Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-11, 11:00
Medlem
Jag bryr mig inte nämnvärt om stavning och språk inom begripliga gränser.
Citera
2023-03-11, 11:02
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag har väl blivit snobbig med åren, men det känns svårt att överkomma en tjej som som inte kan skilja på de och dem, särskriver, skriver som en kratta, felstavar. Jag hade nog "vidgat vyarna" så att säga... Relationen är i livsuppehållande tillstånd.

Hur ser ni på det? Kommer ni ta upp elefanten i rummet?

Du använder ordet "överkomma" fel. Dig skulle inte jag ligga med i alla fall.
Citera
2023-03-11, 11:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Är hon en 8:a så spelar det ingen större roll. Snygg och knullsugen, ja tack. Bara att dogga och sedan inte höra av sig mer, om det nu inte är för att få lite mer action. Men absolut inga fler dejter med långa samtal.

Är hon en 7:a så blir det nobben direkt. Mindre attraktiva kvinnor måste kompensera mycket med sitt intellekt. Kan hon inte skillnaden på de och dem så är det ju dödfött.

Nej, alla hakar väl upp sig på något, men har man kapaciteten att knulla 8or då bör man ju ha ett tämligen rikt sexliv med många partners och då kan man väl liksom välja och vraka, iofs inte så där ovanligt här på Flashen bland alla A-snubbar.

Hade för övrigt fräckheten att kolla igenom din posthistorik lite och måste bara fråga om du brukar dela med dig av dina lite udda intressen till brudarna du doggar?
Citera
2023-03-11, 12:02
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Har faktiskt märkt att det finns ganska gott om kvinnor som tänker precis som TS, och att det blir ungefär lika korkat. De blir helt till sig av att ha någon snubbe på messenger som skriver meddelanden som om han vore kolumnist i DN. De verkar tror att det är den absolut högsta kvalitén en människa kan ha, och de går på samma nit gång på gång, när de går all in och upptäcker att man inte automatiskt är superhjälte och sexatlet för att man uttrycker sig väl i text.
Citera
2023-03-11, 12:21
Medlem
Citat:
Jag har väl blivit snobbig med åren, men det känns svårt att överkomma en tjej som som inte kan skilja på de och dem, särskriver, skriver som en kratta, felstavar. Jag hade nog "vidgat vyarna" så att säga... Relationen är i livsuppehållande tillstånd.

Läs gärna din rubrik på tråden ett par gånger och sen kan du jämföra det med grundläggande svensk grammatik. Då kanske du kommer fram till samma slutsats som jag?

Du ska använda ord som han, hon, dem eller ni om du syftar på personer.

Om er dejt inte kan skilja på de och dem, lär ni den det eller blir det nobben?

Lär dig först, snacka sen.
Citera
2023-03-11, 12:29
Medlem
kl4sseKocks avatar
Skulle påstå att det finns värre red flags leta efter, hade en tjej som inte kunde vänster/höger det var ett äventyr varje gång vi åkte bil.
Citera
2023-03-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Följdfråga på detta, känner du inte att du vill att hon ska ha lite hjärna även om du bara ska ha sex med henne? Eller är det helt oväsentligt då?
Jag skulle inte ha sex med en man som inte kunde stava vettigt, för hur ska vi då kunna kommunicera om olika saker för att det ska bli bra sex?

Du överanalyserar tycker jag. Om det var något tillfälligt och den sexuella attraktionen var stark hade jag inte brytt mig nämnvärt. Visst, det är ju verkligen ingen turnon om de inte inte kan hantera språket, men heller ingen dealbreaker för den sexuella kommunikationen.
Citera
2023-03-11, 16:49
Medlem
HasseBanans avatar
Det är typiskt kvinnor som skriver på t.ex. Familjeliv.se att inte kunna skillnaden mellan de och dem. Så, ja, lite avtändande är det.
Citera
2023-03-11, 16:50
Medlem
Bassplays avatar
Grammatikpoliser gör fittor torra.
Citera
2023-03-11, 17:35
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay

Hur funkar det om det är den med fitta som är en grammatikpolis då

Självklart att det spelar stor roll att mannen kan uttrycka sig väl så att det är lätt att förstå vad han menar, även om jag själv går i diverse grammatikfällor ibland. Helt okej med dialektala uttryck, men helt fel grammatik blir bara jobbigt att läsa och förstå.
Det gör väldigt mycket för det första intrycket om man behärskar språket bra eller inte, och det är en förutsättning för en fungerande konversation enligt mig.
Citera
2023-03-11, 17:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Men nog vill varje man att kvinnan ska kunna behärska språket skapligt.
Citera
2023-03-11, 17:52
Medlem
Citat:

Det är inte direkt något plus i kanten om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in