Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-25, 18:48
Medlem
LemPicas avatar
Nej, det r du som inte frstr att bda parter ansvarar fr sina handlingar och fr att skydda sej om man inte vill ha barn.
Man kan inte stoppa kuken i ngon utan kdis och sedan komma lipande i efterhand.
Eftersom biologin r p s vis att det r kvinnor som blir gravida r det n viktigare fr mn att skydda lillen.
Det r en rtt liten sak att gra fr att slippa stora konsekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Att din reptilhjrna inte har frmgan att frst innebrden av mitt inlgg fr st fr dig. Kvinnan TS dejtat har inte haft rliga intentioner. Det framgr klart och tydligt nr hon hotar med sjlvmord om ska behva gra abort. Ett jvla offer som anvnt frsta bsta man till avel.
Citera
2023-03-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Att din reptilhjrna inte har frmgan att frst innebrden av mitt inlgg fr st fr dig. Kvinnan TS dejtat har inte haft rliga intentioner. Det framgr klart och tydligt nr hon hotar med sjlvmord om ska behva gra abort. Ett jvla offer som anvnt frsta bsta man till avel.

Absolut kan det vara s och man kan bli jvligt sne ver det. Men du kan inte styra ver en annan mnniskas handlingar. Folk manipulerar varandra varje dag, verallt. Det kommer inte frsvinna. D hjlper det inte att tala om hur folk borde bete sig. Du kan med andra ord aldrig vara sker p att tjejen du trffar talar sanning. Och ven om hon gr det kan hon bli gravid trots preventivmedel d inte alla ger ett i det nrmaste 100 % skydd.

Att mamman r den som agerar omoraliskt hjlper inte om hon absolut vill behlla barnet eftersom det r hennes kropp.

Vljer man att inleda en sexuell relation med en kvinna i fertil lder fr man ha i medvetandet att detta kan intrffa och med lite konsekvenstnk inser man d att man sjlv kan gra ett val innan. En riskbedmning.

Finns en och annan som ftt lra sig detta den hrda vgen och det r definitivt inte sista gngen det kommer hnda.

Konstigt egentligen, fr det hr fr man lra sig p biologilektionerna i grundskolan och dilemmat r lika gammalt som mnniskan.

Med det sagt frstr jag att det r en svr sits fr TS och hoppas att det lser sig fr allas bsta.
Citera
2023-03-25, 20:11
Medlem
Klappasftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Nu fr du uppleva barnkalas igen men frn en frlders perspektiv.

Det blir mnga och dyra barnkalas i minst 18 r framver. Jag lider med TS dock.
Citera
2023-03-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag lider med TS dock.

Knullar s blir det bullar. Om en vuxen man inte lrt sig att tjejer inte gr att lita p s fr han skylla sig sjlv.
Citera
2023-03-26, 06:36
Medlem
Du gr inte henne eller dig sjlv en tjnst genom att fortstta frhllandet i rdsla fr att hon ska ta sitt liv ifall ensamstende. Det dr r inte ditt ansvar utan hennes val av reaktion och man kan bli ensamstende nr som i livet utan att ha planerat, velat ha det s, snt r livet, hon r vuxen och ska inte lgga ver det ansvaret p dig. Lt dig inte manipuleras av det, f skuld. Frsk st stabil i det hela s mycket du kan.

Oplanerade graviditeter kan verkligen komma som en chock oavsett, kan vara att du brjar gldjas sen nr allting lugnat ner sig. Frstr att det r problematiskt, jtte jobbigt nu och att det inte var s hr du tnkt dig om du nn gng frestllt dig hur det skulle bli nr du blev pappa. Det finns mnga kvinnor som blivit frvnade ver att preventivmedlet inte funkat 100%, inte ens kopparspiral eller hormonspiral funkat som den skulle. Frn vad hon sger s r detta inte ideal fr henne heller.

Finns skert nn i sjukvrden eller privat ni kan prata med om ni knner behov av det som kan sttta er vidare i processen hur det nu n blir.
Citera
2023-03-26, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det positiva r att du bara behver betala underhllsbidrag tills barnet fyller 21r.

Grattis !
Citera
2023-03-26, 16:29
Medlem
Klappasftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det positiva r att du bara behver betala underhllsbidrag tills barnet fyller 21r.

r det inte 31 r?
Citera
2024-12-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Grattis! Dags att ta konsekvensen av ditt handlande bara att ta hand om barnet. Ta och gift dig blir det lttare. Lycka till

Hller helt med.
Att mn alltid velat knulla allt och alla r inget nytt, men samtidigt fr man tnka med hjrnan lite ocks.

Jag gjorde en tjej gravid nr jag var 14 och hade legat med 2 tjejer innan henne utan att ngon blev gravid, men folk verkar inte frst att det r relativt ltt att bli gravid, speciellt nr man r ung.
Man sger att chansen r typ 25% att bli gravid du som tjej har samlag dagligen en hel mnad, den chansen fr mn r dock inte samma.
Anledningen r att de flesta kvinnor inte knullat random mn annat n nr de r som katastrof och mest fertil, och det brukar ske under ngra dagar till nn vecka max, s det r d kvinnan r som mest mottaglig fr ett random ligg.

De kvinnor du trffar p krogen eller som verkar onormalt kt r dom du ska akta dig fr d dom har stor chans till graviditet just d.

Skulle aldrig ngonsin ligga oskyddat med ngon om jag var kvinna och jag inte var sker p att mannen skulle stanna kvar om jag blev gravid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in