2023-02-24, 14:52
Medlem
Sextiopluss avatar
Fråga en 90- åring eller en medelålders i Sverige vad han tror om Ryssland. Svaret blir detsamma, opålitligt och aggressivt.

Ett par procent är säker proryssar, samma antal som röstade på nazisterna på 1930-talet.
Citera
2023-02-24, 14:53
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Man kan ju inte bara slentrianmässigt hävda att krig är inget konstigt. Då har man ju resignerat helt. Det som händer är exceptionellt. En demokrati i Europa som vill bli EU-medlem, med över 40 miljoner invånare, Europas största spannmålsproducent, blir anfallet av en auktoritär & imperialistisk diktatur som hotar andra länder med kärnvapen. Det är extremt. Saknar motstycke sedan WW2.

Det är enbart exceptionellt om man tittar på händelsen i ett kort tidsspann, titta 100 år bakåt och läs in dig på orsakerna till kriget, vilka överenskommelser har NATO, Ukraina och Ryssland brutit, se inte enbart den ena skurken.
Undersök även hur väst förhållit sig till konflikter tidigare, hur väst har bedrivit krig i andra länder, proxykrig i tredje land, läs för all del om hur Östblocket gjort detsamma.
Räkna in kapitalisternas planer, energipriset, gasleveranser, galsledningar, enorma summor pengar som gått åt ett håll går nu åt ett annat håll.

Vi glömmer även vilka det är som faktiskt använt kärnvapen i en konflikt....
Citera
2023-02-24, 14:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Och det vore enligt dig fel? lol idiot
Det har jag aldrig påstått.

Jag hoppas för Ukrainas skull att deras soldater på fältet är lite mer kompententa än vad du och andra självutnämnda internetkrigare är.
Citera
2023-02-24, 14:58
Medlem
Där kom det.

Fredag eftermiddag, försök av politiker att flytta fokus från ryssgasen:

"Sverige skickar stridsvagnar till Ukraina" https://web.archive.org/web/20230224....expressen.se/

första nyhet på DN:https://web.archive.org/web/20230224...s://www.dn.se/

Till och med aftonhoran fegade ur, flyttar fokus från sitt eget scoop: https://web.archive.org/web/20230224...ftonbladet.se/
Senast redigerad av UndrarEnbart 2023-02-24 kl. 15:27.
Citera
2023-02-24, 15:05
Medlem
Jättefartyg? En ordinär kusttanker.
Citera
2023-02-24, 15:15
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
En mer korrekt analogi vore att min granne valde att agera. Vänligen sluta projicera. Din begåvningsnivå framgår med tydlighet utan det.

Men eftersom du verkar ha blivit påverkad av rysk propaganda som inte hör hemma här, ska jag vara en god granne då och göra inbrott i ditt hem och räta ut dig? Trodde ni vurmade för "yttrandefrihet".. jävla retard.

Det spelar ingen roll om Ukraina fallit för "västerländsk propaganda", de har gjort sitt val och det skall Ryssland respektera. Ryssland äger inte Ukraina. Hade Ryssland inte vart såna totala sopor så hade Ukraina inte vänt sig till väst. Som i princip varenda fd medlem i Sovjet. Vart det syrebrist när du föddes? Din brist på logik är total.
Citera
2023-02-24, 15:18
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Förutom sisådär halva jordens befolkning som inte kan bry sig mindre?
Mvh
"Rysstrollet"

Precis ni kan ju sälja rabaterad olja till Indien och Kina!

Kostnaden för att ta upp oljan är jämförbar med vad ni får för den!

Men fräscha petrodollar är ju bra och blåsa de egna bolagen fungerar ju alltid!

Ryssland är dömd till ekonomisk undergång alt. att Kina köpt upp hela skiten när allt gått i konkurs!
Citera
2023-02-24, 15:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Men eftersom du verkar ha blivit påverkad av rysk propaganda som inte hör hemma här, ska jag vara en god granne då och göra inbrott i ditt hem och räta ut dig? Trodde ni vurmade för "yttrandefrihet".. jävla retard.
Här gör du antaganden utan grund och avslutar sedan med att kalla mig saker baserat på det.

Det är rätt efterblivet av dig.

Citat:
Det spelar ingen roll om Ukraina fallit för "västerländsk propaganda", de har gjort sitt val och det skall Ryssland respektera. Ryssland äger inte Ukraina. Hade Ryssland inte vart såna totala sopor så hade Ukraina inte vänt sig till väst. Som i princip varenda fd medlem i Sovjet. Vart det syrebrist när du föddes?
Detta är inget som jag har uttalat mig om och omständigheterna kring min födsel har knappast med den saken att göra.
Citat:
Din brist på logik är total.
På vilket sätt skulle min logik vara beroende av att du är förvirrad och svamlar om helt ovidkommande saker?

Eftersom du inte ens vet vad som diskuteras så kan jag tipsa dig om att det är mitt inlägg här som upprepade gånger har ifrågasätts av den ena hjälten efter den andra.

Det är väldigt pinsamt när du och andra, till synes självutnämnda och svagbegåvade, internetkrigare försöker försvara Ukraina genom att bekämpa inbillade ryssar på Flashback.

Jag hoppas som sagt för Ukrainas skulle att deras faktiska försvarare är betydligt mer kompetenta.
Citera
2023-02-24, 17:42
När fartyget hade lagt till vid kaj och innan påbörjad lossning. Skulle en sprängladdning kunnat ställa till med en megakaos???
Citera
2023-02-24, 19:29
Medlem
Varför skulle vi inte köpa gas från Ryssland? Vi köper ju massa saker från USA som i detta nu ockuperar delar av Syrien där man ursprungligen ville störta presidenten, men där man nu mera är där mest för att stjäla olja.
Citera
2023-02-24, 20:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Sluta nu bara, du är oseriös. Du vill bara säga emot, du tror inte ens på dig själv. Du har haft ditt roliga ikväll. Seså, marsch säng!
Självklart säger jag emot felaktigheter.

Till skillnad från dig så vet jag dock vad jag invänder mot. Det framgår som sagt här.

Du kanske har hamnat fel och borde skriva här istället?
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Citera
2023-02-24, 20:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ge mig källor på att dina fantasier stämmer. Langa! Som alla andra kommer du inte svara mig.

Visa mig kartan nu på ryssens enorma framgångar.
Jag har inte påstått att ryssarna skulle ha gjort enorma framgångar. Det är bara en pinsam halmgubbe från dig, eftersom du har insett att du hade fel. Du kan ju plocka fram bevis för att jag skulle ha påstått det annars

Att du bevisligen har fel framgår till exempel här:
https://www.aljazeera.com/news/2022/...ws-interactive
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in