Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Jag håller på råttan nu. Då lär de andra deltagarna bli lite irriterade iallafall vilket hade livat upp.
Trodde aldrig att jag skulle hålla med dig i nått men ja, just nu önskar jag också det. Att nån jag inte tycker om får ett par hundratusen skiter jag fullständigt i.
Jag gillar inte Camilla heller och hon tjänar 150 000 i månaden (eller vad det nu var) om hon har tagit ledigt två månader för att vara med i Robinsson så har hon förlorat 300 000 vilket är mer än halva vinstsumman. Hade hon vunnit så hade hon nästan gått jämt ut rent ekonomiskt.
Om man nu ska tänka ekonomist så hade jag kunnat unna en av dem jag ogillar mest: Dennis d.ä. bara för att han hade behövt det mest med tanke på hans skulder, då är det där pengarna hade gjort mest nytta. Vad ska de andra göra liksom, köpa resor och skönhetsoperationer (om Sanna eller vissa andra vinner)..
Så jag bryr mig inte vem som vinner ekonomiskt.
Men sen finns det där med "prestige" över vinsten också, men det är också lite skitsamma. Lika larvigt som jag tycker Oskar är för att han tar sina överlevnadsskills så jävla seriöst, så tycker jag det är lika larvigt att lägga så högt värde på en robinsonvinst. Vad säger själva vinsten om en person? Alla har sett vilka som är vad oavsett om det handlar om fysiskt styrka eller personlighet.
Därför borde man som tittare bara hoppas på det som kommer bidra till mest underhållning, oavsett vad man har för bild om vad underhållning är.
De flesta vill väl att den de tycker är "bra" ska vinna för att det ger en känsla om att världen är rättvis på nått sätt, men det är den inte för då hade inte personer som Camilla tjänat 150 000 i månaden på att sälja medicin för enorma summor till sjuka människor som måste ha det (speciellt med tanke på hur lite tillverkningsprocessen kostar) I Sverige har vi "tur" med i andra länder får folk betala fullt pris för Camillas medicin, det är därför de kan ge såna löner till sina anställda.
Därför tycker jag att den största svinet där inne just nu (Pernilla) ska få ett par hundra tusen för att hon har visat hela svenska folket vilket svin hon är och därför förlorat mest på att vara med. Men också för att det vore bäst i underhållningssyfte.