Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-24, 11:26
  #1
Medlem
Blondinss avatar
Ello!

Är på jakt efter efter en handhållen emulator som man kan fylla med spel själv (många har dock jäkla massa i sig.

Tittar på liknande denna.
https://anbernic.com/collections/bes...roducts/rg35xx

Men mycket är skräp och spelen är på kinesiska osv. Tänkte om någon här har tips på ultimata maskinen som är mest värd!
Såg någon reklam på Facebook (antagligen skräp produkt) där du kunde skifta mellan olika handhållna enheters spel i enheten. Allt från PS portable, gameboy colour osv osv.

Letar framförallt där det ändå är lite vettig hårdvara samt möjligheten att fylla med spel själv med bra support från community
Citera
2023-03-24, 11:33
  #2
Medlem
bananjuices avatar
Beroende på hur kunnig du är så är det väldigt lätt att sätta ihop en Retroflag GPi. Den går på dryga tusenlappen men då får du ju en maskin du har kontroll över och den kan köra upp till 16 bit generationen.

Webhallen har visst rea på GPi case 2 nu, jag har en case 1 och den är helt okej.
https://www.webhallen.com/se/product...Deluxe-Edition
Citera
2023-03-24, 11:43
  #3
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Ello!

Är på jakt efter efter en handhållen emulator som man kan fylla med spel själv (många har dock jäkla massa i sig.

Tittar på liknande denna.
https://anbernic.com/collections/bes...roducts/rg35xx

Men mycket är skräp och spelen är på kinesiska osv. Tänkte om någon här har tips på ultimata maskinen som är mest värd!
Såg någon reklam på Facebook (antagligen skräp produkt) där du kunde skifta mellan olika handhållna enheters spel i enheten. Allt från PS portable, gameboy colour osv osv.

Letar framförallt där det ändå är lite vettig hårdvara samt möjligheten att fylla med spel själv med bra support från community

Inget fel på produkten du länkar till enligt en recension jag såg på YT för ett tag sen: https://youtu.be/lyjlE1TT3v8

Man blev själv lite sugen.
Citera
2023-03-24, 12:11
  #4
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Inget fel på produkten du länkar till enligt en recension jag såg på YT för ett tag sen: https://youtu.be/lyjlE1TT3v8

Man blev själv lite sugen.

Ja,. verkligen. Kanske skulle pröva denna då!
Förhoppningsvis kan man lira Gameboy colour-spel osv! Är riktigt sugen på pokemon haha.
Citera
2023-03-24, 12:17
  #5
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Ja,. verkligen. Kanske skulle pröva denna då!
Förhoppningsvis kan man lira Gameboy colour-spel osv! Är riktigt sugen på pokemon haha.

Jo men det ska den klara, både GBC och GBA. Själv skulle jag gärna testa neo geo pocket color och wonderswan, då dessa konsoler aldrig såldes i Sverige och man således kanske missat några bra spel

Oavsett så kostar den ju knappt nånting och är absolut köpvärd enligt recensionen.
Citera
2023-03-24, 12:21
  #6
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Det är bara till att köpa en steamdeck och installera Retroarch eller något av de andra frontends

Generellt klarar steamdecken spel upp till switch/ps3 i dagsläget, jag har själv en steamdeck och emulerar mycket Gamecube/PS2

Du kan även spela pc spel på den, vilket är bonus.
Citera
2023-03-24, 12:29
  #7
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashin-Wirathu
Det är bara till att köpa en steamdeck och installera Retroarch eller något av de andra frontends

Generellt klarar steamdecken spel upp till switch/ps3 i dagsläget, jag har själv en steamdeck och emulerar mycket Gamecube/PS2

Du kan även spela pc spel på den, vilket är bonus.

Har tänkt köpa en Steam Deck också faktiskt! Men vill ha något litet i väskan bara.

Visste dock inte att man kan lira retrospel på Decken. Skall genast kollas upp.
Citera
2023-03-24, 13:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Ja,. verkligen. Kanske skulle pröva denna då!
Förhoppningsvis kan man lira Gameboy colour-spel osv! Är riktigt sugen på pokemon haha.
Finns det inte emulatorer till telefon? Det har jag läst, upp till GameCube, gba, ps1 och sånt. Tyvärr inte Xbox. Hade varit grymt att ha burnout3 och nfs mw på telefon... vill ha ett bra portabelt bilspel, hittar nästan inget av den sorten. Har några nedladdade jag inte provat än men..

Kommer det lite tjockare Steam deck med plats för större batteri sen..? Läste "2-8 timmar speltid" alltså antagligen 1.5-5t beroende på spel, låter lite för lite.


Motorola, eller någon lurtillverkare borde göra utgåvor med brick-smartphones. Ca 2.5-3 ggr tjockare än vanliga telefoner. Plats för 20-30000+mah utbytbart batteri och fylligare ljud.
__________________
Senast redigerad av .Void 2023-03-24 kl. 14:01.
Citera
2023-03-24, 15:53
  #9
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Finns det inte emulatorer till telefon? Det har jag läst, upp till GameCube, gba, ps1 och sånt. Tyvärr inte Xbox. Hade varit grymt att ha burnout3 och nfs mw på telefon... vill ha ett bra portabelt bilspel, hittar nästan inget av den sorten. Har några nedladdade jag inte provat än men..

Kommer det lite tjockare Steam deck med plats för större batteri sen..? Läste "2-8 timmar speltid" alltså antagligen 1.5-5t beroende på spel, låter lite för lite.


Motorola, eller någon lurtillverkare borde göra utgåvor med brick-smartphones. Ca 2.5-3 ggr tjockare än vanliga telefoner. Plats för 20-30000+mah utbytbart batteri och fylligare ljud.


Steam Decken håller ca 4-5 timmar när man spelar PlayStation/Saturn (2x resolution och lall lall), ca 2-3 vid PS2.

Dock är allt beroende på ljusstyrka osv, jag kör 60hz alltid och ganska ljus skärm. Har med mig en Anker när jag åker kommunist trafik för att ha längre batteritid.

Finns xbox emulatorer men kräver generellt bra hårdvara, funkar ok idag på steamdecken.
__________________
Senast redigerad av Ashin-Wirathu 2023-03-24 kl. 16:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback