En tanke som slagit mig gällande Ps inredning... Hörde ett uttryck för ett tag sedan, "sad beige moms", och var nyfiken på vad det relaterade till.
"Enkelt uttryckt är trenden "sad beige baby" eller "sad beige mom" en nyligen (under de senaste åren) trenden där föräldrar väljer mycket neutrala färger, som beige, grått och kräm för allt som har med sina barn att göra. De inreder barnkammaren i beige nyanser, klär sina barn i beige-liknande toner och undviker till och med färgglada leksaker för sina barn också.
Detta beror på en mer utbredd uppskattning av neutrala och jordnära toner i inredning och inredning i allmänhet. Med populariseringen av sociala medier och fler och fler människor som visar upp sina hem online, väljer många människor dessa typer av färger på grund av deras "universella attraktionskraft". Den sorgliga beige trenden är helt enkelt en förlängning av den idén in i barnkammaren.
...
Kritiker hävdar att detta tillvägagångssätt kan beröva barnen livfulla upplevelser och färgstark stimulans."
https://findmykids-org.translate.goo...v&_x_tr_pto=rq
Slog mig att jag jag tycker Ps instagram och bilder är estetiskt väldigt tilltalande, men att all inredning faktiskt är just beige/brun och murrig i linje med den trenden.