Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-09, 14:20
  #1
Medlem
Jag famlar lite i mörkret, men jag söker någon som kan förklara hur tusan jag kommer åt själva html-koden på en Wordpress-sida?

Just nu har hemsidan enbart en massa olika sidor, block etc, men jag kommer inte åt grundkodningen för att kunna justera under body eller korrigera sådana typer av koder.

Är det någon dold flik eller inställning jag behöver ändra? Jag kan exempelvis under "Sidor" hitta hem (startsida) men det innehåller knappt något, samtidigt som hemsidans förstasida i grund och botten har massvis med information, banners etc. Fattar noll.
Citera
2023-03-09, 14:29
  #2
Medlem
kan du beskriva lite närmare vad det är du vill göra?

du kan gå in i menyn till vänster: appearence > theme editor

så kommer du till filerna och kan ändra om där

men då rekommenderar jag dig att installera ett child theme och ändrar den vägen (googla om du inte vet, enklare än att jag ska berätta)
Citera
2023-03-09, 14:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
kan du beskriva lite närmare vad det är du vill göra?

du kan gå in i menyn till vänster: appearence > theme editor

så kommer du till filerna och kan ändra om där

men då rekommenderar jag dig att installera ett child theme och ändrar den vägen (googla om du inte vet, enklare än att jag ska berätta)

Jag vill byta en befintlig banner mot en annan. Och denna ligger under html-kod, men jag får inte fram var den finns. Inte ens om jag går in under exempelvis startsida och tar vy, väljer html, för då är den rutan helt tom.
Citera
2023-03-09, 14:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Jag vill byta en befintlig banner mot en annan. Och denna ligger under html-kod, men jag får inte fram var den finns. Inte ens om jag går in under exempelvis startsida och tar vy, väljer html, för då är den rutan helt tom.


du pratar inte om logotypen nu va? för den ändrar du via: appearence > customizer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback