Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-03-15, 23:45
Medlem
Jag har av misstag gjort en tjej jag dejtat i ca 2 mnader gravid. Hon anvnde/anvnder minipiller, enligt egen utsago, tror inte hon ljuger men vem fan vet.

Vi r bda 30+ och redan innan hon fick positivt gravtest hade jag bestmt mig fr att avsluta relationen.

Vad fan ska jag gra? Jag vill inte ha barn med henne. Samtidigt fr jag enorma skuldknslor eftersom hon verkar desperat efter att f barn och ser detta som "hennes sista chans". Hon har uttryckt suicidala tankar kring om hon tvingas gra abort eller bli ensamstende.

Jag har inget emot att skaffa barn, men jag har varken tillrckliga knslor eller knner tillrcklig attraktion fr att f detta att fungera.
Citera
2023-03-15, 23:50
Medlem
Nickeess avatar
Hon har lurat dig. Grattis TS, du ska bli pappa.
Citera
2023-03-15, 23:57
Medlem
Gardenhose88s avatar
Grattis du kommer bli pappa
Citera
2023-03-15, 23:59
Medlem
Det positiva r att du bara behver betala underhllsbidrag tills barnet fyller 21r.
Citera
2023-03-16, 00:05
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
hon verkar desperat efter att f barn och ser detta som "hennes sista chans". Hon har uttryckt suicidala tankar kring om hon tvingas gra abort eller bli ensamstende.

.

Ibland straffar det sig att tnka med snorren, vilket du tycks ha gjort, och det lter inte som en rolig framtid varken fr dig, henne eller ert kommande barn.
Tyvrr.

Vet inte hur du/ni ska kunna gra det bsta mjliga av situationen.
Citera
2023-03-16, 00:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Att bli med onskat barn r du inte ensam om. Det blir i vanliga fall ett liv med barn varannan vecka och en massa planerande och dividerande infr varje storhelg och lov osv. Det r jobbigt men brukar lsa sig.

Vad som r orovckande r hennes suicidala tankar kring att "bli ensamstende".
Citera
2023-03-16, 00:14
Medlem
Gabbegy000s avatar
Grattis! Dags att ta konsekvensen av ditt handlande bara att ta hand om barnet. Ta och gift dig blir det lttare. Lycka till
Citera
2023-03-16, 00:24
Medlem
LemPicas avatar
Du behver inte vara tillsammans med mamman om du inte vill s klart.
Fattar att det inte knns optimalt att f barn med ngon du inte lskar, men du kan inte tvinga ngon att gra abort.
Gr slut, ta ditt ansvar som frlder och gr ditt bsta fr att samarbeta kring ert frldraskap.
Citera
2023-03-16, 00:32
Medlem
S.Jorgens avatar
Det enda en barnls 30-rig kvinna tnker p r att skaffa barn.
Spelar igen roll med vem, s pass stark r den biologiska klockan. Egoistisk? Javisst!

Var r samtyckeslagen nu? Tv liv blir frstrda p grund av en desperat tjej/kvinna som har lagen p sin sida.

Givetvis har hon inte tit p-piller sen hon var 25.
Citera
2023-03-16, 00:33
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Grattis! Dags att ta konsekvensen av ditt handlande bara att ta hand om barnet. Ta och gift dig blir det lttare. Lycka till
Dr kom den. Betahanar som tycker mannen fr skylla sig sjlv, trots att han haft sex med kvinnan p premissen att hon tar preventivmedel. Pinsamt att lsa.
Citera
2023-03-16, 00:38
Medlem
nimbras avatar
Ta emot barnet, du kommer inte att ngra dig, vx upp.
Citera
2023-03-16, 00:41
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det positiva r att du bara behver betala underhllsbidrag tills barnet fyller 21r.

Ta vrdnaden sjlv och plocka in dom pengarna sjlv sger jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in