Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
Yes.
Säkert en mycket flexibel hoj; har läst att den har en stor skara anhängare just för att den har det där "breda" spektra en del sport-tourers har.
Står f ö en välservad -09 hos handlare i Karlstad, fem mil bort..(Bor i Värmlands östra utpost).
Prislappen åker då upp lite, men vad f-n...bara det inte börjar nudda 100`!

(Honda har ju genom åren haft en del populära outslitliga modeller, i sann "BMW-anda". )

VFRn lutar def mer åt sport än touring, sjukt mångsidig hoj som folk plockar ur många många mil ur. Enda grejen är att den kan upplevas som nästan "för bra" och lite könlös men det beror förstås på ens preferenser.

Ja såg det....bara åka dit och provköra. Snart är det vår :-)
Citera
2023-04-19, 16:12
Medlem
Kan vara på gång att åka och granska en KAWASAKI ZRX1200S..(årsmod-01/4500 mil.)
Ser ut att vara en riktig kloss!
Läst en spec. och kollat lite tester på YT och i gamla MC-tidningar på fil.

Någon som kan recensera en dyl.?
M.V.H TS.
Citera
2023-04-19, 16:30
Medlem
Yamaha har bra kvalitet, men om hojen er tråkig at åka på, undvik. En värkligen bra og mycket underskattat hoj er Yamaha TDM900. 900cc twin med 270 graders vevaxel och nästan 90hk. Kan användas til alt, många har original packväskor. Mycket hållbara motorer, 100 000km er intet bekymmer.
Dom senare modellarna har ABS-bromsar.
Senast redigerad av Sharkimedes 2023-04-19 kl. 16:41.
Citera
2023-04-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Yamaha har bra kvalitet, men om hojen er tråkig at åka på, undvik. En värkligen bra og mycket underskattat hoj er Yamaha TDM900. 900cc twin med 270 graders vevaxel och nästan 90hk. Kan användas til alt, många har original packväskor. Mycket hållbara motorer, 100 000km er intet bekymmer.
Dom senare modellarna har ABS-bromsar.

Jag letar och "velar" mellan det mesta just nu; granskar allt utom BMW som jag tror inte är mitt gebit.
Yes, Y har många klassiska, fina modeller (bl.a XJ 900), och jag provkörde t o m en äldre FJ1200 för ett par år sedan. (Vrid!) = 20-120 rullande start på 2:an en riktig upplevelse.

Har inte så stor budget, så max omkring 40´ för en hyfsat fin maskin.
Citera
2023-04-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastercheif97
Jag letar och "velar" mellan det mesta just nu; granskar allt utom BMW som jag tror inte är mitt gebit.
Yes, Y har många klassiska, fina modeller (bl.a XJ 900), och jag provkörde t o m en äldre FJ1200 för ett par år sedan. (Vrid!) = 20-120 rullande start på 2:an en riktig upplevelse.

Har inte så stor budget, så max omkring 40´ för en hyfsat fin maskin.

När jag köper något jag inte vet om, spenderar jag pengar på en genomgång på en verkstad, det kan löna sig i längden.

XJ900 och FJ1200 var bra motorcyklar på sin tid, men jag skulle inte överväga dem alls. TDM 900 är ett par generationer modernare, det märks på både hantering och bromsar. Och inte minst körglädje.

PS, jag blev heller aldrig en BMW-gubbe
Citera
2023-04-21, 17:19
Medlem
Blev som sagt en resa till MC-hallen utanför Kumla!

En Kawasaki zxr1200s är i sanning en "riktig bit", en massiv sak...
Betraktade dock bara; ingen provkörning.
Fet var den, dock inte custom-stor.

Slogs av när man vandrade runt i lokalen bland dagens top-of-line hojar (mest BMW) vad respektfullt STORA maskinerna är.
Vissa inslagna i så mkt plastkåpor att de nästan är lika breda som långa; det märks att man varit ifrån det här i åratal....

En ny Yamaha XRS125 tog jag nästan för en 600 cc på avstånd!

I beg.-hallen fanns något åt alla, en riktig godispåse av bikes.
(Tråd-titelns "Bulldog" bl.a...)

Kawan, en VFR800, en TDM900 & lilla Suz-Banditen (650) fann jag annars mest intressant; grubblandet får/lär fortsätta över helg och nästa vecka! (The struggle within...)
Citera
2023-05-29, 14:45
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Tittade på en Yamaha Bulldog när jag gjort mig av med Hayabusan och dess rent för mycket framåtlutande körställning under många mil och år när Yamaha Bulldog såg ganska cool ut men det blev avslag direkt när jag fick reda på den låga effekten så det blev en Triumph Street Triple istället. Sitter bra på den och den går som ett spjut med ett lika roande trecylindrigt ljud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in