Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Hårdvaran/appen spelar också in.

I de flesta vettiga appar/boxar kan du ställa buffer-inställningen högre eller lägre.

Nu är det dock inte buffersize vi talar om här utan faktumet att byte av kanal tar tid, svart i rutan i några sekunder innan bild kommer. Jämför det med andra leverantören där bilden kommer direkt, med samma inställning på buffersize....

Ja det är liten skitsak i sammanhanget som jag varit inne på tidigare men helhetsupplevelsen höjs när kanalbyten sker direkt!
Citera
2022-05-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Nu är det dock inte buffersize vi talar om här utan faktumet att byte av kanal tar tid, svart i rutan i några sekunder innan bild kommer. Jämför det med andra leverantören där bilden kommer direkt, med samma inställning på buffersize....

Ja det är liten skitsak i sammanhanget som jag varit inne på tidigare men helhetsupplevelsen höjs när kanalbyten sker direkt!

Ja, men nu citerade jag ju inte dig.
Citera
2022-05-06, 23:58
Medlem
Halte Haralds avatar
Wafausen? I flera dagar har inte min IPTV fungerat, har bara visat 403.. och ingen EPG. Nu när jag satte igång så visar den en sån fullständig EPG, t.o.m på de kanaler jag inte brukar få på. Fantastiskt! Glad man blir
Citera
2022-05-07, 00:41
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:

Som jag skrivit tidigare, så har jag ett abonnemang på leverantören som börjar på N och jag har inte märkt några problem med att byta kanal.

Kör Nvidia Shield med TiviMate. Har inte ändrat någon inställning vad jag vet.
Senast redigerad av xavi8222 2022-05-07 kl. 00:44.
Citera
2022-05-07, 07:53
Medlem
Kör Nvidia Shield med Extreme IPTV Pro.

Har inte haft det problemet med att det tar lite tid med byte av kanalerna. Men märkte det igår.
Även att TV6 FHD brytningen mellan reklamen hängde sig och ibland försvann ljudet under reklamen.
Men det gjorde inget för alltid samma jäkla reklam.

Har alltid haft samma inställningar på Extreme iptv
Citera
2022-05-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ja, men nu citerade jag ju inte dig.

och det var inte buffertiden som nämndes som du skrev om, utan byte av kanal som tar tid!
Citera
2022-05-07, 10:04
Medlem
Citat:
och det var inte buffertiden som nämndes som du skrev om, utan byte av kanal som tar tid!

Kanske kan man se ett mönster vid problem om alla skriver vilken hårdvara och mjukvara de har. Samt på vilket sätt man kopplar upp. m3u, Xtream eller portal. Jag har Formuler Z Alpha 4k och kopplar upp mig med Xtream, tar några sekunder vid kanalbyte, dock är vissa kanaler direkt och andra kan ta 5-6 sekunder. Buffertiden gör ingen skillnad för mig iallafall.
Senast redigerad av rockabilly65 2022-05-07 kl. 10:06.
Citera
2022-05-07, 11:29
Medlem
Smarters Player Lite är trevlig på telefonen och surfplattan. Framför allt grafiskt snygg och användarvänlig. Jag kör den även direkt på samsung smart tv istället för box/sticka. Tycker den fungerar så bra att jag kommer skippa box/sticka även frammåt.
Citera
2022-05-07, 12:23
Medlem
Citat:

Läs vad jag skrev.

Buffer-inställningen KAN OCKSÅ spela in när det gäller hur lång tid kanalbyten tar. Det xavi8222 frågade om.
Citera
2022-05-07, 13:41
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev.

Buffer-inställningen KAN OCKSÅ spela in när det gäller hur lång tid kanalbyten tar. Det xavi8222 frågade om.

konstigt att jag har samma inställning på två leverantörer och en har omgående kanalbyten medan den andra tar 3-5 sekunder med svart bild innan det hoppar igång....
Citera
2022-05-07, 16:56
Bannlyst
Hur kan man installera APK på en tv? Jag har LG från 2011. Tänker på iptv extreme pro
Citera
2022-05-07, 16:58
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Jaha ok, är det apple som gäller eller vad? de går kanske inte att koppla till en tv enkelt?

Jag har en TV (med android OS). That's it. Är allt jag behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in