• 1
  • 2
2023-02-03, 18:12
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Nr det diskueras legalisering r det oftast cannabis som tas upp. Men kokain r ngot som mnga verkar uppskatta. Vad jag frsttt r det inte en srskilt farlig drog. Vad skulle en legalisering av kokain ha fr effekt p samhllet? Ngot land dr kokain r lagligt och man kan dra ngra slutsatser?
Citera
2023-02-03, 18:24
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Nr det diskueras legalisering r det oftast cannabis som tas upp. Men kokain r ngot som mnga verkar uppskatta. Vad jag frsttt r det inte en srskilt farlig drog. Vad skulle en legalisering av kokain ha fr effekt p samhllet? Ngot land dr kokain r lagligt och man kan dra ngra slutsatser?

Kokain r totalt ofarligt, det r bara sdana dr divor som Whitney Houston som dr av det men de tl ju ingenting.
Citera
2023-02-03, 18:28
Medlem
livstids fngelse till dom som anvnder kokain! S man slipper IDIOTERNA!
Citera
2023-02-03, 19:01
Medlem
Ja varfr inte legalisera allting nr vi nu nd r igng.
Citera
2023-02-03, 19:55
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Ok, vi sger att jag godtar pstendet "kokain r inte srskilt farligt", s mste jag nd lgga till "att bruka"
Kokain r nd farligt, med tanke p hur mnga mnskor som dr i sjlva hanteringen och hur mycket korruption osv som det bidrar till.

Det r bra att all narkotika r frbjuden, oavsett om ngot "inte r s farligt". Helt enkelt pappa staten som vgleder oss till vad ett bttre liv r. Vilket r bra.

Men oavsett hur lagstiftning nationellt runtom i europa ser ut, och hur mycket polisinsatser som grs, s glms det allt fr ofta bort att det oavsett kommer in tonvis med tung narkotika i europas hamnar. Vilket r ett problem som man borde fokusera mycket mer p och lgga mycket mer resurser p att lsa.

S lnge det strmmar in tonvis med tung narkotika i europas hamnar s kommer det finnas dom som r beredda att hantera/profitera p detta.
Citera
2023-02-03, 20:28
Medlem
Det borde vara ddsstraff p droglangning. Man skulle ju alltid kunna hra med Rodrigo Duterte om inte Sverige skulle kunna f hyra in hans Davao Death Squads fr att styra upp saker och ting i det hr landet.
Citera
2023-02-03, 20:42
Medlem
Den kanadensiska delstaten British Colombia legaliserar kokain och amphetamin och dylik i en trers frskperiod.
Vi fr se hur det gr dr.
Spontant tycker jag att det r en idiotisk idiotisk ide.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64461983.amp
Citera
2023-02-03, 20:49
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Det synes som att den gode Harald redan tullat p grejerna och inte frsttt ett vitten. Absolut, mnga uppskattar koks men som med all annan substans s leder det bara till elnde.
Begriper givetvis andemeningen bakom trden men tyckte nd att det var p plats med en moralkaka.
Citera
2023-02-04, 00:44
Avstngd
2aFrukostens avatar
Det kommer nog inom kort. Fr att kunna frsrja sitt kokainmissbruk behver man jobba. Super bra stt att minska arbetslsheten!
Citera
2023-02-04, 12:38
Medlem
Tycker bara man ska legalisera crack. Det verkar vara en mysig variant p kokain som kommer ge oss massa produktiva medborgare i samhllet.
Citera
2023-09-16, 18:40
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
En risk med kokain p lng sikt r att missbrukaren blir s van vid drogen att den slutar fungera. D vill en del ta det till nsta niv och de brjar rka crack eller injicera. Detta r extremt beroendeframkallande och de som kommer dit gnar ofta sitt liv helt och hllet till detta. De kan inte skta ett arbete eller betala hyran. De hamnar p gatan till slut.

Och hur skulle det fungera i praktiken? Ska typ Systembolaget eller vrden kpa in tonvis med kokain frn sydamerikanska drogkarteller? Det blir nog svrt att f igenom det frslaget i Riksdagen.

Cannabis dremot skulle jag kunna tnka mig. Det blir intressant att se hur det gr nu fr Tyskland. Detta br studeras noga om ett par r.
Citera
2023-09-16, 18:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Den kanadensiska delstaten British Colombia legaliserar kokain och amphetamin och dylik i en trers frskperiod.
Vi fr se hur det gr dr.
Spontant tycker jag att det r en idiotisk idiotisk ide.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64461983.amp
Fel, det rr sig om en avkriminalisering av innehav fr eget bruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in