojar nu men herregud vad trött jag är på detta diagnostiserandet med personlighetsstörningar och empati och narcissism och fan och hans moster. Omgiven av ditten, mitt ex är datten och det märks tydligt att den och den influenserna är psykopat. Sånt jävla trött gammalt grepp. Det är sannolikt inget fel på honom, han bara bryr sig inte.

Men om man inte bryr sig om en trettonåring som utnyttjas av sin farbror och runkar på badhuset inför småkids, vad mer bryr man sig inte om och när blir obryddheten patologisk?

Jag kan tänka mig att denne man är obrydd i fler sammanhang. Säkert en man som kan dricka en pava rödvin och sedan sätta sig bakom ratten, för han skiter i om han kör ihjäl någon.

Kan säkert även göra saker som att lämna katten ensam hemma i en vecka, för han struntar i om det är dåligt för den. Köper nog sex, för han är obrydd om motpartens känslor inför det.

Men inte vet jag var gränsen för en störning går. Spontant vid att visa upp kuken inför barn säger hobbypsykiatern i mig. Sånt gör man bara inte oavsett mängden av obryddhet.

Citera
2025-01-02, 19:16
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Men om man inte bryr sig om en trettonåring som utnyttjas av sin farbror och runkar på badhuset inför småkids, vad mer bryr man sig inte om och när blir obryddheten patologisk?

Jag kan tänka mig att denne man är obrydd i fler sammanhang. Säkert en man som kan dricka en pava rödvin och sedan sätta sig bakom ratten, för han skiter i om han kör ihjäl någon.

Kan säkert även göra saker som att lämna katten ensam hemma i en vecka, för han struntar i om det är dåligt för den. Köper nog sex, för han är obrydd om motpartens känslor inför det.

Men inte vet jag var gränsen för en störning går. Spontant vid att visa upp kuken inför barn säger hobbypsykiatern i mig. Sånt gör man bara inte oavsett mängden av obryddhet.

Kanske, men nu var det kungsgäddan 505 som diskuterades.
Citera
2025-01-02, 20:15
Medlem
Sveppss avatar
Ingen som har mer info om #545?

Jobb? Utbildning?
Citera
2025-01-02, 20:27
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja inget fel att ta upp störningar när det gäller gäddor/pedofiler.
Enligt Dr Christoffer Rahm som forskar på pedofiler så är det vanligare att dessa har lägre iq, autism och ADHD än folk i övrigt.
Det kan förklara en hel del varför de uppför sig som de gör.
Det verkar stämma in på de flesta gäddor man har sett här.
Stämmer. Det finns ju dock en del undantag. Kungsgäddan är väl den som ligger närmast till hands. Under intervjun visade han sig besitta en enorm intellektuell kapacitet genom väl genomtänkta och formulerade uttalanden. Listan över lågbegåvade är ju dock betydligt längre
Citera
2025-01-02, 20:52
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Stämmer. Det finns ju dock en del undantag. Kungsgäddan är väl den som ligger närmast till hands. Under intervjun visade han sig besitta en enorm intellektuell kapacitet genom väl genomtänkta och formulerade uttalanden. Listan över lågbegåvade är ju dock betydligt längre

Även Bjässen från Västerås #541 gav sken av att besitta en högre intellektuell förmåga. Även om bjässen blev lite chockad (även Daddyputte blev rädd såklart) av att få möta en tant som ser ut som frankenstein och en tvåmeter lång mask med kagge. Så behöll han lugnet och vägde sina ord noggrant.

Det är få gäddor som har kunnat agera så pass kontrollerat hittills.
Senast redigerad av blompissare 2025-01-02 kl. 20:55.
Citera
2025-01-02, 22:01
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Även Bjässen från Västerås #541 gav sken av att besitta en högre intellektuell förmåga. Även om bjässen blev lite chockad (även Daddyputte blev rädd såklart) av att få möta en tant som ser ut som frankenstein och en tvåmeter lång mask med kagge. Så behöll han lugnet och vägde sina ord noggrant.

Det är få gäddor som har kunnat agera så pass kontrollerat hittills.
Han lär ju ha fått sparken om jag minns rätt, nästa jobbintervju kan han ju använda det som ett utmärkt exempel på hur han håller sig lugn och arbetar bra även under stress.
Citera
2025-01-02, 22:58
Medlem
vByL2CLis avatar
Idag har vi lite av ett jubileum här i tråden för oss riktiga dumplings. Idag är det nämligen exakt två månader sedan Kleinerfeltergäddan publicerades och vi fick oss ett par riktigt goda skratt.

Tänkte att vi kan köra lite uppföljning på den jäveln. Någon som har en rebus eller vet hur det har gått för honom där på pizzerian?

Citera
2025-01-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Idag har vi lite av ett jubileum här i tråden för oss riktiga dumplings. Idag är det nämligen exakt två månader sedan Kleinerfeltergäddan publicerades och vi fick oss ett par riktigt goda skratt.

Tänkte att vi kan köra lite uppföljning på den jäveln. Någon som har en rebus eller vet hur det har gått för honom där på pizzerian?

Många associerar nog epitetet "Klinefelter-gäddan" med killen från Halmstad, Rasmus-katt, som hade de där otroligt breda höfterna. Han var också en legendarisk fångst, imo. https://dumpen.se/2024/08/18/rasmus-katt/
Senast redigerad av anwe8 2025-01-02 kl. 23:21.
Citera
2025-01-03, 08:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Många associerar nog epitetet "Klinefelter-gäddan" med killen från Halmstad, Rasmus-katt, som hade de där otroligt breda höfterna. Han var också en legendarisk fångst, imo. https://dumpen.se/2024/08/18/rasmus-katt/
"Vi kommer prata med din fru också"
"Nä! Bort...det har blivit fel!"
Citera
2025-01-03, 09:02
Medlem
HuskerDuMais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
"Vi kommer prata med din fru också"
"Nä! Bort...det har blivit fel!"

https://dumpen.se/2022/08/02/wondergaddan-napp-130/

#han skulle bara kunna pissa med kuken inte göra nånting annat i väntan på dig?#

#nä mä schluuuta nuuuuu grabba#

#schluuuta schluuuta nu"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in