Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-11-27, 21:27
  #37
Medlem
3Godisars avatar
Jag var helt insnöad på just denna rätt. Snart 1 år utan den...

Den nya versionen går ju öht inte att äta. Smakar jättekonstigt, unket rentav.

Inte lyckats hitta en ny favorit...Black & white är nästan ok, fast typ inte.
Citera
2023-12-20, 17:29
  #38
Medlem
Findus är ett äckelföretag.

"Hästköttet har levererats från slakteri i Rumänien till en handlare i Nederländerna. Sedan har det gått till en handlare på Cypern som i sin tur har sålt det vidare till den franska köttproducenten Poujol (som är leverantör till Spanghero). Därifrån har hästköttet skickats till fabriker i Luxemburg som har tillverkat den frysta lasagnerätten. Fabrikerna ägs av den franska livsmedelsproducenten Comigel, som i sin tur är leverantör åt svenskbaserade Findus."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ha...l-din-tallrik/ (låst artikel)

Detta handlar alltså om äckligt hästkött av usel kvalitet som inte redovisats i innehållsförteckningen.
Citera
2024-02-18, 22:16
  #39
Medlem
Jag köpte denna i somras, fy fan vad dålig den var!

Har för mig den brukade vara bra förut.

Men det är inte den enda färdigrätten från findus som blivit kass. Pasta alfredo tyckte jag var kanon förr men den är heller ingen höjdare längre. Framförallt är pastan så jäkla mjuk smetig nu. Så var den inte förr.
Citera
2024-02-19, 04:20
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Findus är ett äckelföretag.

"Hästköttet har levererats från slakteri i Rumänien till en handlare i Nederländerna. Sedan har det gått till en handlare på Cypern som i sin tur har sålt det vidare till den franska köttproducenten Poujol (som är leverantör till Spanghero). Därifrån har hästköttet skickats till fabriker i Luxemburg som har tillverkat den frysta lasagnerätten. Fabrikerna ägs av den franska livsmedelsproducenten Comigel, som i sin tur är leverantör åt svenskbaserade Findus."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/ha...l-din-tallrik/ (låst artikel)

Detta handlar alltså om äckligt hästkött av usel kvalitet som inte redovisats i innehållsförteckningen.


Och den artikeln var 11 år gammal
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback