2023-03-03, 20:50
Medlem
BokKons avatar
Jag jobbar på Kundtjänst och kan jobba hemifrån hälften av tiden.

Skulle nog säga att jag är mer effektiv de dagar jag jobbar hemma. Mer fokuserad och effektiv när jag inte behöver småprata och fika med kollegor. 😆

Skulle dock inte hinna med att röja och fixa hemma ändå.
Citera
2023-03-03, 20:59
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Njut så länge det varar. AI kommer ersätta alla dessa slöjobb inom några år

Satt idag på terminalen i Schiphol och väntade på killen som skulle köra in mig till Amsterdam: På 20 min som jag väntade så löste GPT i kombination med en annan AI 2 texter på totalt 1200 ord och det såg bättre ut än om jag suttit och gjort det manuellt hela eftermiddagen. Så håller helt med, mycket branscher som är svårt fucked snart.
Citera
2023-03-03, 21:21
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Satt idag på terminalen i Schiphol och väntade på killen som skulle köra in mig till Amsterdam: På 20 min som jag väntade så löste GPT i kombination med en annan AI 2 texter på totalt 1200 ord och det såg bättre ut än om jag suttit och gjort det manuellt hela eftermiddagen. Så håller helt med, mycket branscher som är svårt fucked snart.

Det är mycket långt kvar till AI kan ersätta arbetar som kan arbeta hemifrån tror jag. När det väl sker så kan vi arbeta med att programmera AI och utveckla dessa tjänster (hemifrån)
Citera
2023-03-03, 21:44
Medlem
Femliters avatar
Har sedan hösten själv valt att börja jobba mer på kontoret igen, inte för att jobbar mer eller bättre där utan för jag börja känna hur mina sociala skills helt börjat försvinna av nästan enbart hemmaarbete. Har börjat må bättre mentalt också av återgång till kontorsarbete 2-3 gånger i veckan.
Citera
2023-03-03, 23:06
Medlem
IdunLos avatar
Jag jobbar betydligt mer effektivt hemma eftersom jag har ett jobb som kräver koncentration. Fast jag glömmer ofta att ta lunch och raster hemma och fortsätter jobba på kvällen, vilket inte är så bra.

När jag har en deadline jobbar jag hellre hemifrån men när jag har rutinuppgifter och lugnare perioder så är jag på kontoret.

Jag har ett självständigt jobb och det skulle märkas direkt om jag slackade, ingen annan gör jobbet, så det är inte ett alternativ.
Citera
2023-03-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Du skriver ju bra så varf😉ör inte bli fantasyförfattare
Bra idé! Eftersom jag knappt jobbar på jobbet så kan detta vara en alternativ karriärsväg när jag får sparken.

Dock så är mitt schema ganska fullspäckat på dagarna som du säkert förstår.

Kommer inte göra avkall på något ett bra tag framöver
Citera
2023-03-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Living the good life
Japp. Gör samma sak vetja! Du kommer inte ångra något
Citera
2023-03-03, 23:30
Medlem
Den relevanta frågan när det kommer till arbete är väldigt sällan vilken tid/ansträngning man lägger på det. Utan det är vad som levereras. Jag levererar bättre från kontoret. Markant sämre när jag sitter hemma, även om det mesta tyder på att det räcker även då (kortsiktigt iaf..)
Citera
2023-03-04, 00:10
Medlem
Jobba hemifrån.. tja man börjar väl dagen med en brunch vid 10-rycket kollar sen kylen vad som finns tillgängligt till den sena lunchen.. brukar ju inte vara mycket så dags o starta datorn o kolla lunchenyerna på stans resturanger tar säkert nån timme så efter det prova dom kläder man anser lämpliga till resturang besöket.. sen är det hög tid att ta sig till stan men innan det spela in ett nytt medd på tel.sv på mobilen..
"Kundbesök åter imorgon"
senare efter restaurangen tar man en AW med sig själv o peppar inför resten av veckan..
Blir rätt så späckad dag så man är nog mör när man glider hemåt vid 23 tiden.. O detta är på måndagen...
Citera
2023-03-04, 00:53
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Jobbar statligt. Hemma kanske 2 dagar i veckan.
Kan hända att man slänger in en tvätt eller dylikt när man är klar med lunchen.

Fullt rimligt. Människan har förkastat sig till att tro arbetet är preliminärt, livet sekundärt. Vilket är skevt på alla sätt och vis.

Självklart ska man utföra det arbete man är anställd för att utföra men där mellan ska man kunna flexa med livets behov - om tillfället och möjligheten finns.

Fler borde sätta högre krav på sina arbetsgivare att respektera den anställdas frihet. Idealet att jobba hårt, sova lite, ha ingen fritid, är inget annat än en skapelse för att förslava arbetaren frivilligt. Och ingen annan än ägaren som tjänar på det.

Lev life. Men gör det ansvarsfullt.
Citera
2023-03-04, 01:06
Medlem
Det är så väldigt olika för mig hur hårt jag jobbar när jag jobbar hemma. Beror helt på vilka deadlines jag har i närtid. Mitt jobb är väldigt olika intensivt i perioder och när det är intensivt jobbar jag till klockan tre på natten, käkar lunch framför datorn och verkligen råjobbar. När det är lugnare har det absolut hänt att jag har röjt ett rum under ett möte med kameran av, slängt in en tvätt eller t.o.m. slösurfat en stund. Det förtjänar jag fan.

Jag jobbar långt över mina timmar i det stora hela och är ständigt nåbar och lojal så för mig är det en bra lösning att göra lite annat när det finns möjlighet.
Citera
2023-03-04, 01:33
Medlem
Jag måste arbeta hemma några dagar i veckan för att hinna med mitt arbete. Dagarna på kontoret går massor av tid bort i sociala spontana möten, fikaraster, luncher osv... Det är viktigt att träffas med, men har ett pris på effektiviteten. Känner ingen dragningskraft till tvätt, dammsugare och dylikt, så inget problem att hålla sig undan dessa på dagarna. Jag är helt fokuserad när jag arbetar hemma, vilket jag inte kan säga på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in