Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-03-26, 10:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostumHumanitas
Men det verkar aldrig som du ens reflekterat över varför SE ljuger? Du tar inte till dig av det han själv lyfter fram som argument? Du verkar inte ens utmana dig själv att omvärdera, när ny information om vad han egentligen gjorde, kommer upp? Eller ens ställa frågor kring det?

För någon som direkt säger att hen är "neutral" och direkt börjar nämna andra åsikter som "konspirationer", förstår man lätt vilket "fack" du befinner dig i. Samma fack som innehåller flera "neutrala personer", som har mycket åsikter men mycket lite saklig kritik med hänvisningar.
För mig är det "idiotfacket"...

Jag vet hur Krister Peterson resonerade och jag avfärdar inte SE som gm. Men det bygger på att utvalda vittnesmål stämmer och att tidpunkterna inte avviker.

Polisen valde att mer eller mindre avfärda honom i ett ganska tidigt skede trots hans egna försök att söka kontakt med både polis och media, vilket i sig är märkligt.

Det finns inget som kan knyta honom till mordvapnet.

Det enda vi vet är att SE med största sannolikhet befann sig vid eller i närheten av mordplatsen runt tiden mordet ägde rum.

Sammantaget hade det i bästa fall varit tillräckligt för att ta in honom och eventuellt frihetsberöva honom, om han hade levat. I sämsta fall är det grovt förtal av en avliden människa. Lite som med CP.
Citera
2023-03-28, 10:08
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Jag vet hur Krister Peterson resonerade och jag avfärdar inte SE som gm. Men det bygger på att utvalda vittnesmål stämmer och att tidpunkterna inte avviker.

Polisen valde att mer eller mindre avfärda honom i ett ganska tidigt skede trots hans egna försök att söka kontakt med både polis och media, vilket i sig är märkligt.

Det finns inget som kan knyta honom till mordvapnet.

Det enda vi vet är att SE med största sannolikhet befann sig vid eller i närheten av mordplatsen runt tiden mordet ägde rum.

Sammantaget hade det i bästa fall varit tillräckligt för att ta in honom och eventuellt frihetsberöva honom, om han hade levat. I sämsta fall är det grovt förtal av en avliden människa. Lite som med CP.

Ok. Tror inte vi kommer längre.
Du redovisar "den allmänna uppfattningen".

Du tycker saker är märkliga, men när du får uppgifter som skulle kunna förklara något, väljer du att inte ens intressera dig för det eller ställa utvecklande frågor. Det tycker jag är anmärkningsvärt.

Handlar det om att du gärna vill fortsätta leva i en drömvärld av fullt förtroende för svenska myndigheter i Palmefallet, så ska inte jag försöka "väcka dig".

Ha det!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback