Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-31, 16:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Menar du mig med den "godhjärtade pk-medlemmen"? Även jag har kritiserat Pernilla och tjejpakten, men jag tycker inte att ngn av dom förtjänar en hatkampanj, som vissa har berättat pågår på FB.
Ja. Det var dig jag menade. Varför fick du kritisera råttan eller gjorde du det på något speciellt och godhjärtat vis?
Senast redigerad av ziggarillen 2023-05-31 kl. 16:49.
2023-05-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Förväntade du dig att det skulle finnas en fanclubliknande tråd som gosade med råttan när du klev in här? Lägg ner det där smörandet och s.k godhjärtade beteendet som klingar falskt. Om du vill hylla råttan så finns väl kanske någon facebookgrupp där du kan anmäla dig. Det är väl därför flashback finns för att vi får yttra oss och gärna utan pekpinnar.

Jag förväntade mig ingen fanclubliknande tråd, jag förväntade mig den här sortens påhopp som den här.
När jag ser att alla hoppar på en person överdrivet mkt så brukar jag lägga mig i, här som i livet utanför. Det är vanligt att om man försvarar ngn som alla hoppar på får man skit och det vet jag. Eller får man inte yttra sig om man inte tycker som du? Är inte ditt svar också en pekpinne?
2023-05-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ja. Det var dig jag menade. Varför fick du kritisera råttan eller gjorde du det på något speciellt och godhjärtat vis?

Jag kritiserade väl på samma sätt som alla andra. Och jag tycker att man skall kritisera när man tycker att ngn gör fel, som Pernilla. Kritiken skall helst leda till att människan går in i sig själv och förhoppningsvis ändrar sig. Kritiken får inte gå över till drev, där man tillintetgör hela människan. När det började likna drev, ville jag försvara henne. Ingen är helt svart eller vitt, alla har vi ngt bra och något mindre bra, ingen är genomrutten. Vill någon tro det då ryter jag till.
2023-05-31, 17:02
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag förväntade mig ingen fanclubliknande tråd, jag förväntade mig den här sortens påhopp som den här.
När jag ser att alla hoppar på en person överdrivet mkt så brukar jag lägga mig i, här som i livet utanför. Det är vanligt att om man försvarar ngn som alla hoppar på får man skit och det vet jag. Eller får man inte yttra sig om man inte tycker som du? Är inte ditt svar också en pekpinne?
Herregud! Du måste ha fullt upp. Har du varit inne på facebook också och läxat upp alla tanter? Det är väl ändå tur att vi får yttra oss nånstans eller är du helt emot sånt också utom när det gäller dig själv? Mest motbjudande är att du hade mage att kritisera både råttan och den goa tjejpakten? Att pk-folk består av hycklare är dock ingen nyhet. Det är därför det ser ut som det gör i det här landet numera.
2023-05-31, 17:13
Medlem
Citat:
Herregud! Du måste ha fullt upp. Har du varit inne på facebook också och läxat upp alla tanter? Det är väl ändå tur att vi får yttra oss nånstans eller är du helt emot sånt också utom när det gäller dig själv? Mest motbjudande är att du hade mage att kritisera både råttan och den goa tjejpakten? Att pk-folk består av hycklare är dock ingen nyhet. Det är därför det ser ut som det gör numera i det här landet numera.

Jag är inte med i facebook, har ingen aning om vad som skrivs där. Har jag någonsin sagt att jag inte vill ge er åsiktsfrihet? Att kritisera ngn betyder inte att man vill tysta ngn. Det låter som det är du som vill bara få liknande åsikter som dina? Både tjejpakten och Pernilla gjorde saker som jag tyckte förtjänade kritik. Att kritisera även dom som helt svartmålar ngn är OK enl. mig och skall göras. Min värld är kanske inte lika svart-vit som din?
2023-05-31, 18:17
Medlem
lumss avatar
Citat:
Jag kritiserade väl på samma sätt som alla andra. Och jag tycker att man skall kritisera när man tycker att ngn gör fel, som Pernilla. Kritiken skall helst leda till att människan går in i sig själv och förhoppningsvis ändrar sig. Kritiken får inte gå över till drev, där man tillintetgör hela människan. När det började likna drev, ville jag försvara henne. Ingen är helt svart eller vitt, alla har vi ngt bra och något mindre bra, ingen är genomrutten. Vill någon tro det då ryter jag till.

Vi är säkert många som håller med dig fullkomligt, låt ziggarillen och några få anhängare drunkna i sin egen skit. Pernilla och tjejpakten gjorde bort sig och det är de säkert medvetna om nu så det räcker.

Apropå AUS så orkar man inte ett liknande drama så tätt inpå, även den är en dokusåpa fast extremare.
2023-05-31, 20:16
Medlem
Chandler Bings avatar
Årets bästa minne som etsat sig fast i årets Robinson är när Dennis sitter badtunnan och äter kött mm för att sen avsluta med att borsta tänderna. Det var det roligaste jag har sett på länge.
2023-05-31, 20:59
Medlem
Citat:
Hon har nog läst på facebook vilket vore konstigt annars där dom har trådar. Hatet mot råttan är enormt och om någon enstaka skrev nåt positivt om gnagaren så blev det minst 50 förbannade kommentarer tillbaka och personen blev massakrerad. Ingen såg något fint i råttan.

Undrar hur det går med försäljningen av Puustelli kök i Uddevalla efter att säsongen blev klar?
2023-05-31, 21:12
Moderator
Dr Kings avatar
Säsongen är slut och tråden stängs.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här