Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-18, 01:58
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag diskuterade detta med en bekant en gång och vi båda tyckte det var roligt. Ett litet hål i vägen son orsakat en råttas död kan innebära för svenskar två polisbilar, stopp för trafiken i båda ritningarna, ett 50 tal kravallstaket med gula lampor som lyser så hela staden kan se dem, ambulanser överallt. Det fattas bara att man ska kalla in militären. Ett annat exempel är om det är obehöriga på tågspåret, ja då snackar vi oftast tyvärr om några timmars stopp för tågtrafiken och en massa lidande för resenärer.

I arabvärlden däremot kan det se ut såhär: en olycka mellan en bil och en buss med 5 döda och flera skadade och det enda som behövs är en polisman som ser till att trafiken flyter på som den ska i väntan på ambulans. Varför ser det så olika ut? Är det för att svenskar älskar livet så mycket eller vad kan det finnas för andra historiska förklaringar?
Citera
2023-02-18, 02:10
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Min erfarenhet av araber är att de verkar sakna självbevarelsedrift. Åkte bil med en kille från Irak en gång som först knäppte bilbältet och sedan satte sig på bältet för att få tyst på varningssignalen. Sedan körde han som att han hade stulit bilen. Min erfarenhet av att arbeta med araber är att de är oförsiktiga och skadar sig oftare än andra.
Värt att nämna är kanske den vanligt förekommande kedjerökningen.

Kollar man på valfritt arabland så är i princip allt kaos. Faktorer som kan spela roll är konsekvenstänk, impulskontroll och generell intelligensnivå. Faktorer som etniska svenskar/européer verkar vara bättre på.
Citera
2023-02-18, 02:14
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wag1fromDerInit
Min erfarenhet av araber är att de verkar sakna självbevarelsedrift. Åkte bil med en kille från Irak en gång som först knäppte bilbältet och sedan satte sig på bältet för att få tyst på varningssignalen. Sedan körde han som att han hade stulit bilen. Min erfarenhet av att arbeta med araber är att de är oförsiktiga och skadar sig oftare än andra.
Värt att nämna är kanske den vanligt förekommande kedjerökningen.

Kollar man på valfritt arabland så är i princip allt kaos. Faktorer som kan spela roll är konsekvenstänk, impulskontroll och generell intelligensnivå. Faktorer som etniska svenskar/européer verkar vara bättre på.

Det kan iofs ligga något i det men eftersom du blundade helt för huvudfrågan och svarade på en fråga som inte ens ställts så blir du tyvärr inte så trovärdig.
Citera
2023-02-18, 02:18
Medlem
wag1fromDerInits avatar
För att verkligen svara på din huvudfråga om hantering av olyckor så kanske man ska lägga på ett lager av egoism. Ett självcentrerat tänk som är kopplad till klankultur och ett stark benägenhet att sätta sig själv och sin familj/klan framför andra. Tanken på att du själv eller din familj kan drabbas verkar frånvarande.
Citera
2023-02-18, 02:19
Medlem
zombie-nations avatar
Om ni inte respekterar människoliv så kallas det brist på empati. Vi svenskar som inte behövt stjäla brödet ur vår broders händer har inte behövt bli så extremt själviska, förstår du?
Citera
2023-02-18, 02:26
Medlem
TheSamePersons avatar
Haha alltså jag måste erkänna att nivån på Flashback är lite för låg faktiskt. Så alla alltså bortser helt från huvudfrågan och börja istället hitta på saker om araber trots att araber var mellan parentes och inte ens är en viktig del av frågan. Så frågan kvarstår: varför tar svenskar små olyckor på så stort allvar? Snälla prata inte mer om araber. Glöm att jag har tagit med oss i rubriken och TS.
Citera
2023-02-18, 02:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Haha alltså jag måste erkänna att nivån på Flashback är lite för låg faktiskt. Så alla alltså bortser helt från huvudfrågan och börja istället hitta på saker om araber trots att araber var mellan parentes och inte ens är en viktig del av frågan. Så frågan kvarstår: varför tar svenskar små olyckor på så stort allvar? Snälla prata inte mer om araber. Glöm att jag har tagit med oss i rubriken och TS.

Jag har svarat dig. Därför att vi samarbetar mer än konkurrerar, respekterar andra istället för att utnyttja dem, ljuga för dem och bedra dem. Därför känner vi mer för våra medmänniskor. De blir något mer än bara skräp att städa bort.
Citera
2023-02-18, 02:46
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wag1fromDerInit
För att verkligen svara på din huvudfråga om hantering av olyckor så kanske man ska lägga på ett lager av egoism. Ett självcentrerat tänk som är kopplad till klankultur och ett stark benägenhet att sätta sig själv och sin familj/klan framför andra. Tanken på att du själv eller din familj kan drabbas verkar frånvarande.

Här ligger ytterligare en del av de skäl jag själv observerat. Också en anledning varför så många araber är så extremt störiga. De helt enkelt skiter i andra människor. Man kan vara uppe halvtre på natten och flytta möbler i en lägenhet för man har ingen som helst tanke på att det kan störa andra. Man skrik-pratar på högtalartelefon på sitt jätteäckliga språk för man har ingen skam och bryr sig inte om sina medmänniskor.

För att vara ett folkslag som ideligen talar om respekt, så har de ingen som helst aning om hur man visar respekt och beter sig ödmjukt.

Detta gäller för övrigt även kristna araber.

Den enda gången araber visar respekt och är tystlåtna är när de besöker någon muslimsk eller kristen helgedom.
Citera
2023-02-18, 02:59
Avstängd
Dark.Schneiders avatar
Ni från MENA är hänsynslösa egoister i grund och botten.
Vilket resulterar i vårdslöshet och slarv.

Ni är beredda att trampa på varandra och andra för tillfällig njutning, vilket förklarar varför ni har tendenser att våldta, bedra, stjäla och förnedra.

Ni har till och med smittat den svenska politiken.
Citera
2023-02-18, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson

Allt är väl relativt. Bor man i ett land och bland ett folk där det är fullt normalt att någon spränger sig själv med ett bombbälte eller kör in i en folkmassa med lastbil i 100 km/h så slutar man väl bry sig till slut. Den kokta grodan osv. Är man arab så räcker det ju att någon bränner en pocket-bok eller säger 'din mamma' för att begå mord. Svenskar struntade i om det drev runt hemlösa barn på Stockholms gator för 400-500 år sedan. Handlar om välstånd och att skapa ett civiliserat samhälle, något många folkslag inte har förmåga till uppenbarligen.
Citera
2023-02-18, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Araber välter en hel stad för att nån eldar en sketen bok om en peddogubbe och kastar ut era barn från balkongen för att dom väljer "fel pojkvän" .

Ja ni tar verkligen små skitsaker med ro.

Alltid denna hat mot muslimer lol och att man drar hela folket över en och samma kam - flashback säger en del om befolkningen mer än när man ser en tyst svensk ute på gatan
Citera
2023-02-18, 03:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Alltid denna hat mot muslimer lol och att man drar hela folket över en och samma kam - flashback säger en del om befolkningen mer än när man ser en tyst svensk ute på gatan
Och du gör precis detsamma om svenskarna... drar alla över en kam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in