Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-21, 12:56
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga

Min vinnarlista på de som är kvar:
La din fråga i en spoiler, då det avslöjar två av personerna som är kvar efter kvällens öråd.

Svar på din fråga: Om man slutar titta på Robinson pga man blir besviken för man tycker fel person vinner, då är man som Erik, med andra ord naiv.
2023-05-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
La din fråga i en spoiler, då det avslöjar två av personerna som är kvar efter kvällens öråd.

Svar på din fråga: Om man slutar titta på Robinson pga man blir besviken för man tycker fel person vinner, då är man som Erik, med andra ord naiv.
Det är ju bra om Robinson får mindre tittar siffror för då kanske de börjar göra om konceptet till det bättre, så det gynnar bra spelare.
2023-05-21, 13:13
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Det är ju bra om Robinson får mindre tittar siffror för då kanske de börjar göra om konceptet till det bättre, så det gynnar bra spelare.
Även om det finns folk som slutar titta, så är tillväxten högre än de som slutar titta.
Senast redigerad av Puma006 2023-05-21 kl. 13:18.
2023-05-21, 13:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
🔸🔶🔸 Öppnade en omröstning om ”Vem Flashback hoppas vinner Robinson” i spoiler-tråden 🔸🔶🔸

OBS: Den är uppdaterad med alla deltagare som tagit sig till finalveckan, dvs den avslöjar utfallet kvällens avsnitt.

Länk till tråden:

Toppen, tack
2023-05-21, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Nej nej, jag ser alltid det värsta hos folk, det har jag varit mer tydlig med än något annat. Om du inte har sett mig skriva det nån gång i tråden så har du inte riktigt hängt med.
I det här fallet så ville jag peka ut Klartsurs sjuka beteende. Jag är inte god själv någonstans (iallafall inte här inne)
Och det där med transsexuell var det inte jag som skrev, jag tycker mest hon ser ut som en kvinnlig häxa. Men visst jag hade kunnat gjort det, speciellt efter en video som nån la ut här där hon var sminkad. Där såg hon faktiskt ut som en sminkad man.

Att du återigen helt psykotiskt fantiserar ihop saker som grov mobbing, enorm avund och svartsjuka och har inga gränser över huvudlaget för vad du kan fantisera ihop och kasta ur dig för anklagelser mot de andra för att få din kära Amanda att se bättre ut är sjukt... Visst för att det är vanligt att folk fastnar i att skydda sina idoler men din grej med Amanda kan till och med vara det sjukaste jag sett på Flashback.
Jag tror att till och med de som också hejar på Amanda här har nån gång tänkt "wow" när de har läst dina "fanstasilivliga" inlägg.
Du verkar tro att du kan övertala folk genom att älta om dina fantasier, men det blir bara mer och mer tragiskt och sjukt.
Jag vet inte liksom inte hur man hanterar en människa som dig som är helt manisk och psykotisk i Amanda, för mig får du tycka att hon är en gud, det är helt okej, du har min tillåtelse . Kan jag få din tillåtelse att inte tycka det?
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 13:51.
2023-05-21, 13:29
Medlem
Jag håller på råttan nu. Då lär de andra deltagarna bli lite irriterade iallafall vilket hade livat upp.
2023-05-21, 13:43
Medlem
Ganonitos avatar
2023-05-21, 14:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Som det ser ut nu så är det i princip redan bäddat för att Oskar vinner årets Robinson, vilket med handen på hjärtat känns fel.

För det första gillar jag inte Oskar. Jag tycker att han varit skum och falsk sedan dag 1 när han gick bakom ryggen på Marcus bara för att han kände sig hotad i rollen som vildmarksexpert. Därtill så är hans konstanta behov av att prata om överlevandstips samt visa sig duktig på vildmarksliv otroligt tröttsamt, och det får honom bara att framstå som extremt icke-ödmjuk (vilket är det motsatta han tycker om sig själv). För det andra är han en svag individ psykiskt som simpar för tjejerna trots att de konstant vill rösta ut honom. För det tredje blir det bara så fruktansvärt antiklimatiskt att han som deffat muskelberg ensam tävlar mot en gäng brudar och tanter samt en tanig liten bög.

Om produktionen har någon form av stake kvar så borde de se till att Oskar åker ut på något sätt, vilket lämnar dörren öppen för Amanda att vinna Robinson. Eftersom de redan fifflat så mycket tidigare i syfte att styra tävlingarnas utgång så kan de väl lika gärna köra på. Ingen av de övriga tjejerna eller Chris förtjänar att vinna Robinson eftersom de glidit fram till finalen på en räkmacka, och de flesta är värdelösa i tävlingar. Amanda däremot är en fighter som gång på gång visat att hon är en värdig vinnare av Robinson både tävlingsmässigt samt ur moralisk synpunkt.
Min favorit har varit Marcus men håller inte med om Oskar. Marcus är en mångkonstnär som behärskar det mesta bra men när det kommer till just vildmarksliv så är Oskar i särklass vilket hans youtubekanal vittnar om. Som jag ser det är det 70/30 i Marcus fördel mot Amanda och övriga jon är chanslösa.
2023-05-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Håller med - För att de har noll koll pä läget.
2023-05-21, 14:41
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
Håller med - För att de har noll koll pä läget.

Klart de har koll på läget.
2023-05-21, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag håller på råttan nu. Då lär de andra deltagarna bli lite irriterade iallafall vilket hade livat upp.
Trodde aldrig att jag skulle hålla med dig i nått men ja, just nu önskar jag också det. Att nån jag inte tycker om får ett par hundratusen skiter jag fullständigt i.
Jag gillar inte Camilla heller och hon tjänar 150 000 i månaden (eller vad det nu var) om hon har tagit ledigt två månader för att vara med i Robinsson så har hon förlorat 300 000 vilket är mer än halva vinstsumman. Hade hon vunnit så hade hon nästan gått jämt ut rent ekonomiskt.
Om man nu ska tänka ekonomist så hade jag kunnat unna en av dem jag ogillar mest: Dennis d.ä. bara för att han hade behövt det mest med tanke på hans skulder, då är det där pengarna hade gjort mest nytta. Vad ska de andra göra liksom, köpa resor och skönhetsoperationer (om Sanna eller vissa andra vinner)..
Så jag bryr mig inte vem som vinner ekonomiskt.

Men sen finns det där med "prestige" över vinsten också, men det är också lite skitsamma. Lika larvigt som jag tycker Oskar är för att han tar sina överlevnadsskills så jävla seriöst, så tycker jag det är lika larvigt att lägga så högt värde på en robinsonvinst. Vad säger själva vinsten om en person? Alla har sett vilka som är vad oavsett om det handlar om fysiskt styrka eller personlighet.

Därför borde man som tittare bara hoppas på det som kommer bidra till mest underhållning, oavsett vad man har för bild om vad underhållning är.
De flesta vill väl att den de tycker är "bra" ska vinna för att det ger en känsla om att världen är rättvis på nått sätt, men det är den inte för då hade inte personer som Camilla tjänat 150 000 i månaden på att sälja medicin för enorma summor till sjuka människor som måste ha det (speciellt med tanke på hur lite tillverkningsprocessen kostar) I Sverige har vi "tur" med i andra länder får folk betala fullt pris för Camillas medicin, det är därför de kan ge såna löner till sina anställda.
Därför tycker jag att den största svinet där inne just nu (Pernilla) ska få ett par hundra tusen för att hon har visat hela svenska folket vilket svin hon är och därför förlorat mest på att vara med. Men också för att det vore bäst i underhållningssyfte.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 15:03.
2023-05-21, 15:32
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det är det sjukaste Jag hört.
Att vilja se just lidelsen och sorgen hos en person om och om igen är sjukt oavsett vem det är som upplever den,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in