Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-19, 16:51
  #1
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
När jag ser små bruna spanjorer på TV som talar om drogkarteller i sydamerika så är det alltid fint väder utanför.

Stämmer det verkligen att alla är så jävla skönt i deras länder? Varmt, skönt, fuktigt och fin natur.

Om ja: Varför bor vi i Sverige?
Citera
2023-03-19, 16:56
  #2
Medlem
Sydamerika är som Europa (fast upp och ner) Närmare ekvatorn är det varmt och fuktigt, folk är bruna och dansar samba och spelar fotboll och det ingen ordning på nåt.
I Södra delarna är det kallt, folk är vita och det är ordning och reda.
Citera
2023-03-19, 16:57
  #3
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
När jag ser små bruna spanjorer på TV som talar om drogkarteller i sydamerika så är det alltid fint väder utanför.

Stämmer det verkligen att alla är så jävla skönt i deras länder? Varmt, skönt, fuktigt och fin natur.

Om ja: Varför bor vi i Sverige?

För att väder kanske inte är allt? Vissa kanske hellre väljer lite sämre väder gentemot extremt korrumperade samhällen.

Nu är inte Sverige perfekt på långa vägar, men sneglar man på Sydamerika är det landslide på de flesta områden
Citera
2023-03-19, 16:59
  #4
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
För att väder kanske inte är allt? Vissa kanske hellre väljer lite sämre väder gentemot extremt korrumperade samhällen.

Nu är inte Sverige perfekt på långa vägar, men sneglar man på Sydamerika är det landslide på de flesta områden

Men det kan väll inte vara spanskan eller värmen som gör folk korrupta och tokiga? Ryssland är ju helt tokigt. Nordkorea också, och där är alla bleka kineser.
Citera
2023-03-19, 17:13
  #5
Medlem
Soligast är det i Yuma i Arizona, vilket är Nordamerika. Ingen plats i Sydamerika på topp 15-listan. Där ligger däremot platser i Europa! Tänka sig.

https://a-z-animals.com/blog/these-a...aces-on-earth/
Citera
2023-03-19, 17:15
  #6
Medlem
Är väl typ lite soligt på copacabana, annars är det regnskog det mesta.
Men det är inget svar på vafan vi fortfarande går här för.
Citera
2023-03-19, 17:18
  #7
Medlem
zombie-nations avatar
Ganska mycket är regnskog. Där finns det bara våtmark, spindlar, jaguarer och giftgroda.
Citera
2023-03-19, 17:19
  #8
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
När jag ser små bruna spanjorer på TV som talar om drogkarteller i sydamerika så är det alltid fint väder utanför.

Stämmer det verkligen att alla är så jävla skönt i deras länder? Varmt, skönt, fuktigt och fin natur.

Om ja: Varför bor vi i Sverige?
Om du ser ’små, bruna spanjorer’ på tv är de troligen i Spanien, inte Sydamerika.
Citera
2023-03-19, 17:29
  #9
Medlem
Har du någonsin sett ett slaskigt/lerigt vykort från Sverige? De bloggare som reser runt på dessa "paradisöar" håller sig inomhus när det är fult väder oftast för att de inte vill riskera sin kamerautrustning. Sen tror jag knappast något hotell vill betala för ett sponsrat reportage om du filmar vistelsen mitt i en tropisk cyklon eller tornado.

Nej det stämmer inte. Det är lika fult väder i Spanien som i Sverige med undantaget att det är varmare under vissa månader. Det är skit att bo i Spanien under hösten/vintermånaderna, många saknar värme osv.
__________________
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-03-19 kl. 17:31.
Citera
2023-03-19, 17:34
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
När jag ser små bruna spanjorer på TV som talar om drogkarteller i sydamerika så är det alltid fint väder utanför.

Stämmer det verkligen att alla är så jävla skönt i deras länder? Varmt, skönt, fuktigt och fin natur.

Om ja: Varför bor vi i Sverige?
Tom, du börjar framstå som riktigt jävla efterbliven med dina idiotiska trådstarter.
Spanien är ett land i Europa.
Sydamerika är en kontinent som är mycket större än Europa.
Gick du inte i skolan? Är dina föräldrar syskon?
Citera
2023-03-19, 17:44
  #11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Tom, du börjar framstå som riktigt jävla efterbliven med dina idiotiska trådstarter.
Spanien är ett land i Europa.
Sydamerika är en kontinent som är mycket större än Europa.
Gick du inte i skolan? Är dina föräldrar syskon?

Du vet exakt vad jag menar. Sydamerika. Små bruna spansktalande Ompalompier där.
Citera
2023-03-19, 17:47
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du vet exakt vad jag menar. Sydamerika. Små bruna spansktalande Ompalompier där.
Hade du varit med på geografilektionerna, så hade du fattat att Chiles och Argentinas sydkust är bebodd av pingviner som runkar på isflaken...
Inget behagligt klimat i den delen av Sydamerika.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3516626

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback