Nu så… nu har jag lyssnat på rättegången, läst FUP och hela den här tråden.
Som mamma så kan jag bara säga en sak. Oliver ska lida, han har orsakat skada och död. Han fick villkorligt och det är ju ett hån gentemot Tottes familj och vänner.
Oliver skyller ifrån sig och spelar dum. Eller vad fan… Han är nog riktigt jävla dumknullad men ja, ni fattar. Hur i helvetet kan han sitta i rätten och bete sig så där?
Sen så kan jag inte förstå hur Ida kan sitta och låtsas som om det regnat? Inte tillsammans under tiden för olyckan? Men ändå så sov Oliver hos henne torsdag till fredag. ”Min mamma tycker han är trevlig?” Vilket jävla omdöme den mamman har. Dottern har en brajrökande kille sovandes hos sig, trots att de ”inte är tillsammans”.
Jag har under tiden jag läst tråden undrat lite över inställningen hos vissa som kommenterat i tråden. Hur ser ni på saken nu? För ni har väl läst FUP och lyssnat på rättegången förmodar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
sorken1234
Nu menar jag hastigheten!! Skulle kanske varit mer specifik!
Hastigheten när bilen tar i trädet är 75-isch… gick nog jävla fort innan ögonblicket för kollisionen.
THC uppmättes i blodet = drograttfylla (långnäsa på den)
Jag undrar även hur inställningen är för…
psycho77
och
Stjerna111
Hur lång tid efter dom kan man överklaga? För det hoppas jag att åklagaren gjort.