Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-08, 22:54
  #2065
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Flickan är medborgare i Nederländerna. Enligt polisen var hon i Sverige för att hälsa på sin mormor och morfar som båda är svenska medborgare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...trala-goteborg
Flickans skadeläge bedömdes på fredagsmorgonen fortfarande som allvarligt men stabilt. Hon var hemmahörande i Nederländerna och på besök i Sverige för att hälsa på sin mormor och morfar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-flera-brott
Hon är hemmahörande i Nederländerna men var på besök hos sin mormor och morfar i Sverige.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...begaras-haktad

Ok, jag viker mig, men ifrågasätter fortfarande att dom inte basunar ut MER om detaljerna!
Citera
2023-03-08, 22:56
  #2066
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Där pratade han för 7 år sedan efter 7 år i Sverige. Nu 7 år senare lär han prata ännu bättre svenska.







"– Min stora dröm är att jobba som väktare i Sverige för jag vill verkligen hjälpa mina medmänniskor. Jag har skickat in mitt CV massor av gånger och varit på gruppintervju men inte fått möjlighet att visa vad jag kan."

Det där låter konstigt.

Förra gången brottades han en halvtimme innan polisen kom:
https://www.pressreader.com/sweden/g...81814282717953
Ingen annan ingrep där.
Daniel Pop har skrivit brev om han.
Dubbel hjälte alltså?

Och vanligt folk ser endast på och kanske filmar?


EDIT: Han första killen tappa greppet ju i gbg, kanske hade talibanen gått på fler döda får som står med luren och filmar och glor om inte björnen Yasin varit närvarande?
__________________
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-03-08 kl. 23:02.
Citera
2023-03-09, 00:52
  #2067
Medlem
Kan idiotflocken vänligen släppa islamistspåret nu? Eller ta det vidare i konspirationsforumet.
Citera
2023-03-09, 09:52
  #2068
Medlem
Någon uppdatering på tösen?

Hon ser ut att överleva detta?
Citera
2023-03-09, 10:03
  #2069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Någon uppdatering på tösen?

Hon ser ut att överleva detta?

Undrar också...
Tyvärr föreställer jag mig hur man kan få alla möjliga besvär och problem om någon skär sönder ens mage :/

hoppas det går bra för henne
Citera
2023-03-09, 10:12
  #2070
Medlem
hroobarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Kan idiotflocken vänligen släppa islamistspåret nu? Eller ta det vidare i konspirationsforumet.

Spåret släpps rimligtvis när motivet avslöjats.
Citera
2023-03-09, 10:27
  #2071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
https://www.aftonbladet.se/svenskahj...i-brunnsparken


Hjälten?

Enligt Aftonbladet så finns det fler hjältar i detta drama ,
Yasin säger själv , att det fanns mer än han som tog tag i knivmannen, men de hade svårt att hålla kvar honom.

Vilka är de andra ??

Citat; Aftonbladet där Yasin uttalar sig :

Vid lunchtid förra torsdagen stod Yasin Missaoui och väntade på spårvagn 7 vid Brunnsparken i centrala Göteborg.

– Sen hörde jag att något hände bakom mig och när jag tittade dit såg jag några unga killar som sparkade på en person, säger Yasin Missouri, 41.

Han trodde först att det var mannen som blev sparkad som var brottsutsatt. När han kom fram såg han dock den stora kniven och den svårt skadade 10-åriga flickan vid bänken alldeles bredvid.

– Kniven var en av de största jag sett faktiskt. Kanske 45 centimeter, en halvmeter. Som en fiskkniv.

Ett annat ögonvittne hade redan brottat ned mannen men hade svårt att hålla fast honom.
Citera
2023-03-09, 14:55
  #2072
Medlem
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Det här var en hyfsat liten nyhet även i NL, i övriga Europa är det notiser eller små artiklar på sin höjd. Svensk media har varit de som skrivit absolut mest om fallet.

Aftonbladet har upprepade gånger skrivit att flickan var från NL och på besök hos sina morföräldrar.

Fan håller du på med?

Det enda ni verkar vilja uppmärksamma nu är Yasins ingripande. Hade Yasin hetat Sven eller Björn istället hade ni inte haft ens lilltån kvar att stå på. Så nu kommer alla högerliberala medbrogarnationalister flocka sig kring denne Yasin och höja upp honom till skyarna för att han gjorde det alla män med heder i behåll gjort. Det är liksom en självklarhet att göra det han gjorde. Vare sig du heter Yasin eller Sven. Yasin räddade narrativet åt er den här gången.

Jag säger ju det. Den här tråden är bland de allra vidrigaste i flashbacks historia. Det har nästan bara handlat om en massa relativisering kring motiv och etnicitet på förövare, offer och ingripare. Att en 10-årig flicka blir knivhuggen mitt på ljusa dagen i centrala Göteborg verkar inte vara lika viktigt för äcklena här inne som det verkar vara att bedriva kulturkrig sinsemellan.
Citera
2023-03-09, 15:08
  #2073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det enda ni verkar vilja uppmärksamma nu är Yasins ingripande. Hade Yasin hetat Sven eller Björn istället hade ni inte haft ens lilltån kvar att stå på. Så nu kommer alla högerliberala medbrogarnationalister flocka sig kring denne Yasin och höja upp honom till skyarna för att han gjorde det alla män med heder i behåll gjort. Det är liksom en självklarhet att göra det han gjorde. Vare sig du heter Yasin eller Sven. Yasin räddade narrativet åt er den här gången.

Jag säger ju det. Den här tråden är bland de allra vidrigaste i flashbacks historia. Det har nästan bara handlat om en massa relativisering kring motiv och etnicitet på förövare, offer och ingripare. Att en 10-årig flicka blir knivhuggen mitt på ljusa dagen i centrala Göteborg verkar inte vara lika viktigt för äcklena här inne som det verkar vara att bedriva kulturkrig sinsemellan.

Men lugna ner dig nu , !

Eftersom det inte kommer ut någon mer information angående flickan mer än att läget är allvarligt men stabilt, vad tycker du att vi skall fokusera på? givetvis blir det då denne man som tillsammans med andra fick stopp på denna galning, sedan vad han heter eller har för etnicitet är fullständigt ovidkommande, nu råkade han heta Yasin

Men du kanske har mer information angående flickan eller kan ta redan på det, så vi äckel som du kallar oss som är här inne kan uppdatera oss.
Citera
2023-03-09, 15:16
  #2074
Medlem
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men lugna ner dig nu , !

Eftersom det inte kommer ut någon mer information angående flickan mer än att läget är allvarligt men stabilt, vad tycker du att vi skall fokusera på? givetvis blir det då denne man som tillsammans med andra fick stopp på denna galning, sedan vad han heter eller har för etnicitet är fullständigt ovidkommande, nu råkade han heta Yasin

Men du kanske har mer information angående flickan eller kan ta redan på det, så vi äckel som du kallar oss som är här inne kan uppdatera oss.

Vadå lugna ner mig? Det är inte jag som spammat tråden med kulturkrigs-tönterier de senaste dagarna. Jag försöker hålla mig borta från sådan här skit. För det är bara en spiral av psykisk misshandel och idioti där den ene hela tiden ska framstå som å så god och rättfärdig inför den andre.

Ni tycker visst det är viktigt att han som brottade ner och höll fast GM heter Yasin. Det ger dig och alla andra kulturkrigare till vänster om SD en livlina i diskursen. Det kan ni spinna vidare på i propagandasyfte och knäppa "WT SD nasserasse svenne" på näsan med. Att flika in med "a jag undrar hur flickan mår idag" och "vet någon hur det går för flickan" ekar ihåligt. Ni är så genomskinliga. Prio ett för er är och förblir skademinering och relativisering kring brottets själva natur och motiv.
Citera
2023-03-09, 17:24
  #2075
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Kan idiotflocken vänligen släppa islamistspåret nu? Eller ta det vidare i konspirationsforumet.
Fast det är ju ett solklart islamistdåd som Allahu Akbar begick mot den lilla flickan. Hur mycket dimridåer du och dina gelikar än försöker lägga ut, faktum kvarstår. Allahu Akbar försökte halalslakta en "otrogen".
Citera
2023-03-09, 17:31
  #2076
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Alla invandrare är inte svin:
Citat:
Flicka knivhöggs i Göteborg – då grep Yasin gärningsmannen

– Jag tänkte inte på mig själv. Jag tänkte på tjejen som redan var skadad och blödde, säger han till SVT.

Ett annat vittne höll först fast den misstänkte gärningsmannen på marken men även Yasin ryckte in eftersom mannen kämpade med att försöka slita sig loss. Yasin uppskattar att han höll fast mannen mellan fem till sju minuter innan en ordningsvakt och polisen tog över.

– Om jag inte varit på plats precis när tjejen blev knivskuren så kanske han hade hunnit göra något annat. Då kanske fler hade skadats, säger han och berättar att en stor kniv låg precis bredvid den misstänkte.

Polisen berömmer Yasin för han insats, som är laglig eftersom det är ett så kallat envarsingripande (se faktaruta).

– Det är ju precis en sådan stad man vill bo i där människor agera så här. Samtidigt ska man ha i beaktande att det kan finns risker, säger Hans-Jörgen Ostler, polisens presstalesperson.

Yasin Missaoui har tidigare arbetat som vakt i Marocko. Sedan 2009 bor han i Sverige och arbetar som servitör. Det här är inte första gången som han gör ett ingripande. 2015 ryckte han in när en man blev aggressiv på ett bibliotek i Göteborg.

– Jag agerar automatiskt. Det är min personlighet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ggs-i-goteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in