Idag, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Det är väl minst lika tragiskt att vara P och J’s fanclub 🤔
Känner inte till deras fanclub, så kan inte uttrycka mig och det är tragisk eller inte. 🤷🏼‍♀️
Citera
Idag, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kandy19
Känner inte till deras fanclub, så kan inte uttrycka mig och det är tragisk eller inte. 🤷🏼‍♀️

Du är här för underhållningen?
Citera
Idag, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Tycker fortfarande det är totalt ointressant vem 🐊 är bakom skärmen.

Nya funderingar jag har är:

Får man sälja saker man får i samarbete UTAN att skatta på det? Vilka kryphål finns det?
Emma sängen dem hävdar att ha köpt själva, är det spons eller eget inköp?
Varför nyttjar dem tjänster tex barnomsorg om dem inte har råd att betala för det samt det är vuxen hemma på heltid.

Har haft liknande funderingar. Och hur ärliga känns samarbetena när de inom en, eller ett par månader gör sig av med grejerna?

Visst kan de komma och hävda att Emma sängen är en platsfråga nu, men grejen är ju att det hänt flera gånger, så är snarare ett mönster.
Citera
Idag, 17:40
Medlem
Citat:

Men du känner att du kan uttala dig om alla här i tråden? 🤣
Citera
Idag, 17:43
Medlem
nintendoKalles avatar
Hur man kan försvara två personer som:

Aborterar fullt friska foster för att det råkar vara fel kön.
Totalt skiter i stora skulder och vill ha skuldsanering trots att man får in femsiffriga summor på samarbeten kontinuerligt.
I princip skiter i sin förstfödda/fryser ut honom från resten av familjen för han är autistisk.
Lägger ut bilder på barn i utsatta situationer i tid och otid.

Riktiga PACK till människor rent ut sagt.
Citera
Idag, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Men du känner att du kan uttala dig om alla här i tråden? 🤣
Inte alla, men många. 😂
Citera
Idag, 17:47
Medlem
Citat:

Totalt skiter i stora skulder och vill ha skuldsanering trots att man får in femsiffriga summor på samarbeten kontinuerligt.
I princip skiter i sin förstfödda/fryser ut honom från resten av familjen för han är autistisk.

Har också extremt svårt att se hur man går till försvar på detta.
Citera
Idag, 17:52
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Har också extremt svårt att se hur man går till försvar på detta.

Nä och varje gång jag skriver liknande inlägg får man aldrig något svar från försvararna.
Gömmer huvudena i sanden direkt.
Men visst, prove me wrong.
Citera
Idag, 17:55
Medlem
Citat:

Jag försvarar ingen. Det som jag tycker är osmakligt är att sitta på fb och prata om varje steg, rörelse personen gör. Och inte bara prata, snacka skit och sen anmäla till socialen utan ens känna personer. Och det som 🐊 skriver är äckligt och hemskt. Här och i Hannas tråd. Att skriva att personens panna är stor, eller har snea tänder. Eller människans barnet är ful. Det är inte ok, det är inte skvaller, det personliga angrepp. 🤮
Citera
Idag, 18:04
Medlem
En tanke som slagit mig gällande Ps inredning... Hörde ett uttryck för ett tag sedan, "sad beige moms", och var nyfiken på vad det relaterade till.

"Enkelt uttryckt är trenden "sad beige baby" eller "sad beige mom" en nyligen (under de senaste åren) trenden där föräldrar väljer mycket neutrala färger, som beige, grått och kräm för allt som har med sina barn att göra. De inreder barnkammaren i beige nyanser, klär sina barn i beige-liknande toner och undviker till och med färgglada leksaker för sina barn också.

Detta beror på en mer utbredd uppskattning av neutrala och jordnära toner i inredning och inredning i allmänhet. Med populariseringen av sociala medier och fler och fler människor som visar upp sina hem online, väljer många människor dessa typer av färger på grund av deras "universella attraktionskraft". Den sorgliga beige trenden är helt enkelt en förlängning av den idén in i barnkammaren.
...
Kritiker hävdar att detta tillvägagångssätt kan beröva barnen livfulla upplevelser och färgstark stimulans."
https://findmykids-org.translate.goo...v&_x_tr_pto=rq

Slog mig att jag jag tycker Ps instagram och bilder är estetiskt väldigt tilltalande, men att all inredning faktiskt är just beige/brun och murrig i linje med den trenden.
Citera
Idag, 18:07
Medlem
Citat:
Nä och varje gång jag skriver liknande inlägg får man aldrig något svar från försvararna.
Gömmer huvudena i sanden direkt.
Men visst, prove me wrong.

Jag vet, har sett det... Det blir tvärstopp direkt.
Citera
Idag, 18:25
Medlem
Citat:
Jag försvarar ingen. Det som jag tycker är osmakligt är att sitta på fb och prata om varje steg, rörelse personen gör. Och inte bara prata, snacka skit och sen anmäla till socialen utan ens känna personer. Och det som 🐊 skriver är äckligt och hemskt. Här och i Hannas tråd. Att skriva att personens panna är stor, eller har snea tänder. Eller människans barnet är ful. Det är inte ok, det är inte skvaller, det personliga angrepp. 🤮

Välkommen till Sverige och det vi kallar yttrandefrihet. Istället för att köpa allt du ser på sociala medier så är det mycket värdefullt att våga vara kritisk, ifrågasätta och ha EGNA åsikter. Den hårda tonen och mobbningen som sker på internet är DU minst lika skyldig till. Du är inte bättre än mig eller nån annan. Du är här för underhållning, för du inte ha något bättre för dig precis som MÅNGA andra här.

Här i Sverige har vi något som heter anmälningsplikt. Det betyder att om man MISSTÄNKER att barn far illa måste man anmäla. Det är bra att familjen får stöd av myndigheter OM det bedöms vara så. Om inte så behöver dem inte oroa sig. Man kan inte offentligt göra dumheter för att sen inte bli kritiserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in