Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-21, 20:36
Medlem
HellOils avatar
Hej. Var på mitt lokala spelfi idag med en kompis och hyrde deras spelrum med hd-projektor xbox360 och bioljud för att få ett bra test av systemet inför plasmaköpet.

Vi satt i 6 timmar och spelade igenom FIFA 2007 vm spelet iaf, Dead or Alaive, och Burnout.

Måste säga att jag blev grymt besviken på iaf dessa titlar. Maskinen i sig är estetisk och sladdlösa kontroller va underbart. Vi började med fifa som är ett favvospel mot kompisar.

VAr som att ta ett steg bakåt i tiden. Visst var det marginellt snyggare men allt vad spelkänsla var borta, difusa kontroller och noll känsla i själva kontrollen över sin spelare. Som när man på 486:an skulle showa med graffen(när den kom) men helt glömde bort spelet. Vi ville då ta deras kopia av fifa -06 till gamla boxen och lira men då säger den att spelet inte stödjer just detta spel.
Tragiskt om man sitter på en skön samlig spel och vill köra dessa på sin nya konsol.

DoA och burnout var klockrena portningar från sin tidigare version på boxen med lite snyggheter tillagda. Tycker dock att det är lite tråkigt att skillnaden var så liten. Klart kommer spelen utvecklas men jag tycker det är tråkigt för dem som skall gå i bräschen och stödköpa skiten tills den äkta varan kommer.

Sen att man tjatar om hd och inte klarar av att utnyttja den är ganska magstarkt.
2006-07-21, 21:53
Medlem
Faktum är väl att det inte finns några höjdarspel ännu även om den nämnda repertoaren inte kändes helt representativ. Stödet för gamla spel ökas på hela tiden men de populäraste titlarna kommer först. Dock var det nog som sagt VM-spelet och inte 2007 ni körde.

I höst blir det förhoppningsvis en annan femma med Forza 2, Gears of War, Dead Rising osv. Inte för att jag har någon 360 själv men.
2006-07-22, 00:19
Bannlyst
Skit i XO...vänta hellre till PS3, då börjar next-gen på riktigt
2006-07-22, 12:40
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hund-

Motivera.
2006-07-22, 13:08
Bannlyst
Citat:

Ja precis, motivera gärna.

fifa vm 07? wtf? Det är väl ändå 06.
Förövrigt verkligen inte mitt favorit spel till 360n. Pröva istället Ghost recon, Prey, table tennis eller fight night-round 3.. då kanske du får en annan bild av boxen
Jag trivs absolut med min även om det finns endel saker dom kunde gjort bättre (bakåt komp. tex).

Edit: jag har förövrigt inte sett en ps3 film/demo ännu som är mer nextgen än 360. Wii.. det är next generation
2006-07-22, 13:11
Medlem
Praetorians avatar
Testa Fight Night 3 mot polarna istället, helt klockrent.
Fifa är riktigt dåligt.
2006-07-22, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Motivera.
Jag var inte allvarlig, menar bara att jag tror att PS3 kommer bli bättre än XO
2006-07-22, 14:37
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
....jag tror att PS3 kommer bli bättre än XO

Motivera.
2006-07-22, 14:40
Medlem
RedXs avatar
Fifa är inget höjdarspel - Tiger Woods är däremot riktigt, riktigt bra.
2006-07-22, 14:42
Medlem
Hm, tror vi kommit till en gräns där det inte längre behövs en "ny" generation. Jag menar, med dessa kommande maskiner är det väl främst spelmakarna och spelen som sätter gränsen? Känns som att hårdvaran ligger före underhållningen just nu
2006-07-22, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Motivera.
Well...Bättre, fler och roligare spel...Bluray, XO har ju bara dvd..Finns massa saker där PS3 slår XO, men orkar inte ta upp det nu
2006-07-22, 14:54
Medlem
Citat:
Well...Bättre, fler och roligare spel...Bluray, XO har ju bara dvd..Finns massa saker där PS3 slår XO, men orkar inte ta upp det nu

du har inget att komma med mao. Har du läst E3 rapporterna? Det finns inget där som tyder på att PS3 skulle äga marknaden, däremot Nintendo Wii lär dominera fullständigt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in