• 1
  • 2
2023-03-19, 17:53
Medlem
Apkonsts avatar
iMac med M-processor finns bara i 24", vilket r en vldigt liten skrm. Det ryktas om att det kommer komma en iMac Pro som r 27" och har bttre prestanda. Priset fr iMac Pro har tidigare dock varit extremt. Hur ser ryktena ut? Finns det ngot som tyder p att det kommer komma en 27" iMac som har prestanda i linje med de 24" som finns nu?
Citera
2023-03-19, 18:29
Medlem
526s avatar
Tycker hela "Pro" konceptet alltid varit ljligt. Ofrtjnt dyrt fr prestanda som egentligen inte r mrkvrdig.

Tycker de ska slppa en 32-36 tum iMac med pro-prestanda fr normalpris.
Citera
2023-03-19, 20:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Tycker hela "Pro" konceptet alltid varit ljligt. Ofrtjnt dyrt fr prestanda som egentligen inte r mrkvrdig.

Tycker de ska slppa en 32-36 tum iMac med pro-prestanda fr normalpris.
Sjlv har jag aldrig riktigt frsttt storheten i iMac-konceptet. Jovisst, datorn r snygg, men att bygga in datorn i skrmen medfr uppenbara nackdelar. En del designval som Apple gr r svra att frst fr mig. Varfr har man t.ex. vgrat Touchscreen? Hade fungerat bra p iMac, i varje fall som tillval.
Citera
2023-03-20, 06:31
Medlem
Apkonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sjlv har jag aldrig riktigt frsttt storheten i iMac-konceptet. Jovisst, datorn r snygg, men att bygga in datorn i skrmen medfr uppenbara nackdelar. En del designval som Apple gr r svra att frst fr mig. Varfr har man t.ex. vgrat Touchscreen? Hade fungerat bra p iMac, i varje fall som tillval.

Vad r nackdelen frutom att man inte kan byta skrm?
Citera
2023-03-20, 06:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apkonst
Vad r nackdelen frutom att man inte kan byta skrm?
En nackdel r ju att datorerna inte har ngon HDMI/DP-ingng fr de tillfllen man vill koppla in externa enheter. En annan att expansionsmjligheterna r s begrnsade.
Citera
2023-03-20, 09:42
Medlem
Det blir ingen ny 27" iMac. Mac Studio och Studio Display r det som gller istllet.
Citera
2023-03-20, 10:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apkonst
iMac med M-processor finns bara i 24", vilket r en vldigt liten skrm. Det ryktas om att det kommer komma en iMac Pro som r 27" och har bttre prestanda. Priset fr iMac Pro har tidigare dock varit extremt. Hur ser ryktena ut? Finns det ngot som tyder p att det kommer komma en 27" iMac som har prestanda i linje med de 24" som finns nu?

Finns inga trovrdiga rykten om en ny 27" iMac fr nrvarande.

Det betyder s klart inte att det aldrig kommer att komma ngon. Frgan r om du vill vnta p ngot som kanske aldrig kommer?

Mitt tips r att skaffa en Mac Studio och en 27" Studio Display.
Citera
2023-03-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
En nackdel r ju att datorerna inte har ngon HDMI/DP-ingng fr de tillfllen man vill koppla in externa enheter. En annan att expansionsmjligheterna r s begrnsade.

Expansionsmjligheterna r vl inte s illa.?

Citat:
Tv Thunderbolt-/usb 4-portar med std fr:
DisplayPort
Thunderbolt 3 (upp till 40 Gbit/s)
Usb 4 (upp till 40 Gbit/s)
Usb 3.1 Gen 2 (upp till 10 Gbit/s)
Std fr Thunderbolt 2, HDMI, DVI och VGA med adaptrar (sljs separat)
3,5 mm hrlursuttag
Citera
2023-03-20, 12:34
Medlem
systems avatar
Citat:
Hur mnga andra datorer har HDMI-ingng?
Citera
2023-03-20, 12:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Expansionsmjligheterna r vl inte s illa.?
Fast om man nu ska ha massor med externa ldor uppstllda invid datorn, vad r det d fr mening med en AIO? Speciellt eftersom dessa prylar normalt sett bde kostar mer och ger smre prestanda.

Citat:
Ursprungligen postat av system
Hur mnga andra datorer har HDMI-ingng?
Hur mnga skrmar saknar HDMI-ingng? Och de flesta skrmar har 2-3 olika digitala ingngar, ex. 2 HDMI och en Displayport. Under ngra r s hade Imac en videoingng s att det gick att koppla in externa enheter som en Playstation etc.
Citera
2023-03-20, 14:18
Medlem
systems avatar
Citat:
Hur mnga skrmar saknar HDMI-ingng? Och de flesta skrmar har 2-3 olika digitala ingngar, ex. 2 HDMI och en Displayport. Under ngra r s hade Imac en videoingng s att det gick att koppla in externa enheter som en Playstation etc.
Hur mnga skrmar som saknar HDMI-ingng vet jag inte, och jag ser heller inte vad det har med min frga att gra.

Du menar att kunna anvnda iMac som en monitor? Hursomhelst, att kunna koppla Playstation till dator lter i mina ron inte direkt som Pro, snarare ngot fr lek.

Jag hade grna haft HDMI-ingng p mina datorer men mste istllet frlita mig till adapter.

Igen, hur mnga datorer har HDMI-ingng?
Citera
2023-03-20, 16:46
Medlem
Rassas avatar
Mac: kprd > Mac och macOS. Justerat rubrik. /Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto