Citat:
Ursprungligen postat av
akrylforlibbad
Det är något slags paraflex. Inga opioider.
Min upplevelse av kratom är att det är en livräddare vad gäller smärta. Den tar inte bort all smärta men gör att olidligt blir hanterbart.
Kratom har två funktioner, dels en svag opioid som blockerar smärtsignaler. Dels antiinflammatorisk utan att mycket påverka magen.
Som värst brukar jag två gånger om dagen. Då kan man bli fysiskt beroende men jag kan hoppa över dagar utan att det gör något.
Paraflex kan förstärka effekten av kratom så man får börja långsamt. Jag har haft den och den var hemsk. Har Norflex istället, den är lite bättre för mig. Fast den mjukar upp i bästa fall, smärtstillande vet jag inte.
De säger att röd kratom är bäst mot smärta men den är även mest sänkande. Den har ingen kaffekänsla och jag saknar det. Jag har grön kratom, som både är lite smärtstillande och uppiggande. Testa båda. Sedan finns det olika leverantörer som har olika bra varor. Köp från någon som har kratom som huvudvara och byt leverantör om du inte är nöjd.
Många lägger i kapslar och sväljer. Man kan inte svälja pulver då det inte löser sig. Jag tar en stor kopp hett vatten och lägger i några teskedar kratom. Det är mindre hydrofobt i hett vatten. Sedan rör jag runt till dricktemp och dricker. Det är inte gott. Jag har en speciell mugg då det missfärgar.
Jag har främst smärtor från ryggen. Med kratom och lite massage så kan jag funka en halv dag nästan som en människa. Och då har jag en stor krossfraktur på en ryggkota och några mindre frakturer.