Citat:
Ursprungligen postat av
LoketeGo
Det är väl olika för alla.
Har använt varannan dag under riktigt lång tid nu, har för närvarande inga permanenta biverkningar vad jag märkt. Sexlusten är ungefär som vanligt nu, inga problem med erektion etc som jag fick i början.
Hej,
Jag är en kille på 24, snart 25 år, och jag har använt finasterid och minoxidil sedan maj. Jag har sett bra resultat på kort tid och har inte märkt något ovanligt förrän nu den senaste månaden. Jag har nyligen märkt att mängden sädesvätska har minskat, vilket jag är säker på har skett gradvis sedan jag började behandlingen. Det som dock oroar mig är några andra effekter som jag inte vet om de är verkliga eller bara psykologiska (på grund av placeboeffekten).
För att ge lite mer sammanhang så är jag fullt frisk, tar inga andra mediciner och tränar mycket. Under den senaste månaden har jag märkt att jag inte är lika sugen på sex som tidigare. Mina erektioner är inte lika hårda, och när jag väl får en erektion så håller den inte länge om jag inte blir tillräckligt stimulerad. Jag kan fortfarande bli hård, men jag känner inte samma intresse för sex, nästan som om det är meningslöst när det väl händer. När jag väl får utlösning så känns det inte lika intensivt som förut, utan mer som en liten kick som snabbt går över.
Har du upplevt något liknande? Vad tycker du att jag borde göra? Bör jag sluta med finasterid helt? Bör jag leta efter något kosttillskott för att motverka dessa effekter? Ska jag ta en paus i en månad för att se om allt återgår till det normala, för att bekräfta mina misstankar? Finns det en topikal version av finasterid tillgänglig i EU för att undvika systemiska biverkningar?
Jag skulle verkligen uppskatta dina tankar och råd!
Tack på förhand!