Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Mats löfving var nog en bra & snäll Karl, men dessvärre så kunde han inte hålla ballen i styr.. Han var uppenbarligen inte en ledare med ryggrad, då fittbiten kostade han både yrket & sitt egna liv..

En värdelös ensamstående ynklig skit som spelade ball o som bara ville doppa men kvinnorna ville inte ha honom - doppen kom genom lock pock köpefix med arbetsgivarens pengar hot o press mot underordnade arbetstagare.

Sen hade han sin ensamhet i bitterhat där han rullade skinn i sin bittra ensamhet när han insåg att inga damer ville ha eller ta i hans äckliga organ.

Nu sparar i alla fall staten massa lön o pensionspengar
Citera
2023-02-23, 11:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Självklart har Staaf insett och är införstådd med att Löfving agerat fel när han gynnade henne, och det gör henne olämplig som chef. Har hon inte insett det är det nästan ännu värre, då är hon direkt korkad och olämplig som chef (eller anställd överhuvudtaget). Jag undrar som sagt fortfarande vad hon är anställd som just nu. Hur förtjänar hon sitt levebröd för tillfället?

Staaf spelar på att hon är heeelt ovetande och poängterar sin offerroll som kvinna; oj hoppsan, en löneförhöjning, ojdå, en pistol … nej det märkte jag inte .. eller? Hon kan inte vara så korkad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Låt oss hoppas att han i så fall inte bara postade till regimtrogen media som genast skulle rådfråga aktuell myndighet om hur brevet skulle hanteras. Time will tell.
Jag är säker på att ML, trots sitt utsatta läge och sannolika förtvivlan, noga valde vilka media och människor han i så fall skulle ha valt att informera, från graven så att säga.

Detta är ett oerhört tragiskt fall.
Runar Viksten har sprungit Anders Thornbergs ärenden.
Fast det ligger utanför denna tråds topic.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
En 60-åring som får ligga med en yngre, snyggare kvinna gör definitivt så.

Ja? Vad vill du ha sagt med det? Att det inte är någon psykisk ohälsa inblandat eller att det är en bra sätt att bygga en kärleksrelation på? Du kapar sönder mitt inlägg när du citerar mig så svårt att förstå dina argument i frågan om Mats.
Citera
2023-02-23, 11:31
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror han bar på en känslomässig störning som gjorde att han försökte knyta sin sexpartner till sig genom att strössla förmåner, pengar och annat på henne. Han missbrukade sin ställning p.g.a av dålig självkänsla och psykisk ohälsa. En normalt mående människa behöver inte bekräfta sin partner på det viset. Sen lämnade hon honom ändå, trots allt han trodde sig gjort för henne och han kunde inte greppa varför.

Det är inte så man bygger en kärleksrelation.
Jag killgissar själv att han var oerhört less på jobbet som polischef, eftersom ingenting fungerar och ingenting kan göras, och därför letade han med ljus och lykta efter någon mening i sitt liv t,ex kärlek. Att vara polischef i Sverige måste vara bland det mest o-tillfredsställande som finns.
Citera
2023-02-23, 11:31
Medlem
Merwinnas avatar
Tänk om rikspolischefen hade kunnat säga ifrån om de här oegentligheterna på en gång, internt! Då hade det aldrig behövt bli en sådan här enorm skandal.

Citat:
Ursprungligen postat av knor
Mats förefaller ha varit en mycket kompetent polis med blått hjärta som mänskliga drifter lade krokben för.

Många problem skulle försvinna om det blev mer tillåtet att tänka med kuken. En lösning är att normalisera polygami. I praktiken är det ju monogami som inte fungerar på människor.

Det moraliseras åt helvete för mycket. Woke och annan skit.

Vila i frid, Mats.

Fast det här handlade ju inte om en otrohetsaffär. Han skulle inte ha fått sparken för det i Sverige (i USA skulle det nog ha kunnat hända i "Bibelbältet"). Det handlade om att han hade gett älskarinnan en rad förmåner, i egenskap av hennes chef.
Citera
2023-02-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Använde han sitt tjänstevapen en sista gång? Ytterligare en man som en kvinna drev i fördärv och till slut även förmodat självmord!
Det här är ett mediadrev som lett till att den utsatte begick självmord. mycket likt det mediadrev som Benny Fredriksson utsattes för vilket också keddevtill självmord.
Viljet blir nästa offer? Är det Linda Staaf som nu ska få löpa gatlopp? Det räcker nu!
Citera
2023-02-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Instämmer till fullo. Nu uttalar sig en massa poliser och politiker om att de beklagar det som hänt. Gjorde han fel? Missbrukade han sin ställning och sitt inflytande? Absolut! Men ändå, mediadrevet bär ansvaret för hans död. Det är inte ok. Att medial uppmärksamhet kan gå så långt att människor väljer att avsluta sitt liv är fan inte ok någonsin.

Det är inte mediadrev som har drivit honom till självmord eller fått honom mördad. Oändligt mycket korruption som nu inte kommer avslöjas pga den här människans död. Eller I alla fall hoppas många människor på det nu. Det här var toppen på ett isberg. Stinker korruption, ligger en hel djurkyrkogård begravd här.
Citera
2023-02-23, 11:33
Medlem
Självmord?
Citera
2023-02-23, 11:34
Medlem
Folketstempels avatar
Är detta en nyhet eller ett bevis på ren idioti att berätta för oss att man inte kan göra en förundersökningen till ett åtal, då han inte kan åtalas då han är fucking död.

Åklagare på Särskilda åklagarkammaren kommer att lägga ned förundersökningen mot Mats Löfving.

Detta efter att han hittats död i sitt hem under onsdagen.

– Med anledning av att den misstänkte enligt uppgift är avliden finns det inte längre anledning att fullfölja förundersökningen. Den kommer att läggas ned, säger vice överåklagare Bengt Åsbäck.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...chef-laggs-ned
Citera
2023-02-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja? Vad vill du ha sagt med det? Att det inte är någon psykisk ohälsa inblandat

Ja, det behöver inte vara det. Det är inget nytt att höja sin anställdas lön när man får knulla denna
Och det är ingen psykisk ohälsa att bli förbannad i samband med uppbrottet. I det här fallet var han dock rikspolischef.
Citera
2023-02-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Kvinnan fick väl Löving att lämna sin familj för henne om jag inte minns fel i alla rykten.
Snubben har ju förlorat allt verkar det som.
(ÖB gick ju bakom sin egen fru för denna kvinna också, hon verkar inte ha några skrupler överhuvudtaget).

Men hon verkar ju helt oberörd efter idag, mellan raderna i utredningen tycker jag mig läsa att det var ett förhållande men inte gick att bevisa. Det var väl det hon ville bli "frikänd" ifrån skyldig eller nej.

Oerhört tragiskt detta.

Är det hon Linda, som inte har några skrupler, eller är det männen som är otrogna mot sina fruar och lämnar dom flr henne???
Det kvittar vad hon lovar, männen har fan eget jävla ansvar nån gång!
Det var väl deras val att knulla med henne!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in