Rasmus Paludans koranbränningar har gett världspolitiska eftersvall. Men reaktionerna blev inte vad han hade förväntat sig. I Uppdrag granskning säger han sig vara osäker på om han kommer att fortsätta sina aktioner i Sverige. Han kritiserar polisens skydd och insats – som under hans valturné kostade 84 miljoner kronor.
– Jag hade förväntat mig kravaller. De enda som inte fattade det var svenskarna för de är ju dumma i huvudet antagligen, säger Rasmus Paludan, partiledare Stram kurs.
Han anser att kravallerna inte fick de politiska konsekvenser han hade hoppats på och att han inte ser sig som en vinnare.
– Jag vinner ju bara om det är så att svenska folket fattar detta och de gjorde de ju inte.
Han uttrycker sig rätt barnsligt och småsint såklart. Men han har en poäng i att många i landet inte verkar se vilka problem vi faktiskt har och varför det ser ut som det gör.
Jag skulle snarare ha gjort ett annat ordval för att beskriva folket i helhet, exempelvis naiva.
Svenska folket överlag blev arga på att det kostade massa pengar och de anser att det är Paludans fel.
Så ja, svenska folket är överlag dumma i huvudet.
Rasmus Paludans koranbränningar har gett världspolitiska eftersvall. Men reaktionerna blev inte vad han hade förväntat sig. I Uppdrag granskning säger han sig vara osäker på om han kommer att fortsätta sina aktioner i Sverige. Han kritiserar polisens skydd och insats – som under hans valturné kostade 84 miljoner kronor.
– Jag hade förväntat mig kravaller. De enda som inte fattade det var svenskarna för de är ju dumma i huvudet antagligen, säger Rasmus Paludan, partiledare Stram kurs.
Han anser att kravallerna inte fick de politiska konsekvenser han hade hoppats på och att han inte ser sig som en vinnare.
– Jag vinner ju bara om det är så att svenska folket fattar detta och de gjorde de ju inte.
Håller ni med om att vi är dumma i huvudet, eller är Rasmus Paludan bara en dålig förlorare?
Nej jag håller inte med Paludan. Han är en pedofilanstruken kuppmakare som inte är välkommen i något land. Britterna sa nej, danskarna sa nej och nu säger även vi svenskar nej.
Jag står inte bakom koranbränning då det är barnsligt beteende men ja han har rätt Svenskar är dumma i huvudet som vill ha kontroll på allting en då jobbar ni 40 timmar i veckan sover ni aldrig eller umgås med familj?
Gråtande vuxen man. " Buä, buä. Jag fick inte den reaktion jag ville ha.
Jag trodde att jag var en koranbrännarhjälte hos svensken buä, buä. Nu sticker jag därifrån "
Nej han har nog kortslutning i synapserna tror jag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!