Citat:
Ursprungligen postat av
Tacorulle
Hej! Skriver här i egenskap av bekymrad pappa. Min son har tagit droger från och till ett par år, tex amfetamin, benzo och hasch. Nu går han på provtagning 2 gånger i veckan och det är oftast negativt på de sakerna. MEN det är ofta svagt positivt på Ketamin. Finns det någon vettig anledning till det som inte handlar om bruk av något han inte ska ta? Det är förvirrande eftersom han annars är ärlig med att han "råkat" ta något, tex amfetamin, men säger att han aldrig har tagit Ketamin.... Han har Strattera, melatonin, Atarax på recept. Även astma och allergimedicin men det brukar han inte ta. Snälla hjälp en förvirrad farsa!
Med tanke på hans tidigare vanor samt medicinen han får utskriven så är det nog ett jävligt bra läge att ta honom i örat och förklara att hans skitprat inte går hem.
Det finns säkerligen kombinationer av olika preparat som kan ge utslag på keta, jag vet inte.
Men ska jag vara ärlig så tror jag din grabb pissar dig i ryggen och han har inga problem med att göra det heller.
Mitt råd. Sätt dig ner och prata. Va hård men rättvis, ärligheten gynnar honom i detta fallet.
Va tydlig med konsekvenser om det visar sig sitt han ljuger.
Men skäll liksom inte ut honom på en gång, gå hellre till botten ang varför han håller på.