Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 09:18
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Rasmus Paludans koranbränningar har gett världspolitiska eftersvall. Men reaktionerna blev inte vad han hade förväntat sig. I Uppdrag granskning säger han sig vara osäker på om han kommer att fortsätta sina aktioner i Sverige. Han kritiserar polisens skydd och insats – som under hans valturné kostade 84 miljoner kronor.

– Jag hade förväntat mig kravaller. De enda som inte fattade det var svenskarna för de är ju dumma i huvudet antagligen, säger Rasmus Paludan, partiledare Stram kurs.

Han anser att kravallerna inte fick de politiska konsekvenser han hade hoppats på och att han inte ser sig som en vinnare.

– Jag vinner ju bara om det är så att svenska folket fattar detta och de gjorde de ju inte.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...et-fattar-inte

Håller ni med om att vi är dumma i huvudet, eller är Rasmus Paludan bara en dålig förlorare?
Citera
2023-03-22, 09:22
Medlem
Cannibalizations avatar
Han uttrycker sig rätt barnsligt och småsint såklart. Men han har en poäng i att många i landet inte verkar se vilka problem vi faktiskt har och varför det ser ut som det gör.

Jag skulle snarare ha gjort ett annat ordval för att beskriva folket i helhet, exempelvis naiva.
Citera
2023-03-22, 09:27
Medlem
Svenska folket överlag blev arga på att det kostade massa pengar och de anser att det är Paludans fel.
Så ja, svenska folket är överlag dumma i huvudet.

Vi förtjänar att tyna bort och dö under plågor.
Citera
2023-03-22, 09:31
Medlem
Vi skall inte tyna bort och dö i plågor!
Släng ut våra plågoandar helt och fullt i stället! Vi är i stånd att göra detta.
Citera
2023-03-22, 09:35
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Släng ut våra plågoandar helt och fullt i stället! Vi är i stånd att göra detta.
Dock verkar både politiker och väljare ointresserade av det?
Citera
2023-03-22, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009

Bara om SD får majoritet men det kommer väl aldrig hända för folket vill ha samma som vanligt. Massinvandring och vara dumma i huvudet.
Citera
2023-03-22, 09:36
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Rasmus Paludans koranbränningar har gett världspolitiska eftersvall. Men reaktionerna blev inte vad han hade förväntat sig. I Uppdrag granskning säger han sig vara osäker på om han kommer att fortsätta sina aktioner i Sverige. Han kritiserar polisens skydd och insats – som under hans valturné kostade 84 miljoner kronor.

– Jag hade förväntat mig kravaller. De enda som inte fattade det var svenskarna för de är ju dumma i huvudet antagligen, säger Rasmus Paludan, partiledare Stram kurs.

Han anser att kravallerna inte fick de politiska konsekvenser han hade hoppats på och att han inte ser sig som en vinnare.

– Jag vinner ju bara om det är så att svenska folket fattar detta och de gjorde de ju inte.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...et-fattar-inte

Håller ni med om att vi är dumma i huvudet, eller är Rasmus Paludan bara en dålig förlorare?

Nej jag håller inte med Paludan. Han är en pedofilanstruken kuppmakare som inte är välkommen i något land. Britterna sa nej, danskarna sa nej och nu säger även vi svenskar nej.

Paludan får CPa sig nån annanstans.
Citera
2023-03-22, 10:02
Medlem
Bara att prata med folk som levt med muslimer som inte är muslimer för att förstå hur skadliga muslimer är.

Paluden är full av skit, men svenska folket och våra korrupta politiker förstår inte vilken atom bomb dom har släppt i Sverige.

Hoppas pengarna var värt det Reinfeldt, djävla as.
Citera
2023-03-22, 10:23
Medlem
Åttiofyramiljoner kronor låter horribelt i mina öron,en sk, högriskmatch fotboll, kostar runt en halv mille för hulliganbevakning.
Citera
2023-03-22, 10:27
Medlem
Casual-Cultures avatar
Jag står inte bakom koranbränning då det är barnsligt beteende men ja han har rätt Svenskar är dumma i huvudet som vill ha kontroll på allting en då jobbar ni 40 timmar i veckan sover ni aldrig eller umgås med familj?
Citera
2023-03-22, 10:27
Medlem
gabrielle2s avatar
Gråtande vuxen man. " Buä, buä. Jag fick inte den reaktion jag ville ha.
Jag trodde att jag var en koranbrännarhjälte hos svensken buä, buä. Nu sticker jag därifrån "

Nej han har nog kortslutning i synapserna tror jag.
Citera
2023-03-22, 10:30
Medlem
Vitiss avatar
Både och.
Paludan är lite "eljest", och svenska folket saknar intresse och / eller kapacitet för att försvara sitt land och sina värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in